توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    انشا در مورد گزارشی از یک بازدید علمی

    1 بازدید

    انشا در مورد گزارشی از یک بازدید علمی را از سایت هاب گرام دریافت کنید.

    انشا گزارش بازدید از یک مکان تاریخی علمی آموزشی صفحه 78 کتاب نگارش فارسی پنجم دبستان درس چهاردهم

    انشا صفحه ۷۸ کتاب نگارش فارسی پنجم دبستان با موضوع گزارش بازدید از یک مکان تاریخی علمی آموزشی درس چهاردهم از سایت نکس لود دریافت کنید.

    بازدید از یک مکان تاریخی نگارش پنجم

    انشا درباره در مورد بازدید از یک مکان تاریخی علمی آموزشی صفحه 78 نگارش پنجم ابتدایی

    یکی از موضوع های زیر را انتخاب کنید و گزارشی درباره ی آن بنویسید. با سلام خدمت دوستان عزیزی که این مطلب را می خوانید در این مطلب انشا درباره بازدید از یک مکان تاریخی علمی آموزشی و گزارش صفحه 78 نگارش پنجم دبستان و ابتدایی را در ادامه مطلب قرار می‌دهیم گزارش بازدید از یک مکان تاریخی علمی آموزشی در ادامه مطلب قرار خواهد گرفت و اگر شما عزیزان اطلاعاتی راجع به این موضوع دریا این انشا و گزارش را نوشته اید در نظرات پایین سایت برای ما بفرستید ما با اسم شما این مطلب را منتشر می‌کنیم.

    انشای اول درباره بازدید از یک مکان تاریخی

    پارسال عید بود که تصمیم گرفتیم بجای اینکه مثل هر سال بریم شمال و دریا و طبیعت سبز مناطق شمالی ایران را ببینیم، به شهر دیگری سفر کنیم.

    پدرم به من و خواهرم گفت که بگردید و اگر شهر خاصی را پیدا کردید به من بگویید . ما هم ذوق زده ، شروع کردیم نقشه ایران را بالا و پایین کردن . خواهرم میگفت برویم شیراز و تخت جمشید را ببینیم . من اما جای خاصی را پیدا نکرده بودم که از ته دل بخواهم بروم و از نزدیک ببینم .

    خلاصه بعد از دو روز پدرم از ما پرسید که تصمیمتان را گرفتید؟

    که خواهرم حتی نگذاشت جمله پدرم تمام شود و سریع گفت : بله پدر ، برویم شیراز .

    پدرم هم که چند سالی تنها در شیراز زندگی کرده بود و آنجا را خوب می شناخت ، قبول کرد.

    خلاصه رفتیم شیراز ، از باغ ارم و آرامگاه سعدی و مسجد و بازار وکیل شروع کردیم به گشتن ، تا آرامگاه شاهچراغ و حمام وکیل و تخت جمشید ، تقریبا همه جای شیراز را گشتیم .

    اما در میان همه ی این بازدید ها ، جایی رفتیم که برای من تجربه ی متفاوتی بود. آرامگاه حافظ یا همان “حافظیه” .

    وقتی وارد شدیم کمی خسته بودم ، اما چند قدم که به سمت مقبره ی حضرت حافظ برداشتم ، یک حس عجیبی درونم بوجود آمد .

    کمی قلبم تند تر میزد، پاهایم شل شده بود. بی اراده مدام غزلی از حافظ را زیر لب زمزمه می کردم .

    فضای حافظیه با آن چیزی که در عکس ها دیده ایم ، خیلی خیلی فرق دارد . انگار که روح حضرت حافظ آنجا حضور دارد تمام محیط را شاعرانه می کند …

    فاتحه خواندم ، قدم زدم ، درختهای حیاط خانه ی ابدی حافظ را دیدم و بر تنشان دست کشیدم …

    اما بی اراده زیر لب زمزمه می کردم ؛

    نصیحت گوش کن جانا که از جان دوست تر دارند

    جوانان سعادتمند پند پیر دانا را

    حدیث از مطرب و می گو و راز دهر کمتر جو

    که کس نگشود و نگشاید به حکمت این معما را

    انشا گزارش بازدید از یک مکان تاریخی متن دوم

    از طرف مردسه قرار بود به دیدن یک مکان تاریخی برویم .

    همه مان ساعت ۴ در مدرسه جمع شدیم و پول و رضایتنامه را تحویل داده و بلیط گرفتیم و راه افتادیم .

    خیلی خیلی خوشحال بودم و مدام با دوستم درباره بازدید صحبت می کردم .

    پس از اینکه رسیدیم معلم تاریخمان در مقابل بچه ها ایستاد و شروع کرد به صحبت کردن .

    سپس به سمت در ورودی موزه و بنای تاریخی حرکت کردیم .

    واقعا مکان زیبا و با شکوهی بود .

    هرچه نگاه می کردم خسته نمی شدم و برعکس حس کنجکاوی بیشتر در من شکل می گرفت .

    موزه پر است از جاذبه های زیبا و تاریخی کشورمان و با دیدن آن احساس غرور می کنیم .

    هرچه جلوتر می رفتیم معلم تاریخ درباره قدمت بنا اطلاعات بیشتری در اختیارمان قرار می داد .

    ما هم یکی یکی یادداشت برداری می کردیم تا مبدا آنها را فراموش کنیم .

    زیرا آقای معلم گفته بود که قرار است از ما امتحان بگیرد .

    برخی از دوستان با خود دوربین به همراه آورده بودند و تند تند عکس می گرفتند .

    برخی دیگر در حال طراحی بودند .

    برخی دیگر با تعجب نگاه می کردند و معلوم بود کلی سوال در ذهنشان مرور می شود .

    پس از اتمام بازدید کم کم به صف شدیم و از داخل ساختمان بیرون آمدیم .

    سپس سوار اتوبوس مدرسه شدیم و سر جای خود نشستیم .

    در تمام مسیر موزه تا مدرسه همه ش به چیزهایی که دیده بودم فکر می کردم و حس بسیار خوبی داشتم .

    انشا بازدید از یک مکان تاریخی شیوه پرسش و پاسخ سازی

    مرحله اول : پرسش های عینی

    ۱.ایا این اردو پایان خوشی دارد؟
    ۲.ایا از اردویی ک در پیش داریم چیزهای خوبی را یادمیگیریم؟
    ۳.ایا مکان های تاریخی نشانه چیست ؟
    ۴.ایا این مکان های تاریخی نشانه چیست ؟
    موضوع : بازدید از یک مکان تاریخی

    مرحله دوم : گزینش و ساماندهی پرسش

    از طرف مدرسه قرار بود به دیدن یک مکان تاریخی برویم .
    همه مان ساعت ۸صبح در مدرسه جمع شده بودیم و پول و رضایتنامه را تحویل داده و بلیط را گرفتیم و راه افتادیم .
    خیلی خیلی خوشحال بودم و مدام با دوستم درباره بازدید گفت و گو می کردم .
    پس از اینکه رسیدیم معلم درس تاریخمان رو به بچه ها ایستاد و شروع کرد به حرف زدن کرد.
    سپس به سمت در ورودی موزه و بنای تاریخی حرکت کردیم .
    واقعا مکان زیبا و با شکوهی بود .
    هرچه نگاه می کردم خسته نمی شدم و برعکس حس کنجکاوی بیشتر در من شکل می گرفت .
    موزه پر است از جاذبه های زیبا و تاریخی کشورمان و با دیدن آن احساس غرور می کنیم .
    هرچه جلوتر می رفتیم معلم تاریخ درباره قدیمی بودن این بنا اطلاعات بیشتری در اختیارمان قرار می داد .
    ما هم یکی یکی یادداشت برداری می کردیم تا مبادا آنها را فراموش کنیم .
    زیرا آقای معلم گفته بود که قرار است از ما امتحان بگیرد .
    برخی از دوستان با خود دوربین عکاسی همراه آورده بودند و تند تند عکس می گرفتند .
    برخی دیگر در حال طراحی بودند .
    برخی دیگر با تعجب نگاه می کردند و معلوم بود کلی سوال در ذهنشان شکل می گرفت.
    پس از تمام شدن بازدید کم کم همگی به صف شدیم و از داخل ساختمان موزه بیرون آمدیم .
    سپس سوار اتوبوس و راهی مدرسه شدیم و سر جای خود در کلاس نشستیم .
    در تمام مسیر موزه تا مدرسه همه ش به چیزهایی که دیده بودم فکر می کردم و حس بسیار خوبی داشتم .

    مرحله سوم : گزارش

    از این بازدیدی که از مکان تاریخی داشتیم بسیار عالی بود و باعث شد ما به حقایقی که در گذشته بود را ما به راحتی بدانیم و یاد بگیریم که زر گذشته چه ادم ها و حاکمایی بودند که از خودشان اثری به جا می گذارند .

    جواب بچه ها در نظرات پایین سایت

    سیما : وقتی به خانه رسیدم همه چیزهایی را که در بازدید دیده بودم به پدر مادر و برادرم تعریف کردم و گفتم که گرچه این بازدید مدت طولانی نبود ولی در عوض چیزهای زیادی یاد گرفتم و به تجربیاتم اضافه شد..

    منبع مطلب : nexload.ir

    مدیر محترم سایت nexload.ir لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    انشا در مورد بازدید از یک مکان تاریخی

    انشا ادبی و دانش آموزی درباره بازدید از یک مکان تاریخی

    انشا در مورد بازدید از یک مکان تاریخی

    انشای دانش آموزی درباره ” بازدید از یک مکان تاریخی ” به صورت ادبی و ساده نوشته شده است تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاریآشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

    انشا مکان تاریخی

    هر کس به تاریخ و ماجرای مردمی که در آن تاریخ زندگیمی کرده اند به شکلی نگاه می کند. بعضی ها می خواهند بدانند مثلا با تغییر تاریخ و زمان، آیا تغییری هم در زندگی آن ها به وجود آمده است . عده ای دیگرهم از این که بدانند اجدادشان بهتر از سایر مردم کشورهای دیگر زندگی و فکر می کرده اند، احساس خوبی پیدا می کنند.

    روزی که برای یک اردوی سه روزه به همدانرفتیم، باور نمی کردم تنها با خشت و گل هایی روبرو بشوم که دقیقا مثل خشت و گل هایی بود که هنوز هست. البته ناگفته نماند مقداری هم وسایل که شامل ظروف گل می شد را هم دیدم.

    راهنمای تپه ی تاریخی هکمتانه با شور و حرارتی عجیب از تاریخ و تمدن حرف می زد. پله های گلی را نشان می داد. به برجستگی های خشتی اشاره می کرد و خلاصه انگار که در همان سال ها و تاریخ زندگی می کند، به شرح جزییات می پرداخت. همان جا بود که متوجه شدم ما آدم ها انگار بدون آگاهی از هویت گذشته مان نمی توانیم زندگی کنیم.

    همین که با بازدید از مکان های تاریخی متوجه می شویم دارای عظمت فرهنگی و شجاعت بوده ایم، یا خیلی از وسایل را که امرزوه شکل جدیدی پیدا کرده اند ، با افکار و خلاقیت مردم سرزمین ما ایده پردازی شده ، احساس خوبی به ما دست می دهد.

    مکان تاریخی این فرصت را می دهند تا بدانیم و باور کنیم که آن چه امروز انجام می دهیم ، از صفحه روزگار محو نمی شود. مکان های تاریخی آموزگاران با ارزشی که هستند، با نشان دادن آن چه که در گذشته بوده است، ما را به حفظ ارزش ها تشویق می نمایند.

    شاید در نگاه اول، آن چه را که در مکان ها تاریخی می بینیم، فقط نگاهی سطحی باشد. اما باید بدانیم هیچ ملتی بدون اطلاع از گذشته ی خود نمی تواند ملتی صاحب هویت باشد. این هویت گاهی در وجود اشیا است. گاهی در تاریخ مبارزات و زمانی دیگردر پیشینه های فرهنگی و جغرافیایی. هرچه که هست، مکان های تاریخی را می توان به عنوان ویترین فرهنگ ملت ها قلمداد کرد.

    _ دوستان عزیز در صورتی که انشایی با این موضوع نوشته اید می توانید از قسمت نظرات برای ما ارسال کنید.

    اختصاصی دانشچی _ نویسنده: اصغر فکور

    منبع مطلب : www.daneshchi.ir

    مدیر محترم سایت www.daneshchi.ir لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    گزارش کوتاه از یک بازدید - دانش‌چی

    انشا ادبی و دانش آموزی درباره بازدید از یک مکان تاریخی

    انشا در مورد بازدید از یک مکان تاریخی

    انشای دانش آموزی درباره ” بازدید از یک مکان تاریخی ” به صورت ادبی و ساده نوشته شده است تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاریآشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

    منبع مطلب : www.daneshchi.ir

    مدیر محترم سایت www.daneshchi.ir لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    السا 2 ماه قبل
    -1

    عالی بود من همه را از اینجا نوشتم به شما هم پیشنهاد میکنم که از این سایت استفاده کنید و اینکه مغز متفکر شما حتی از این سایت هم بهتر کار میکنه

    السا 2 ماه قبل
    -1

    دوستان نظر بدین

    السا 2 ماه قبل
    0

    خوب بود ممنون ولی کاش درباره گردش علمی هم متنی میذاشتین

    السا 2 ماه قبل
    -1

    عالی بود مرسی 😘

    سامان 5 ماه قبل
    -2

    عالی

    سامان 5 ماه قبل
    -1

    عالی

    سامان 5 ماه قبل
    -1

    عالی

    مهدی 1 سال قبل
    -1

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید