توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    جواب فکر کنید صفحه ۲۸ علوم هفتم

    1 بازدید

    جواب فکر کنید صفحه ۲۸ علوم هفتم را از سایت هاب گرام دریافت کنید.

    جواب فصل چهارم علوم هفتم

    جواب فصل چهارم علوم هفتم

    جواب سوالات فصل چهارم علوم هفتم (سوالات درس مواد پیرامون ما فصل ۴ علوم هفتم با جواب) شامل پاسخ فعالیت های علوم هفتم فصل 4 صفحه ی 27 و 30 و جواب آزمایش کنید صفحه 29 و 31 و گفت و گو کنید صفحه ی 31 و همچنین جواب فکر کنید صفحه 28 و اطلاعات جمع آوری کنید صفحه 32 و… در این نوشتار از ساینس هاب تقدیم شما خواهد شد.

    پاسخ فعالیتهای علوم هفتم فصل 4

    جواب فعالیت صفحه ۲۷ علوم هفتم

    فهرستی از لوازم و وسایل اطراف خود (حداقل ده مورد) را تهیه، و به دلخواه دسته بندی کنید. ملاک دسته‌بندی خودتان را مشخص کنید.

    ملاک دسته بندی من جنس مواد سازنده خواهد بود:

    💛❤💚

    سوالات فصل چهارم علوم هفتم با جواب

    جواب فکر کنید صفحه ۲۸ علوم هفتم

    1- خواص مورد انتظار برای لیوان شیشه‌ای، میله‌ی چوبی، بشقاب سرامیکی، خط‌کش پلاستیکی و قوطی آلومینیمی را پیش بینی و جدول زیر را کامل کنید.

    2- با بررسی شکل زیر، چکش‌خوار بودن فلزها را با توجه به ساختار اتمی آنها توضیح دهید.

    ذرات سازنده ی فلزها اتم ها هستند که با یک نیروی جاذبه به هم چسبیده اند، هنگامی که به یک فلز ضربه وارد می‌شود، شکل آن به آسانی تغییر می‌کند اما به راحتی از هم جدا نمی‌شوند چون اتم‌های فلز، ساختاری لایه‌ای دارند و با وارد شدن ضربه، لایه‌هایی از اتم‌ها روی یکدیگر ‌لغزیده و فلز تغییر شکل می‌دهد.

    ❤ ساینس هاب ❤

    ازمایش کنید 1 صفحه 29 علوم هفتم

    آزمایش کنید 2 صفحه 29 علوم هفتم

    جواب آزمایش کنید 2 صفحه 29 علوم هفتم

    از این آزمایش نتیجه می‌گیریم که مواد از نظر استحکام متفاوت هستند و  استحکام فلزات بیشتر از سایر مواد است. مواد خالص و طبیعی استحکام کمتری دارند. در مقابل، مواد مصنوعی و آلیاژها استحکام بیشتری دارند.

    جواب فعالیت های فصل 4 علوم هفتم

    پاسخ فعالیت صفحه 30 علوم هفتم

    شکل زیر جرم یک سانتی متر مکعب از چند ماده‌ی مختلف را نشان می‌دهد.

    الف) شما نیز با استفاده از ترازو و استوانه مدرج، جرم و حجم خمیر بازی، میخ فولادی، سنگ مرمر، توپ، انگشتر طلا، ورق آلومینیمی و وزن سربی را انداز ه‌گیری، و چگالی آنها را حساب کنید.

    برای به دست آوردن چگالی هر ماده، باید جِرم آن ماده را بر حجم آن تقسیم کنیم. واحد جرم: گرم – واحد حجم: سانتی متر مکعب

    ب) چگالی همه‌ی مواد داده شده را روی نمودار زیر رسم کنید.

    جواب فعالیت صفحه ی 30 علوم هفتم

    پ) آیا چگالی فلزها با هم برابر است؟

    خیر، بعضی فلزات مثل سرب و طلا چگالی بیشتری دارند و برخی فلزات مثل آهن و آلومینیوم چگالی کمتری دارند.

    ت) چگالی کدام گروه از مواد نسبت به بقیه بیشتر است؟

    مواد جامد چگالی بیشتری دارند و در بین مواد جامد، فلزات بیشترین چگالی را دارند.

    ث) برداشت خود را از شکل زیر در یک سطر بنویسید.

    چگالی مواد مختلف با هم متفاوت است و وقتی مواد مختلف را درون ظرف آب می‌اندازیم، موادی که چگالی آنها از چگالی آب کمتر است روی آب شناور می‌مانند و موادی که چگالی آنها بیشتر از چگالی آب است در آب فرو می‌روند.

    در این شکل چگالی به ترتیب از بزرگتر به کوچچکتر به این صورت است:  جیوه، برنج، آب، چوب‌پنبه

    ❤ Sci-HuB.iR ❤

    جواب سوالات فصل چهارم علوم هفتم

    گفت و گو کنید علوم هفتم صفحه 31

    زیرا در گذرِ زمان، فولاد زنگ می‌زند و دچار تغییر شیمیایی می‌شود. این امر بر استحکام این سازه‌ها اثر منفی می‌گذارد.

    💛❤💚

    جواب آزمایش کنید صفحه 31 علوم هفتم

    وسایل و مواد: چسب چوب، بوراکس، آب، رنگ غذا، لیوان، کاسه، استوانه‌ی مدرج، ترازو

    روش آزمایش

    جواب آزمایش کنید صفحه ۳۱ علوم هفتم

    مقدار هر یک از این مواد بر کیفیت توپ ساخته شده تاثیر گذار است. تاثیر افزودن مواد در نتیجه‌ی به دست آمده بدین صورت می‌باشد:

    افزودن چسب باعث چسبیدن اجزای توپ به همدیگر می‌شود.

    افزودن نشاسته باعث می‌شود که توپ‌های شیطونک به دست یا زمین نچسبند.

    افزودن بوراکس باعث بالا آمدن توپ می‌شود.

    توپ‌هایی با مقادیر مختلفِ مواد اولیه (آب، چسب، نشاسته و بوراکس) ساخته شد که نتیجه‌ی به دست آمده در جدول زیر نمایش داده شده است:

    تغییر شرایط انجام واکنش (تغییر دمای آب):

    نشاسته در آب سرد حل نمی‌شود و حالت سوسپانسیون به خود می‌گیرد. اما در آب گرم و دمای حدود 70 درجه‌ی سانتی‌گراد دانه‌های آن بزرگ شده و می‌ترکد و حالت چسبنده و  ژله‌ای به خود می‌گیرد.

    ❤ Sci-HuB.iR ❤

    جواب سوالات فصل ۴ علوم هفتم

    جواب اطلاعات جمع آوری کنید صفحه 32 علوم هفتم

    ✅ مواد مورد استفاده: چوب

    ✅ دلیل انتخاب: خاصیت انعطاف‌پذیری

    ✅ مواد مورد استفاده: فلز و پلاستیک

    ✅ دلیل انتخاب: دسته‌ی فلزی رسانایی گرمایی خوب برای انتقال گرما و دسته‌ی پلاستیکی برای نارسانا بودن گرما

    ✅ مواد مورد استفاده: آلومینیم

    ✅ دلیل انتخاب: وزن کم و مقاومت بالا

    ✅ مواد مورد استفاده: پلاستیک

    ✅ دلیل انتخاب: عایق بودن

    ✅ مواد مورد استفاده: پلاستیک

    ✅ دلیل انتخاب: انعطاف‌پذیری بالا

    جواب سوالات و فعالیت های فصل چهارم ۴ علوم هفتم در این نوشتار تقدیم شما دانش آموزان عزیز کلاس هفتمی شد که امیدوارم مورد رضایت شما قرار گرفته باشد و باز هم به ساینس هاب سر بزنید.

    منبع مطلب : sci-hub.ir

    مدیر محترم سایت sci-hub.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    آریا : مورد پسندم نبود

    آریا : زیاد کامل نبود باید عکس هم میگذاشت وتوضیح بیشتری میداد

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    ناشناس 19 روز قبل
    1

    جواب فعالیت 28کو

    1 ماه قبل
    0

    جواب جدول صفحه 28کو

    1 ماه قبل
    0

    جواب جدول صفحه 28کو

    ناشناس 1 سال قبل
    0

    خوب بود ولی اگر میشود جواب فکر کنید صفحه ۳۸ را هم قرتر دهید

    -1
    بذرفشان 10 ماه قبل

    طلا چیست رو بگین لطفا؟

    ناشناس 1 سال قبل
    0

    دینا آسوع هستم من کلاس هفتم هستم میخواهم یک چندتا از صحفه های کتاب بنویسم

    ناشناس 1 سال قبل
    -2

    دینا آسوع هستم من کلاس هفتم هستم میخواهم یک چندتا از صحفه های کتاب بنویسم

    ناشناس 1 سال قبل
    0

    علی

    آریا 1 سال قبل
    4

    زیاد کامل نبود باید عکس هم میگذاشت وتوضیح بیشتری میداد

    آریا 1 سال قبل
    7

    مورد پسندم نبود

    ۲ 1 سال قبل
    -2

    نه جواب سوال میخوام

    مهدی 2 سال قبل
    -1

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید