توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    جواب تفکر و پژوهش ششم درس مردم پسند ها

    1 بازدید

    جواب تفکر و پژوهش ششم درس مردم پسند ها را از سایت هاب گرام دریافت کنید.

    تفکر و پژوهش : مردم پسندها

    مضمون : روش گرد آوری (مصاحبه - نظرسنجی کتبی)

    صلاحیت ها : نظرسنجی - گردآوری اطلاعات - تحلیل - استنباط - تنظیم گزارش

    زمان : ۲ جلسه

    پیوست : ندارد

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    دانلود برگه ثبت مشاهدات درس                                                             ۲۴۷کیلو بایت

    ----------------------------------------------------------------------------------------------

    فعالیت شماره ۸ و ۹ عنوان فعالیت: مردم‎پسندها

    مضمون: روش گردآوری اطلاعات (مصاحبه، نظرسنجی کتبی)

    صلاحیت‏ها: نظرسنجی، گردآوری اطلاعات، تحلیل، استنباط، تنظیم گزارش

    زمان: دو جلسه45 دقیقه‏ای

    دانش‌آموزان با گفت و گو در باره روشهای جمع آوری اطلاعات، در باره مناسبترین روش برای دست یابی به پاسخ توافق می کنند. در ادامه با جمع آوری داده‌ها ی لازم و نمایش آن در قالبهای تعیین شده، مهارت‌های خود را در این زمینه ارتقا می دهند.

    ·         شناسایی و تشخیص منابع و شیوه‌های مناسب جمع‌آوری اطلاعات

    ·        کار بر روی اطلاعات و اندوخته‌ها برای تبدیل مجهول به معلوم

    ·        برنامه‌ریزی برای دستیابی به پاسخ سؤالات خود

    ·        استفاده از زبان صحیح و دقیق برای توضیح ایده‌ها و تصمیم‌های خود

    ·        استنباط و نتیجه‌گیری از یافته‌ها

    ·       اصلاح و ارتقا نگرش‌های خود نسبت به پژوهش و یافته‌های علمی

    انتظارات عملکردی مشترک

    ·        بررسی پدیده‌ها و روابط بین آن‌ها

    ·        شناسایی راه‌های چگونگی یادگیری خود

    ·        به‌کارگیری مهارت‌های اجتماعی همدلی، مشارکت، توافق، مخالفت، مذاکره و گفت‌وگو

    مواد و وسایل آموزشی: --------

    فرایند اجرای فعالیت:

    دانش‎آموزان را گروه‏بندی و سؤال زیر را برای همه گروه‎ها مطرح کنید.

    بهترین مکان مدرسه شما از نظر دانش‎آموزان کجاست؟ چرا؟

    احتمالا در مرحله‏ی اول دانش‎آموزان تمایل دارند خودشان به این سؤال پاسخ گویند. اگر چنین اتفاقی افتاد به آن‌ها بگویید این نظر شخصی شماست نظر دانش‎آموزان مدرسه را چگونه می‎توان بدست آورد ؟

    آن‌ها را راهنمایی کنید برای یافتن بهترین راه جمع‎آوری اطلاعات و پاسخ‎گویی به سؤال در گروه مشورت و تصمیم‌گیری کنند و پاسخ‏ها را به صورت غیرمستقیم به سمت استفاده از نظرسنجی (مصاحبه یا پرسشنامه) هدایت کنید.

    ·   برای مشخص‏تر و متفاوت بودن نتایج کار بهتر است هر گروه، از دانش‎آموزان یک پایه نظرخواهی کنند. و جلسه بعد نتایج را به‏صورت مکتوب در کلاس گزارش کنند.

    ·        و سؤال خود را از قبل نوشته و به‎صورت یکسان و بدون جهت‎گیری برای همه اجرا کنند.

    ·        از هر پایه حداقل ده و حداکثر بیست نفر مورد پرسش قرار گیرند.

    ·        اعضای گروه تعداد نفرات مورد نظرسنجی را بین خود تقسیم کنند.

    ·        روش کشیدن خط نشان و تبدیل آن به تعداد را به دانش‏آموزان آموزش دهید.

    ·   دانش‎آموزان را تشویق کنید گزارش کمی را به‎صورت نمودار ستونی یا دایره‌ای و در صورت امکان در قالب پاورپوینت ارایه دهند.

    ·         سؤال اول کتاب کار حین عمل و سایر سؤالات کتاب کار نیز در کلاس کامل شود.

    توصیه‌های اجرایی:---------

    منبع مطلب : 6shom-iran.blogfa.com

    مدیر محترم سایت 6shom-iran.blogfa.com لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    فصل دوم کتاب تفکّر و پژوهش پایه ششم ابتدایی

    فصل دوم پروژه پژوهشی کتاب تفکّر و پژوهش پایه ششم ابتدایی

    فصل دوم پروژه پژوهشی کتاب تفکّر و پژوهش پایه ششم ابتدایی

    روش گرد آوری اطّلاعات

    اهداف روش گرد آوری اطّلاعات

    پرورش توانایی تشخیص شیوه های مناسب گردآوری اطّلاعات برای هر پرسش
    ارتقای فضایل فکری و توسعهٔ آداب گفت و گو های جمعی

    انتظارات عملکردی از روش گرد آوری اطّلاعات

    تحلیل مسئله و شناسایی تفاوت ها و شباهت ها
    تشخیص شیوه های مناسب گردآوری اطّلاعات برای هر پرسش
    استفاده از زبان صحیح و دقیق برای توضیح نظرات خود
    ارزیابی و به چالش کشیدن ایده های خود و دیگران

    روش گرد آوری اطّلاعات

    ما برای پاسخ دادن به پرسش هایمان باید اطّلاعات گردآوری کنیم.

    برای گردآوری اطّلاعات از روش های متعدّدی استفاده می شود.

    انتخاب هر روش با توجّه به پرسش و نوع اطّلاعات مورد نیاز انجام می گیرد.

    به طور کلّی روش های گردآوری اطّلاعات شامل مشاهده، نظرسنجی (مصاحبه، پرسشنامه) و استفاده از اطّلاعات موجود در منابع چاپی و الکترونیکی است.

    قبل از انجام فعّالیت های درس متن زیر را مطالعه کنید.

    طرح پرسش پژوهشی

    طرح پرسش پژوهشی

    اوّلین گام پژوهش روشن کردن مسئله ای است که ذهن شما را به خود مشغول کرده و برای حلّ آن می خواهید
    پژوهش انجام بدهید. گاهی اوقات مسئله ا ی که ذهن شما را مشغول کرده است

    به قدری مبهم یا کلّی است که نمی دانید
    برای پاسخ و حلّ آن از کجا شروع، به چه کسی و کجا مراجعه کنید.

    برای اینکه با این مشکلات برخورد نداشته باشید
    بهتر است از همان شروع کار گام های خود را درست بردارید؛

    به عبارت دیگر پرسش خود را به گون های بنویسید که در گا م های بعدی با مشکل مواجه نشوید

    اهداف طرح پرسش پژوهشی

    پرورش توانایی طرح سؤال پژوهش
    ارتقای فضایل فکری، و توسعهٔ آداب گفت وگو های جمعی

    انتظارات عملکردی از طرح پرسش پژوهشی

    شناسایی تفاوت ها، شباهت ها
    طرح پرس شهای مناسب و تشخیص مسئله
    استفاده از زبان صحیح و دقیق برای توضیح نظرات خود
    ارزیابی و به چالش کشیدن اید ههای خود و دیگران

    مردم پسندها تفکّر و پژوهش پایه ششم ابتدایی

    مردم پسندها

    در درس اوّل و دوم پروژهٔ پژوهشی دانش آموزان با روش های گردآوری اطّلاعات و ویژگی های یک سؤال مناسب پژوهشی آشنا شدند.

    در این درس روشگردآوری اطّلاعات با استفاده از نظرسنجی را به صورت عملی تمرین می کنند.

    اهداف مردم پسندها

    پرورش توانایی برنامه ریزی و اجرای یک پروژهٔ پژوهشی با روش نظرسنجی
    ارتقای فضایل فکری، و توسعهٔ آداب گفت و گو های جمعی

    انتظارات عملکردی مردم پسندها

    طرح پرسش های مناسب و تشخیص مسئله
    شناسایی و تشخیص منابع و شیوه های مناسب گردآوری اطّلاعات (نظرسنجی)
    برنامه ریزی برای دستیابی به پاسخ سؤالات خود
    کار بر روی اطّلاعات و اندوخته ها برای تبدیل مجهول به معلوم
    استنباط و نتیجه گیری از یافته ها
    استفاده از زبان صحیح و دقیق برای توضیح ایده ها و تصمیم های خود
    استخراج معنا و مفهوم از تجارب خود و شناسایی راه های چگونگی یادگیری خود
    به کارگیری مهارت های اجتماعی و آداب گفت و گو و همفکری با دیگران در حلّ مسائل ومشکلات

    زیر ذرّه بین (انتخابی) تفکّر و پژوهش پایه ششم ابتدایی

    در درس اوّل و دوم پروژه پژوهشی دانش آموزان با روش های گردآوری اطّلاعات و ویژگی های سؤال مناسب برای پژوهش آشنا شدند

    و در درس سوم روش نظرسنجی برای گردآوری اطّلاعات را تجربه کردند.

    در این درس دانش آموزان با گردآوری اطّلاعات به روش مشاهده آشنا می شوند و آن را به صورت عملی اجرا می کنند.

    زیر ذرّه بین

    اهداف زیر ذرّه بین

    پرورش توانایی برنامه ریزی و اجرای یک پروژهٔ پژوهشی با روش مشاهده
    ارتقای فضایل فکری، و توسعهٔ آداب گفت و گو های جمعی

    انتظارات عملکردی زیر ذرّه بین

    طرح پرسش های مناسب و تشخیص مسئله
    شناسایی و تشخیص منابع و شیوه های مناسب گردآوری اطّلاعات( مشاهده )
    برنامه ریزی برای دستیابی به پاسخ سؤالات خود کار بر روی اطّلاعات و اندوخته ها برای تبدیل مجهول به معلوم استنباط و نتیجه گیری از یافته ها
    استفاده از زبان صحیح و دقیق برای توضیح ایده ها و تصمیم های خود
    استخراج معنا و مفهوم از تجارب خود و شناسایی راه های چگونگی یادگیری خود
    به کارگیری مهارت های اجتماعی و آداب گفت و گو و همفکری با دیگران در حلّ مسائل و مشکلات

    از کجا بدانم؟ (انتخابی) تفکّر و پژوهش پایه ششم ابتدایی

    در درس اوّل و دوم پروژهٔ پژوهشی دانش آموزان با روش های گردآوری اطّلاعات و ویژگی های یک پرسش مناسب پژوهشی آشنا شدند.

    در درس سوم و چهارم، گردآوری اطّلاعات با استفاده از روش نظرسنجی و مشاهده را تجربه کردند.

    در این درس یکی دیگر از روش های گردآوری اطّلاعات را به صورت عملی اجرا می کنند.

    از کجا بدانم؟

    اهداف از کجا بدانم؟

    پرورش توانایی برنامه ریزی و اجرای یک پروژهٔ پژوهشی با روش مراجعه به منابع مکتوب
    ارتقای فضایل فکری، و توسعهٔ آداب گفت و گو های جمعی

    انتظارات عملکردی از کجا بدانم؟

    طرح پرسش های مناسب و تشخیص مسئله شناسایی و تشخیص منابع و شیوه های مناسب گردآوری اطّلاعات (مراجعه به منابع مکتوب)
    برنامه ریزی برای دستیابی به پاسخ سؤالات خود
    کار بر روی اطّلاعات و اندوخته ها برای تبدیل مجهول به معلوم
    استنباط و نتیجه گیری از یافته ها
    استفاده از زبان صحیح و دقیق برای توضیح ایده ها و تصمیم های خود
    استخراج معنا و مفهوم از تجارب خود و شناسایی راه های چگونگی یادگیری خود
    به کارگیری مهارت های اجتماعی و آداب گفت و گو و همفکری با دیگران در حلّ مسائل و مشکلات

    ارائۀ یافته های پژوهش تفکّر و پژوهش پایه ششم ابتدایی

    دانش آموزان در دروس گذشته با چگونگی طرح سؤال پژوهشی،

    ویژگی های سؤال مناسب، و روش های گردآوری اطّلاعات آشنا شد ه اند و برای یافتن پاسخ پرسش های خود از روش های مشاهده،

    نظرسنجی و مراجعه به منابع مکتوب استفاده کرده اند.

    پس از گردآوری اطّلاعات و دسته بندی آنها نوبت به تهیّهٔ گزارش پژوهش و خلاصهٔ آن برای ارائه در کلاس می رسد.

    در این درس دانش آموزان با ساختار گزارش پژوهش و نکات مورد نیاز برای ارائهٔ خلاصهٔ گزارش آشنا می شوند و آن را به طور عملی اجرا می کنند.

    ارائه ی یافته های پژوهش

    اهداف ارائۀ یافته های پژوهش

    پرورش توانایی ارائهٔ گزارش کتبی و شفاهی پژوهش
    ارتقای فضایل فکری، و توسعهٔ آداب گفت و گو های جمعی

    انتظارات عملکردی از ارائۀ یافته های پژوهش

    رعایت ساختار پیشنهادی آموزگار برای تهیهٔ گزارش کتبی
    رعایت نکات مورد تأکید در تهیهٔ خلاصهٔ گزارش و ارائهٔ شفاهی
    تقسیم مناسب کار و همکاری بین اعضای گروه
    استفاده از زبان صحیح و دقیق برای توضیح مراحل و نتایج پژوهش
    رعایت زمان بندی هنگام ارائهٔ نتایج
    آمادگی برای پاسخگویی به پرسش ها و پذیرش پیشنهادهای دانش آموزان

    منبع مطلب : dabesto.ir

    مدیر محترم سایت dabesto.ir لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    روش تدریس تفکر و پژوهش درس مردم پسندها

    مضمون: روش گردآوری اطّلاعات (مصاحبه، نظرسنجی کتبی)

    صلاحیت ها: نظرسنجی، گردآوری اطّلاعات، تحلیل، استنباط، استدلال

    زمان: دو جلسهٔ ۴۵ دقیقه ای

    دانش آموزان با گفت و گو دربارهٔ روش های جمع آوری اطّلاعات، دربارهٔ مناسب ترین روش برای دستیابی به پاسخ توافق می کنند. در ادامه با جمع آوری داده های لازم و نمایش آن در قالب های تعیین شده، مهارت های خود را در این زمینه ارتقا می دهند.

    انتظارات عملکردی خاص

    شناسایی و تشخیص منابع و شیوه های مناسب جمع آوری اطّلاعات

    کار بر روی اطّلاعات و اندوخته ها برای تبدیل مجهول به معلوم

    برنامه ریزی برای دستیابی به پاسخ سؤالات خود

    همفکری با دیگران در حلّ مسائل و مشکلات استفاده از زبان صحیح و دقیق برای توضیح ایده ها و تصمیم های خود

    استنباط و نتیجه گیری از یافته ها

    اصلاح و ارتقا نگرش های خود نسبت به پژوهش و یافته های علمی

    انتظارات عملکردی مشترک

    بررسی پدیده ها و روابط بین آنها

    شناسایی راه های چگونگی یادگیری خود

    به کارگیری مهارت های اجتماعی همدلی، مشارکت، توافق، مخالفت، مذاکره و گفت وگو

    مواد و وسایل آموزشی: کتاب کار

    فرایند اجرای فعّالیّت : دانش آموزان را به پنج گروه تقسیم، و سؤال زیر را برای همهٔ گروه ها مطرح کنید. «؟ بهترین مکان مدرسهٔ شما از نظر دانش آموزان کجاست؟ چرا »

    احتمالاً در مرحلهٔ اوّل دانش آموزان تمایل دارند خودشان به این سؤال پاسخ گویند. اگر چنین اتّفاقی افتاد به آنها بگویید این نظر شخصی شماست. ما می خواهیم بدانیم نظر دانش آموزان مدرسه را چگونه می توان بدست آورد؟

    آنها را راهنمایی کنید برای یافتن بهترین راه جمع آوری اطّلاعات و پاسخ گویی به سؤال در گروه مشورت و تصمیم گیری کنند و پاسخ ها را به صورت غیرمستقیم به سمت استفاده از نظرسنجی (مصاحبه یا پرسشنامه) هدایت کنید.

    هر گروه باید قبل از اجرای نظرسنجی به سؤالات زیر پاسخ دهد، این سؤالات در یک جلسهٔ ۴۵ دقیقه ای ابتدا در گروه و سپس در کلاس مورد بررسی قرار می گیرد.

    هر گروه از دانش آموزان کدام پایه نظرسنجی می کند؟

    در چه زمانی این کار را انجام می دهند؟

    از چه تعداد دانش آموز نظرسنجی می کنند؟

    با چه روشی اینکار را انجام می دهند؟ از چه سؤالی استفاده می کنند؟

    هر یک از اعضای گروه چه وظیفه ای دارد؟

    نتایج را چگونه به کلاس ارائه می دهند؟ (دستنویس، تایپ شده، پاورپوینت، و...)

    توصیه های اجرایی

    برای مشخص تر و متفاوت بودن نتایج کار بهتر است هر گروه، از دانش آموزان از یک پایه نظرخواهی کنند. و جلسهٔ بعد نتایج را به صورت مکتوب در کلاس گزارش کنند.

    سؤال خود را از قبل نوشته و به صورت یکسان و بدون جهت گیری برای همه اجرا کنند. برای نظرسنجی از دانش آموزان پایهٔ اوّل پرسش شفاهی به کار گیرند.

    از هر پایه حداقل ده و حداکثر بیست نفر مورد پرسش قرار گیرند.

    اعضای گروه تعداد نفرات مورد نظرسنجی را بین خود تقسیم کنند.

    روش کشیدن خط نشان و تبدیل آن به تعداد را به دانش آموزان آموزش دهید.

    دانش آموزان را تشویق کنید گزارش کمی را به صورت نمودار ستونی یا دایره ای و در صورت امکان در قالب پاورپوینت ارائه دهند.

    سؤال اوّل و جدول سؤال دوم کتاب کار حین عمل توسط گروه کامل شود.

    سایر سؤالات کتاب کار در جلسهٔ دوم، براساس گزارش کار گروه های دیگر در کلاس کامل شود.

    منبع مطلب : schoolmaster6.blogfa.com

    مدیر محترم سایت schoolmaster6.blogfa.com لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    دینا : بد😡بد😡بد

    علی وظیفه شناس : بد

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    محمدی : جواب جدول ثبت اطلاعات درس مردم پسوندها تفکر ششم

    نازنین : جواب نداند بابا چرا اینطوری میکنید جواب درست رو بدید الان این چیه تو رو خدا 🥺🥺الان من چی کار کنم چرا اینجوری میکنید ؟؟

    ناشناس : خیلی بد بود اصلا جواب نداده بودند

    نازنین : 😂😂 راست میگی خسته نباشن

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    شهریار 5 روز قبل
    0

    اَه اَه اَه چقدر بد بود ،☹️

    نا شناس 5 روز قبل
    1

    واقعا بدبدبدبد

    -1
    نا شناس 5 روز قبل

    این چیه

    &/ 16 روز قبل
    0

    جواب کارگروهی :

    قرآن و هدیه زیرا آنها فکر میکنند این دو درس آنها را بیشتر از زندگی پیامبران و امامان باخبر میکند

    ورونیکا🍁🍁🍁🍁🍁 16 روز قبل
    3

    فقط نت‌ مارو هدر میدید لطفا حداقل ی جواب بزارید

    ممنون میشم

    ناشناس 18 روز قبل
    0

    کی زولا داره

    zahra 7 ماه قبل
    2

    اصلا جواب نداشتتتت🤬

    . 7 ماه قبل
    3

    خیلی بد اصلا جواب نداشت

    بدون نام 8 ماه قبل
    0

    خیلی بدید

    22 9 ماه قبل
    0

    کی زولا داره به من بگید

    22 9 ماه قبل
    2

    سلام

    دوستون دارم دخترا

    جون

    نازنین 9 ماه قبل
    6

    جواب نداند بابا چرا اینطوری میکنید جواب درست رو بدید الان این چیه تو رو خدا 🥺🥺الان من چی کار کنم چرا اینجوری میکنید ؟؟

    من 10 ماه قبل
    3

    خیلی بد بود خیلی بد

    Delara Mahmadi 10 ماه قبل
    3

    سلام دوستان چطوری باید صفحه۴۹ تفکر و پژوهش رو حل کرد؟

    باید معلم شما فرم نظر سنجی درس برایتان ارسال کنه تا جواب رو بدست اوری

    Delara mahmodi 10 ماه قبل
    2

    خیلی جواب دادی ممنون🙄

    4
    نازنین 9 ماه قبل

    😂😂

    راست میگی خسته نباشن

    ناشناس 10 ماه قبل
    0

    سلام خیلی بد بود اصلا جواب نداده بودن

    امیر 10 ماه قبل
    0

    جواب مردم پسندها

    محمدی 11 ماه قبل
    6

    جواب جدول ثبت اطلاعات درس مردم پسوندها تفکر ششم

    ناشناس 11 ماه قبل
    5

    خیلی بد بود اصلا جواب نداده بودند

    دینا 12 ماه قبل
    11

    بد😡بد😡بد

    علی وظیفه شناس 12 ماه قبل
    10

    بد

    مهدی 12 ماه قبل
    6

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید