توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    برای سالم ماندن به موقع و به اندازه خوابیدن خیلی مهم است چرا

    1 بازدید

    برای سالم ماندن به موقع و به اندازه خوابیدن خیلی مهم است چرا را از سایت هاب گرام دریافت کنید.

    مشرق نیوز

    فواید خواب کافی و به موقع

    فواید خواب کافی و به موقع

    بهبود سلامت جسمانی
    زودتر خوابیدن به این معنا نیست که دیگر هرگز بیمار نمی‌شوید. صدها پژوهش در مورد ارتباط زودتر خوابیدن و تقویت دستگاه ایمنی بدن انجام شده و همگی نشان داده‌اند که زودترین خوابیدن دستگاه ایمنی را تقویت می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که اگر می‌خواهید از دیابت، بیماری‌های قلبی و حتی چاقی پیشگیری کنید کافی است زودتر بخوابید.

    کاهش درد
    زودتر خوابیدن از شدت دردهای مزمن و حاد می‌کاهد. چندین پژوهش در این ارتباط انجام شده که نشان می‌دهند خواب کافی از شدت دردهای جسمانی کم می‌کند.

    کاهش افسردگی و اضطراب
    خواب کافی میزان اضطراب را به شدت کم می‌کند. بنابراین اگر خواب کافی داشته باشید کمتر احساس نگرانی خواهید داشت. در مطالعه‌ای نشان داده شد که اختلال در خواب در نهایت باعث خواهد شد تا افکار منفی بیشتر وارد مغز شخص شود. این کار میزان اضطراب در شخص را افزایش داده که خود موجب افزایش افسردگی نیز می‌شود. بنابراین کافی است کمی زودتر بخوابید تا تحت تاثیر عوارض روانی کم‌خوابی قرار نگیرید.

    شاداب‌تر باشید
    همه ما دوست داریم خوشحال‌تر و شاداب‌تر باشیم. این خواسته چندان هم دور از دسترس نیست، فقط کافی است زودتر بخوابید. یادتان نرود که دیگران از خوشحالی شما بسیار خوشحال خواهند شد.

    هشیارتر می‌شوید
    خواب کافی با هشیاری بیشتر ارتباط مستقیم دارد. هشیاری بیشتر در کار و زندگی روزمره نیز خیلی به کار شما خواهد آمد.

    وزن متناسب
    اگر خواب کافی داشته باشید متابولیسم بدن شما تنظیم خواهد شد. بدن از طریق متابولیسم منظم به وزن ایده آل خواهد رسید.

    ظاهر آراسته‌تر
    هیچ کس از گودی تیره پای چشم خوشش نمی‌آید. اگر زودتر بخوابید خواهید دید که این گودی‌ها به تدریج کوچکتر شده و در نهایت نیز از بین خواهند رفت.

    رژیم غذایی بهتر
    اگر خواب کافی داشته باشید اشتهای بهتری برای غذا خوردن خواهید داشت. البته در این صورت جذب غذا نیز افزایش خواهد یافت.

    حافظه قوی‌تر
    آیا شما هم همه چیز را به سرعت فراموش می‌کنید؟ شاید دلیلش این است که خواب کافی ندارید. بنابراین این روش را حتما امتحان کنید. کافی است کمی زودتر بخوابید تا خواب کافی داشته باشید.

    برخی به اشتباه فکر می‌کنند که خواب کافی به این معنا است که اگر دیرتر بخوابید و دیرتر هم بیدار شوید خواب کافی خواهید داشت، اما این چنین نیست. ساعات خواب انسان باید از یک چرخه ایده آل پیروی کند. برخی فکر می‌کنند اگر امشب یک ساعت کمتر بخوابند، فردا آن را جبران خواهند کرد. اما در این مورد هم اشتباه می‌کنید.
    منبع: healthyfoodhouse.com

    منبع مطلب : www.hidoctor.ir

    مدیر محترم سایت www.hidoctor.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    به موقع و به اندازه بخوابید... - طبایع مرجع طب سنتی ایران

    به موقع و به اندازه بخوابید... - طبایع مرجع طب سنتی ایران

    خوابیدن یکی از ارکان مهم زندگی و یکی از اصول شش گانه طب سنتی برای حفظ سلامتی بدن است که مانند هر یک از فعالیت‌های روزمزه ما، آداب خاص خود را دارد و باید مدت زمان آن و ساعتی که به رختخواب می‌روید و یا از رختخواب برمی‌خیزید، مشخص باشد به طوری که حتی یک ساعت زودتر و به اندازه خوابیدن می‌تواند مزایای زیادی برای بدن، شکل ظاهری و حتی حالات روحی داشته باشد.

    بنابراین در این پست، برآنیم تا شما را با فواید به موقع و به اندازه خوابیدن و آثار شگفت انگیز آن آشنا نماییم.

    فواید به اندازه و به موقع خوابیدن

    توجه: در یک برنامه ارزیابی سلامتی فردی اشاره شده است که یک ساعت خواب قبل از نیمه‌ شب معادل ۲ ساعت خواب بعد از نیمه‌ شب در ایجاد ترمیم و رفع خستگی و ایجاد نشاط مؤثر است

    این خواب مناسب و معتدل به‌ خصوص برای افرادی که فعالیت ذهنی و جسمی زیادی دارند و دانش‌ آموزان، دانشجویان و اساتید که بیشتر مطالعه می‌کنند و به کارهای علمی می‌پردازند واجب‌ تر است.

    ضررهایی که کم خوابی و بی خوابی بر بدن وارد می‌کند

    مزاج خواب مناسب و کافی گرم و تر و مزاج بیداری، گرم و خشک است و متأسفانه امروزه گروهی از مردم خصوصاً جوانان، به‌ دلایل مختلفی، شب‌ها بیدار می‌مانند و هر چه انسان بیداری بیشتری داشته باشد، ضررهای بیشتری به بدن او وارد می‌شود، از جمله:

    بهترین مدت زمان برای خوابیدن

    بهترین زمان برای خوابیدن از ساعت ۹ یا ۱۰ شب تا نزدیکی اذان صبح است, بنابراین مدت زمان یک خواب استاندارد و طلایی حدود ۸ ساعت است و متعادل محسوب می‌شود و بعضی از متخصصان نیز معتقدند که بین ۷ تا ۹ ساعت می‌تواند خواب طبیعی باشد که برای افراد بین ۱۸ تا ۶۴ سال توصیه می‌شود.

    میزان خواب برای افراد و مزاج‌های مختلف متفاوت است:

    بهترین خواب، چه نوع خوابی است؟

    بهترین خواب، خواب عمیق، پیوسته و به اندازه‌ی مناسب و کافی است که پس از گوارش و شروع جذب آن صورت پذیرد؛ بدین ترتیب احتمال نفخ و مشکلات هضمی کاهش می‌یابد. کسانی که بعد از نیمه شب می‌خوابند، باید کم کم عادت خود را به یکی دو ساعت قبل از نیمه شب تغییر دهند.

    یکی از بهترین حالات خواب، خوابیدن به پهلو و قرار دادن یک بالش در میان زانوهاست. بلندی بالش زیر سر نیز باید به گونه‌ای باشد که سر و گردن کاملاً در راستای ستون فقرات قرار گیرند.

    در قدیم وقتی که کسی خیلی دیر می‎خوابید، می‌گفته‌اند تا پاسی از شب بیدار بوده است. هر شب ۴ پاس است که در طول سال مدت آن تفاوت دارد و حداکثر ۳ ساعت خواهد بود. بنابراین حداکثر باید ۳ ساعت بعد از اذان مغرب خوابید.

    همچنین از نظر حکیم جرجانی؛ بهترین وقت خواب زمانی است که طعام از فم معده فروگذشته باشد و در قعر معده افتاده و قوت هاضمه معده بر آن، تصرفی تمام کرده باشد. البته با معده خالی خفتن نیز زیان دارد و حرارت غریزی را ضعیف می کند و تن را لاغر می‌گرداند.

    اثرات زیاد خوابیدن بر سلامت بدن

    آثار شگفت انگیزی که اگر به موقع و به اندازه بخوابید برایتان اتفاق می‌افتد

    منبع مطلب : tabaye.ir

    مدیر محترم سایت tabaye.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    باران شیخه 15 روز قبل
    0

    برای سالم ماندن به موقع وبه اندازه خوابیدن خیلی مهم است! چرا

    مهدی 1 سال قبل
    0

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید