توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    بارم بندی امتحان نهایی هویت اجتماعی دوازدهم

    1 بازدید

    بارم بندی امتحان نهایی هویت اجتماعی دوازدهم را از سایت هاب گرام دریافت کنید.

    بارم بندی امتحان نهایی هویت اجتماعی پایه دوازدهم تجربی

    بارم بندی امتحان نهایی هویت اجتماعی پایه دوازدهم تجربی

    نحوه ارزشیابی درس هویت اجتماعی پایه دوازدهم تجربی

    با توجه به اینکه هر درسی دارای قسمت ها و بخش های مختلفی است لذا ارزشیابی هر درس نسبت به سایر دروس متفاوت است . درس هویت اجتماعی پایه دوازدهم تجربی دارای بخش های مختلفی می باشد که بر اساس آن اداره کل آموزش و پرورش تصمیم به ارایه بخش نامه ای به کل مدارس کشور نموده است تا بر اساس آن مدارس و معلمان بتوانند ارزشیابی استانداردی از دانش آموزان بکنند . لذا در ادامه به بررسی نحوه ارزشیابی و نکات مهم طراحی سوال درس هویت اجتماعی می پردازیم :

      نوع آزمون این درس به صورت كتبی است .

     درآزمون های نوبت دوم و شهريورماه ، سؤال از كل كتاب طرح خواهد شد .

    بارم بندی امتحان نهایی درس هویت اجتماعی پایه دوازدهم تجربی

    بارم بندی نمرات امتحانی نوبت اول و نوبت دوم امتحان درس هویت اجتماعی پایه دوازدهم رشته تجربی به صورت جدول زیر می باشد .

    مقالات مفید برای داوطلبان درس هویت اجتماعی پایه دوازدهم تجربی

    در پایان برای اطلاع از نحوه ارزشیابی و بارم بندی سایر دروس ارائه شده برای داوطلبان پایه دوازدهم تجربی به شما مطالعه مقاله بارم بندی دروس امتحان نهایی پایه دوازدهم رشته علوم تجربی و سوالات امتحانی پایه دوازدهم رشته تجربیرا توصیه می کنیم . همچنین داوطلبان درس هویت اجتماعی پایه دوازدهم تجربی برای کسب آمادگی بیشتر در امتحان نهایی می توانند نمونه سوالات امتحان هویت اجتماعی پایه دوازدهم تجربی را مطالعه نمایند . در صورتی که در مورد نحوه برنامه ریزی برای امتحانات نهایی درس هویت اجتماعی سوالی داشتید می توانید از کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا راهنمایی بگیرید برای این کار می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده کنید . همچنین برای اطلاع از آخرین اخبار مرتبط با امتحانات مدارس می توانید عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شوید .

    بارم بندی امتحانات نهایی دروس پایه دوازدهم رشته تجربی

    بارم بندی امتحانات نهایی دروس پایه دوازدهم رشته تجربی

    برای مطالعه شیوه ارزشیابی و بارم بندی امتحان نهایی دین و زندگی پایه دوازدهم علوم تجربیکلیک کنید.

    ************************************************

    بارم بندی درس عربی ، زبان قرآن 3 نوبت اول دوازدهم تجربی :

    بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم تجربی 99 خرداد ، شهریور ، دی [ آپدیت جدید ]

    بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم تجربی 99 خرداد ، شهریور ، دی [ آپدیت جدید ]

    پی سی کنکور : بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم تجربی می تواند نقش کمکی را در آماده سازی هر چه بیشتر دانش آموزان برای امتحان نهایی دوازدهم ایفا کند. بارم بندی هر امتحان به شما کمک می کند که بدانید اهمیت هر فصل تا چه میزان است.

    هم چنین با توجه به برنامه امتحانات باید به نحوی برنامه ریزی کنید که در مدت زمان لازم بتوانید به آن درس مسلط شوید. برای دیدن کامل بارم بندی امتحان مستمر و امتحانات پایانی نوبت اول و نوبت دوم (خرداد و شهریور و دی) تمامی دروس رشته تجربی ویژه دانش آموزان و بزرگسالان تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

    بارم بندی ادبیات فارسی دوازدهم نوبت اول دی ماه

    بارم بندی ادبیات فارسی دوازدهم نهایی خرداد،شهریور،دی

    نکات مهم در طراحی سوالات امتحانی ادبیات فارسی دوازدهم تجربی :

    سؤال های معنايي و دستوری، بايد در «جمله» پرسيده شود.

    در املای واژگان، «تشديد» ارزش املایی ندارد.

    گسسته يا پيوسته نويسي واژه هایی كه ساخت تركيبی دارند(مانند كتاب خانه يا كتابخانه)، يكسان است و ارزش املایی ندارد.

    در حفظ شعر، از آوردن جاي خالي بايد پرهيز كرد؛ سروده كامل يا بخشی از آن خواسته شود.

    در آزمون ها و پرسش های فرايندي كه در جريان يادگيری كلاسی به صورت شفاهي برگزار مي شود، به موضوع های خوانشی يا پاره مهارت های خوانداری (مانند لحن، تكيه، مكث و درنگ، فراز و فرودهاي آوايي و … ) و فنّ بيان بايد توجّه شود.

    بارم آزمون نوبت دوم به نسبت 6 نمره(نوبت اول) / 14نمره(نوبت دوم) و شهريور طبق بارم بندی جدول فوق از كل كتاب خواهد بود.

    هم چنین می توانید از روش مطالعه ادبیات برای امتحان نهایی دوازدهم و  سوالات امتحان نهایی ادبیات فارسی دوازدهم دوره های قبل نیز دیدن کنید.

    – نکات مهم امتحان میان ترم عربی دوازدهم تجربی

    1- امتحان میان ترم اول و دوم عربی شامل دو بخش کتبی (از ۱۵ نمره) و شفاهی (از ۵ نمره) می باشد، ولی امتحان نوبت اول و دوم فقط کتبی و از بیست نمره است.

    2- تلفظ درست مخارج حروف خاص زبان عربی (ث، ح، ذ، ص، ض، ط، ظ، ع، ف، غ، و دشوار است و از عهده بسیاری از دانش آموزان بر نمی آید؛ اما باید از دانش آموزان خواسته شود حتی الامکان مخارج حروف خاص عربی را درست بر زبان آورند و تمرین کنند، زیرا هدف اصلی آموزش عربی مسائل دینی است و قرائت نماز باید با تلفظ درست باشد.

    3- در پاسخ به جمله های پرسشی به پاسخ کوتاه یک یا دو کلمه ای بسنده شود؛ مثلا اگر در پاسخ سؤال «إلى أين تذهب؟» پاسخ دهد إلى الفندق، کاملا درست است و نیازی نیست پاسخ دهد: «أنا أذهب إلى الفندق. در بخش مکالمه، فهم سؤال نیمی از نمره را دارد؛ مثلا اگر از دانش آموزی سؤال شد: «من أين أنت؟» و پاسخ داد: «طهرانه و درنگ کرد و نتوانست بگوید «أنا من طهران. در حقیقت نیمی از نمره را گرفته است. چون سؤال را فهمیده است.

    4- می توانیم از دانش آموز بخواهیم خودش را به زبان عربی در دو دقیقه معرفی کند؛ یا اگر فعالیتی در زمینه نمایش و مکالمه در کلاس داشت می توان به عنوان نمره امتحان شفاهی از آن استفاده کرد.

    5- طبیعی است که در یک روز نمی توان از همه دانش آموزان آزمون شفاهی به عمل آورد؛ بنابراین آنچه را دانش آموز در طول سال تحصیلی می خواند و مجموعه فعالیت های شفاهی وی نمره شفاهی اش را تشکیل می دهد.

    مبنای نمره دهی آخرین و بهترین وضعیت مهارت شفاهی اوست. رعایت ظرافت های صرفی و نحوی در مکالمه در حد دانش آموز نیست. مخصوصا اینکه او باید در پاسخگویی سرعت عمل داشته باشد و فرصت کافی برای فکر کردن ندارد؛ از طرفی آزمون شفاهی اضطراب دارد؛ بنابراین از دبیر گرامی خواهشمندیم این بخش را با نرمش و مهربانی برگزار کند تا دانش آموز خاطره خوشی از مکالمه به یاد داشته و زمینه مثبتی در ذهن او برای سال های آینده بماند.

    پرسش های مکالمه مانند: من أنت؟ ما اسم هذا الطالب؟ ما اسم هذه الطالبة ؟)، من أين حضرتك؟ كم عمرك ؟ ما هو ترتيک بين إخوتك و أخواتك في الأسرة؟ كيف حالك؟ أين بيتك؟ إلى أين سافرت هذه الشه؟ أي طعام تحب (تحبين)؟ أي فاكهة موجودة الآن في السوق؟ منی ترجع (ترجعين) إلى بيتك ؟ كم الساعة ؟ ما هو لون الباب؟ لماذا تدس (تدرسين)؟ ماذا تأكل (تأكلين) إلغداء؟ هل أنت نشيط (هل أنت نشيطة)؟ أدفتر على المنضدة أم كتاب؟ لمن تلك الحقيبة؟ ماذا تشاهد في ساحة المدرسة؟

    – بارم بندی عربی نوبت اول دوازدهم دی ماه

    بارم بندی عربی دوازدهم نهایی نوبت دوم خرداد،شهریور،دی

    به صورت نوشتاری

    – نکات مهم برای طراحی سوالات امتحانی عربی دوازدهم تجربی نوبت اول و نهایی نوبت دوم

    1- سؤالات امتحان کاملا حرکت گذاری می شوند.

    2- صورت سؤال از نظر ساختاری و واژگانی، در حد فهم دانش آموز است.

    3- در طراحی سؤال امتحان نوبت اول، طراح مجاز است تا یک نمره در بارم بندی تغییراتی اجرا نماید؛ ولی در نوبت دوم، بارم بندی دقیقا رعایت می شود.

    4- حجم اصلی سؤالات امتحانی ترجمه از عربی به فارسی و کاربرد واژگان است که باید تنوع داشته باشد.

    5- در بسیاری از موارد سؤالات بخش های مختلف با هم تلفیق می شوند و تفکیک مهارت های زبانی امکان ندارد؛ مثلا در بخش مهارت ترجمه، امکان دارد در یک جمله، چند مفهوم مختلف هم زمان بیاید.

    6- طرح سوال امتحان نوبت اول (دی ماه) و دوم (خرداد ماه) از بیست نمره است.

    7- طرح سوال امتحان کتبی میان نوبت اول و دوم از پانزده نمره است. معمولا برای امتحان میان نوبت، بارم بندی تعیین نمی شود.
    اگر دبیری علاقه مند است که بر اساس بارم بندی ویژه میان نوبت سؤال طرح نماید، می تواند این گونه عمل کند:

    مهارت واژه شناسی ۱ نمره، مهارت ترجمه به فارسی ۵ نمره، مهارت درک و فهم ۲ نمره و قواعد ۷ نمره. (این موارد صرفا پیشنهاد است.)

    در نتیجه ۵ نمره کاسته می شود که برای نمره شفاهی منظور می گردد.

    روخوانی چهار نمره و پاسخ به پرسش های شفاهی ساده یک نمره)

    8- در سؤال (ترجمه دقيق فعل ها) یک یا دو قرینه مانند اسم و ضمیر باید در جمله وجود داشته باشد، تا دانش آموز بتواند به کمک آنها فعل مورد نظر را دقیق ترجمه کند. مثال: يا ولد، رجاء، اسمع كلام عليك. أختی تک درسها. أيتها الرميله، لم لا تدخلين في غرفك ؟ أنتم قد وجد ثم طریقگم. إنا سنذهب إلى السفرة غدا. تكن لم تجليس هناك من قبل.

    هر یک از فعل ها در جمله واقع است؛ ثانیا در جمله قرینه هایی وجود دارد که کمک می کنند تا دانش آموز موفق باشد. یکی از اهداف ارزشیابی آموزش است. آن ارزشیابی درست است که بتواند به دانش آموز کمک کند و او را دچار ترس و نگرانی نکند و موجب شود تا از یادگیری لذت ببرد.

    در این سؤال از فعل هایی استفاده می شود که این ویژگی ها را داشته باشند: صحیح و سالم، پرکاربرد، دارای معنای ساده؛ لذا چنین فعل هایی پیشنهاد می شود: ابتعد، أرسل، استخرج، اقترب، انتظر، إنقطع، تكلم، دهب، رجع، ساعد، ساق، شاهد، طلب، علم، عسل، لعب و ..

    9- در بخش قواعد شیوه طرح سؤال فقط بر مبنای تشخیص فعل ماضی، مضارع، امر و نهی در جمله و تعیین فعل مناسب برای جای خالی و نیز ترجمه از عربی به فارسی است؛ مثال: أكتب في الفراغ فعلا مناسبة. أيها الرجال، وجاء، … ذلك السائق. (ساعة 4 ساعدوا ) ترجم الكلمة التي تحتها خط يا أخواتی، من فضلگن، ارجعن إلى بيوتگ

    10- در سؤالات چند گزینه ای دو، یا سه گزینه ارائه می شود. اما در بخش کلمات ناهماهنگی چهار کلمه داده می شود.)

    11- ترجمه جمله، یا کلمه از فارسی به عربی در هیچ آزمون، یا مسابقه ای طراحی نمی شود.

    12- طرح سؤال از فعل هایی مانند «تعلمواه ، تعارفواه که می توانند ماضی، یا امر باشند باید در جمله و همراه قرائن مناسب باشد واگر در امتحان از طرح چنین سؤالاتی خودداری شود بهتر است.

    13- در تشخیص و ترجمه فعل های ماضی ساده، ماضی استمراری، ماضی متفى، مضارع منفی و مستقبل و نیز مصدر در جمله باید فقط موارد صحیح و سالم طراحی شود و اگر از معتل سؤالی طرح شد، نباید تغییراتی مانند اعلال حذف داشته باشد. دانش – آموزان در ترجمه فعل هایی مانند أرض، إرض، اهد، دع، أدع، د، ق دچار مشکل خواهند شد. اگر هم در کتاب های درسی به کار رفته باشند باید بدون کوچک ترین تغییری عین همان عبارت داده شود؛ مانند: واهدنا الصراط المستقیم)

     احتمال دارد دانش آموزی بداند فعل جملة «الأطباء كانوا يفحصون الممرضی » معادل «ماضی استمراریه در فارسی است؛ ولی معنای فعل اخص» را که در پایه هشتم خوانده است بعد از پنج سال فاصله فراموش کرده باشد؛ در این صورت به او ظلم می شود. در چنین حالتی لازم است که معنای فعل اقص» در برگه امتحان داده شود؛ زیرا آنچه سنجیده می شود ساختار معادل ماضی استمراری» است نه معنای فعل اقص»، و این بخش از بارم بندی در بخش قواعد است، نه در بخش ترجمه.

    14- آموزش و ارزشیابی مطابقت عدد و معدود و ویژگی های معدود و مطابقت موصوف و صفت مطلقا از اهداف کتاب درسی نیست؛ اما حفظ عددهای اصلی یک تا صد و عددهای ترتیبی یکم تا بیستم از اهداف کتاب است.

    15- طرح سؤال در مورد تشخیص ضمیر و اسم اشاره مناسب، برای جای خالی در جمله با توجه به قرائن در قالب سؤال چند گزینهای اشکالی ندارد، ولی باید توجه داشت که چنین مواردی از اهداف کتاب درسی نیست: ضمیر منفصل منصوب مانند ایا؛ تشخیص کاربرد اسم اشاره می مانند هذان و هذین، کاربرد هذه و تلک برای اشاره به اسم غير عاقل. در کتاب درسی به نام ضمایر اشاره نشده است.

    16- در تشخیص محل اعرابی در جمله، نهادن اعراب رفع ، نصب و جر از اهداف کتاب نیست و کلمات جمله ارائه شده باید کاملا اعراب گذاری شده باشند. طرح سؤال از اعراب گذاری کلمات جمله، مطلقا ممنوع است؛ زیرا در کتاب آموزش داده نشده است.

    17- در تشخیص مشقات، ذكر جامد و مشتق لازم نیست؛ اما ذكر نوع کلماتی مانند حاکم، محکوم، محگم، أحگم لازم است. در اسم فاعل و اسم مفعول مانند ناظر و منتظر ذکر اینکه ناظر اسم فاعل ثلاثی مجرد و منتظر اسم فاعل ثلاثی مزید می باشد، در کتاب درسی تدریس نشده و از اهداف آموزشی کتاب نیست.

    18- در بخش تحلیل صرفی و اعراب می توان مانند صفحه ۴۰ کتاب عمل کرد. یعنی سؤال دو گزینه ای نیز طرح کرد. از طرح سؤال به صورت پر کردن جای خالی در تجزیه و ترکیب خودداری شود. ارائه یک جمله و درخواست از دانش آموز برای نوشتن تحلیل صرفی و اعراب نیز از اهداف برنامه درسی نیست.

    19- تغيير جملات کتاب در امتحان جایز است؛ به شرط اینکه این تغییر موجب نشود که بیشتر دانش آموزان دچار اشکال شوند.
    هدف این است که دانش آموز طوطی وار عبارت ها را حفظ نکند. بدیهی است که آیات و احادیث و ضرب المثل ها را نمی توان تغییر داد.

    مشاهده سوالات امتحان نهایی عربی دوازدهم دوره های قبل

    – بارم بندی مستمر دین و زندگی دوازدهم تجربی

    ١. قرائت صحیح آیات شریفه: ۴ نمره

    ۲. انجام فعالیت های داخل درس ( مانند تدبر در قرآن، فعالیت کلاسی و …) و پرسش از متن:۸ نمره

    ٣. حضور فعال در فرآیند تدریس و مشارکت در گفت و گوهای کلاسی: ۵ نمره

    ۴. پاسخ به سوال های بخش اندیشه و تحقیق: 3 نمره

    انجام پیشنهادهای نگارش مقالات تحقیقی و انجام کارهای هنری و ادبی تا دو نمره به معدل نمره مستمر اضافه می کند.

    – بارم بندی دینی تجربی دوازدهم نوبت اول دی ماه

    – بارم بندی دین و زندگی تجربی دوازدهم نهایی خرداد،شهریور،دی

     ارزش یابی پایانی نوبت اول، شامل ارزشیابی از قرائت آیات (۴ نمره) و آزمون کتبی (۱۶نمره) می باشد. در بخش قرائت از هر دانش آموز از حدود دو صفحه از آیات ابتدای هر درس ، امتحان قرائت به عمل می آید.

    – ارزش یابی پایانی نوبت دوم به صورت نهایی و کتبی می باشد و ۲۰ نمره کامل را به خود اختصاص می دهد ارزشیابی نوبت دوم فاقد آزمون قرائت می باشد.)

    نکات مهم برای طراحی سوالات امتحانی دین و زندگی نوبت اول و نهایی نوبت دوم دوازدهم تجربی

    ۱. آیات ابتدای هر درس برای قرائت در کلاس است و صرفا در ارزشیابی مستمر و پایانی به صورت شفاهی از دانش آموزان پرسیده می شود و نباید هیچ گونه سؤالی در امتحانات کتبی و آزمون های ورودی دانشگاه ها از این آیات طراحی شود.

    ۲. ترجمه آیاتی که در مقابل صفحه قرائت و قبل از شروع درس آمده، جزء محتوای آموزشی نیست و صرفا جهت آشنایی دانش آموزانی که تمایل به دانستن مفاهیم این آیات دارند، قرار داده شده است. از این قسمت در آزمون ها، اعم از آزمون های کتبی و شفاهی در نظام آموزشی آموزش و پرورش و آزمون های ورودی دانشگاه ها، نباید سؤالی طرح شود.

    ٣. قسمت های بیشتر بدانیم، پیشنهاد»، «پاورقی ها، «دانش تکمیلی و پاسخ سوالات شما، فقط برای توسعه اطلاعات و کسب نمره تشویقی است و در امتحانات مستمر و پایانی و آزمون های ورودی دانشگاه ها نباید از این قسمت ها سؤال طرح شود.

    ۴. حفظ کردن عین آیات و روایات ضروری نیست، بلکه برداشت و استنباط از آنها اهمیت دارد. از مفاهیم آیات باید به گونه ای سوال طراحی شود که مرتبط با موضوعات درس باشد.

    5 . بخش های «پاسخ به يك پرسش» و «ذكر يك نمونه» جزء متن آموزشي است كه در فرايند آموزش بايستي ارائه شود و از آن سؤال طرح ميگردد. (نکته ویژه انسانی ها)

    6. در آزمون كتبي، تا 3 نمره ميتوان از مفاهيم آيات و ترجمه آن دسته از آيات كه ترجمه آنها بر عهده دانش آموز گذاشته شده است،سوال طراحي نمود.(نکته ویژه انسانی ها)

    مشاهده سوالات امتحان نهایی دین و زندگی دوازدهم دوره های قبل

    این آزمون، از بخش های مختلف کتاب دانش آموز و کتاب کار به صورت مستمر در هر نیمسال تحصیلی توسط دبیران محترم طراحی و برگزار می شود. نمره آزمون های مستمر اول و دوم، هر یک ۲۰ نمره می باشد که توزیع نمرات به صورت متناسب با بخش های کتبی و شفاهی توسط دبیران گرامی انجام می شود.

    آزمون های پایانی اول و دوم شامل موارد زیر است (به جز نوبت دوم پایه دوازدهم):

    (4 نمره)Speaking

    -تک گویی (MONOLOG):
    از دانش آموزان خواسته می شود در مورد موضوع (THEME) درس های خوانده شده، مطالبی را به صورت تک نفره بازگو نمایند.

    – گفتگو (DIALOG):
    در این بخش مکالماتی بین دانش آموز و معلم و یا دو یا چند دانش آموز در حیطه موضوعات کتاب صورت می گیرد.

    ایفای نقش (ROLE PLAY):
    در این بخش از آزمون، به هر یک از دانش آموزان نقشی مرتبط، شبیه به بخش مکالمه اول کتاب یا کار گروهی (PAIR WORKS)| بخش WHAT YOU ‘ LEARNED ارائه می گردد و دانش آموزان به صورت دو یا چند نفره به ایفای نقش می پردازند. هدف از این بخش به هیچ وجه حفظ عين مکالمات یا عبارات کتاب نیست و دانش آموزان می بایست به تولید خلاقانه بپردازند.

    مصاحبه (INTERVIEW):
    در این بخش دبیر گرامی، پرسش هایی را در قالب مصاحبه از دانش آموزان مطرح می کند و دانش آموزان با توجه به اطلاعات به سؤالات ایشان پاسخ می دهند.

    (4 نمره) Listening

    سه متن در حد مطالب کتاب و در سطح معلومات دانش آموزان به صورت پخش فایل صوتی در کلاس درس صورت می گیرد. سئوالات ، مشابه تمرین های موجود در بخشهای شنیداری کتاب است

    (4 نمره) Reading

    در این بخش دو متن در سطح معلومات دانش آموزان و مطالب کتاب درسی ارائه می گردد. پرسشها ، شبیه به موارد مطرح شده در کتاب های دانش آموز و کار می باشد.

    (4 نمره) Writing

    تمرینات موجود در کتاب کار و کتاب دانش آموز می تواند به عنوان الگوی سئوال مورد استفاده قرار گیرد.

    (۲ نمره) Grammar

    در این بخش نیز نمونه سئوالات موجود در کتاب دانش آموز و کار در سه سطح use – meani ng – form مورد استفاده خواهد بود.

    (۲نمره) Vocabulary

    در این بخش نمونه سئوالات موجود در کتاب دانش آموز و کار می تواند به عنوان الگو مورد استفاده قرار گیرد.

    برای نیمسال دوم، یک سوم از مجموع نمرات نمره به نیمه ابتدائی کتاب و دو سوم آن به نیمه دوم کتاب اختصاص می یابد. آزمون نوبت اول پایه دوازدهم تا پایان قسمت گرامر درس دو است.

    در امتحان نوبت دوم سال دوازدهم، بخش گوش دادن آزمون باید به صورت سراسری و در همان روز آزمون نهایی و در ابتدای آن برگزار گردد. (مشاهده فایل صوتی زبان انگلیسی دوازدهم)

    آزمون مهارت صحبت کردن در نوبت دوم این پایه تحصیلی، باید در امتحان مستمر نوبت دوم ، توسط دبیر محترم بر اساس چک لیست های استاندارد برگزار گردد.

    بارم بندی نوبت دوم از ۴۰ نمره در برگه امتحان نهایی به شرح زیر است:

    بارم بندی امتحان نهایی زبان انگلیسی خرداد 99 به دلیل شرایط بیماری کرونا

    10 نمره گوش دادن +8 نمره خواندن + 4 نمره نوشتن + 5 نمره واژگان + 5 نمره گرامر= 32 نمره اجباری از 80 درصد ابتدايی كتاب

    2 نمره واژگان+ 2نمره گرامر + 4 نمره نوشتن 8 نمره اختياری( پاسخگويي اختياري به 8 نمره از 80 درصد ابتدايی كتاب يا 8 نمره 20 درصد پايانی كتاب).

    مشاهده سوالات امتحان نهایی زبان انگلیسی دوازدهم دوره های قبل

    بارم بندی علوم اجتماعی دوازدهم نوبت اول دی ماه

    بارم بندی علوم اجتماعی دوازدهم نهایی خرداد،شهریور،دی

    مشاهده سوالات امتحان نهایی علوم اجتماعی دوازدهم دوره های قبل

    1- مشاهدات معلم از میزان مشارکت دانش آموزان در فعالیت های گروهی و کلاسی ( ۱۰ نمره) شامل:

    • ابراز علاقه نسبت به انجام فعالیت و مشارکت فعال در آن از طریق ارایه نظرات خود

    • اظهار نظر درباره نظرات دیگران با ارایه دلايل

    • بهره گیری از اطلاعات و تجربیات خود در ارتباط با فعالیت : همکاری متقابل و برقرای ارتباط سازنده با اعضاء گروه (رعایت نظم و ترتیب، احترام و برخورد دوستانه و منطقی)

    ۲- بررسی نتایج کار دانش آموزان در کتاب درسی (۵ نمره) شامل:
    • تکمیل برگه های خود ارزیابی ها

    • پر کردن جداول

    • پاسخ به سئوالات

    • محاسبه و اندازه گیری

    ۳- بررسی کار پژوهشی دانش آموزان که در طول سال تحصیلی انجام می شود ( ۵ نمره) شامل:

    • تعیین هدف پژوهش

    • طراحی و اجرای صحیح مراحل انجام کار با مراجعه به معلم و دریافت بازخورد های لازم

    • تهیه خلاصه گزارش پژوهش و نتایج آن

    • آمادگی لازم برای ارایه شفاهی گزارش و پاسخ به سئوالات مرتبط با آن

    ارزشیابی پایانی (۲۰ نمره) بر اساس نتایج آزمون کتبی است که در پایان هر نوبت تحصیلی از دانش آموزان به عمل می آید

    مشاهده سوالات امتحان نهایی سلامت و بهداشت دوازدهم دوره های قبل

    بارم بندی ریاضی دوازدهم نوبت اول دی ماه

    بارم بندی ریاضی دوازدهم نهایی خرداد،شهریور،دی

    مشاهده سوالات امتحان نهایی ریاضی تجربی دوازدهم دوره های قبل

    بارم بندی فیزیک دوازدهم نوبت اول دی ماه

    بارم بندی فیزیک دوازدهم نهایی خرداد،شهریور،دی

    – نکات مهم در طراحی سوالات فیزیک تجربی دوازدهم

    1- نمره هر فصل حداكثر مي تواند تا 0/5 نمره نسبت به جدول فوق تغییر کند.

    2- از مطالب مربوط به خوب است بدانيد، زندگی نامه دانشمندان و تاريخ علم، نتايج فعاليت هاي تحقيقی، واژه نامه و مواردي كه در پاورقی برخي از صفحه هاي كتاب اشاره شده است و از پيوست ها ،نبايد پرسش يا مسئله اي در آزمون ها طراحي شود.

    3- در هر آزمون ثابت های فيزيكی مورد نياز داده شود.

    4- نوشتن يكاها در پاسخها الزامی است.

    5- در ارزيابيهاي مستمر و پاياني ، انتظارات عملكردي مورد توجه قرار گيرد. جدول زير فهرستي از اين انتظارات و سهم آنها را نشان ميدهد.

    – بارم بندی به صورت کیفی برای امتحان مستمر و نهایی فیزیک تجربی دوازدهم

    مشاهده سوالات امتحان نهایی فیزیک دوازدهم دوره های قبل

    بارم بندی شیمی دوازدهم نوبت اول دی ماه

    بارم بندی شیمی دوازدهم نهایی خرداد،شهریور،دی

    – نمرات هر فصل مي تواند نيم نمره نسبت به بارم پيشنهادی فوق تغيير كند

    نکات مهم در طراحی سوالات امتحانی شیمی دوازدهم

    سهم محاسبات کمی و عددی در هر آزمون بین ۳۰ تا ۳۵ درصد از نمره کل آزمون را شامل می شود.

    آیا می دانید، تفکر نقاد و در میان تارنما ها جزو ارزشیابی نیست.

    در صورت پرسش، داده های حافظه محور و مورد نیاز ارائه شود.

    پیوست جدول تناوبی در آزمون ضروری است.

    پیشنهاد مؤكد می شود پرسش های مرتبط با زندگی و صنعت طراحی کنید و اطلاعات و داده هایی درباره مفاهیم درسی موجود در کتاب ارائه و بر اساس داده های صورت مسئله پرسش های مفهومی و با سطوح بالای ارزشیابی طرح کنید.

    معادله شیمیایی موازنه شده در محاسبات کمی و عددی داده شود.

    رسم آرایش الکترونی تا عنصر شماره ۳۶ جدول تناوبی مجاز است.

    کتاب درسی است و فقط نام ترکیب های آلی موجود در کتاب می تواند نامگذاری ترکیب های آلی جزو اهداف مورد ارزشیابی قرار گیرد.

    انتظارات عملکردی در بارم بندی مستمر و امتحان نهایی شیمی دوازدهم تجربی و ریاضی

    در ارزيابی های مستمر و نهايی، انتظارات عملكردی مورد توجه قرار گيرد. جدول زير فهرستی از اين انتظارات و سهم آنها را نشان مي دهد:

    مشاهده سوالات امتحان نهایی شیمی دوازدهم دوره های قبل

    ارزشیابی مستمر بر اساس فعالیت های گروهی یا انفرادی دانش آموزان در کلاس یا خارج از کلاس و در طول سال تحصیلی انجام می شود. این ارزش یابی بر اساس مشاهدات معلم و تعامل بین معلم و دانش آموز در هنگام انجام هر فعالیت و بر اساس عملکرد دانش آموزان در انجام فعالیت ها، مانند ارائه گزارش ، مشارکت در بحث های گروهی ، پاسخ به پرسش های کتبی و شفاهی انجام می شود. نمره این ارزشیابی برای هر نوبت نوبت اول سال و نوبت دوم سال) ۲۰ نمره است.

    ارزشیابی در نوبت اول دی ماه ۲۰ نمره از چهار فصل اول کتاب ( تا پایان صفحه ۶۲)، و در نوبت دوم خرداد ، شهریور و دی ماه ۲۰ نمره از همه کتاب مطابق با جدول زیر پیشنهاد می شود.

    نکات مهم در طراحی سوالات نهایی زیست شناسی دوازدهم

    1- طرح پرسش از مطالب مربوط به بیشتر بدانید ، واژه شناسی ، پاورقی ها و پیوست های آخر کتاب در همه آزمون ها ممنوع است .

    ۲- گرچه نمره جداگانه ای برای فعالیت های کتاب زیست شناسی ۳ منظور نشده است، اما بدیهی است که بخشی از نمره هر فصل به فعالیت های آن فصل اختصاص دارد. طراحان محترم در طراحی پرسش برای هر فصل، فعالیت ها و نتایج آن ها را مد نظر قرار دهند.

    هم چنین شما کاربران گرامی می توانید از نمونه سوالات امتحان نهایی برای افزایش آمادگی دیدن کنید. در صورت لزوم می توانید بارم بندی امتحانات نهایی انسانی و بارم بندی امتحانات نهایی ریاضی را ببینید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    دیانا 2 ماه قبل
    0

    ایا بخش های نمونه بیاورید و شکل اینا میاد تو ازمون

    حمیدرضا 1 سال قبل
    0

    درکمال جدول بارم بندی توی سایت نیست چیزی که سایت ظاهرا برای اون مطلب گذاشته

    مهدی 2 سال قبل
    -1

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید