توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    دانش آموز خوب از دیدگاه مقام معظم رهبری چه کسی است

    1 بازدید

    دانش آموز خوب از دیدگاه مقام معظم رهبری چه کسی است را از سایت هاب گرام دریافت کنید.

    خبرگزاری حوزه

    خبرگزاری حوزه

    غلامرضا فریدونی، از فرهنگیان همدان و کارشناس تعلیم و تربیت که سرپرستی نمایندگی روزنامه کیهان در این استان را نیز بر عهده دارد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان درباره خصوصیات دانش‌آموز تراز انقلابی، اظهار کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری تعبیر «مؤمن انقلابی»را به کار می‌برند، دانش‌آموزان نیز از این موضوع مستثنی نیستند.

    کارشناس تعلیم و تربیت ادامه داد: دانش‌آموز مؤمن انقلابی باید در همه ابعاد از جمله اعتقادی، علمی و فرهنگی خود را رشد دهد، البته دانش‌آموزان مقطع دبیرستان دارای وظایف بیشتری هستند، چرا که این دانش‌آموزان  باید نسبت به مسائل و وقایع روز نیزآگاهی داشته باشند.

    فریدونی ابراز کرد: در تمام طول تاریخ انقلاب اسلامی، ازابتداء پیروزی انقلاب، سال‌های دفاع مقدس و در دیگر دوران شاهد حضور چشمگیر نوجوانان و جوانان هستیم که به خوبی در صحنه نقش‌آفرینی کردند به گونه‌ای که تعداد زیادی ازشهداء انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس را جوانان تشکیل داده‌اند.

    این معلم مدارس همدان افزود: حرکت‌زایی و پویایی مهم‌ترین امری است که باید در دانش‌آموز مؤمن و انقلابی وجود داشته باشد و این موضوع در رفتار او مشاهده شود، لذا دانش‌آموزان باید با الگو گیری از شهدا این گونه راه آنان را ادامه دهند.

    شاخصه‌های انقلابی‌گری در مدارس

    سرپرست نمایندگی روزنامه کیهان در همدان درباره شاخصه‌های انقلابی‌گری در مدارس، گفت: انقلابی بودن مدارس همان تحقق منویات مقام معظم رهبری است، لذا باید توجه کرد که در انقلابی بودن مدارس نیز دو عامل مسئولین مدرسه و دانش‌آموزان نقش‌آفرینی می‌کنند و این دو عامل مکمل یکدیگرند. 

    وی اضافه کرد:باید توجه کرد که عمل به وظایف در شرایط کنونی انقلابی بودن  مدارس را رقم می‌زند؛ برای مثال درشرایط کنونی کشور اقتصاد مقاومتی حکم ولایت فقیه است، لذا اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی درمدارس یک عمل انقلابی محسوب می‌شود و استکبارستیزی، مقابله با نفوذ دشمن و توجه و پرداختن به نماز و دین دیگر دانش‌آموزان ازدیگر مواردی است که دانش‌اموزانقلابی باید به ان توجه کند.

    فریدونی خاطرنشان کرد: با اندک آشنایی با منابع علوم اسلامی، به راحتی می‌توان به مقام و منزلت علم و دانش پی برد تا جایی که آیات بسیاری را در قرآن می‌توان یافت که به این موضوع اشاره کرده است و در بیشتر کتب حدیث نیز بابی به نام باب علم وجود دارد که احادیث گوناگونی درباره فضیلت علم و عالم در آن آمده است.

    این معلم مدارس همدان عنوان کرد: در سیره نبوی نیز نمونه های بسیاری در این زمینه یافت می شود؛ به گونه ای که وقتی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله قصد بیان جایگاه حضرت علی علیه السلام را داشتند، فرمودند: «من شهر علم هستم و علی دروازه شهر دانایی است». همچنین در جنگ بدر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله دستور آزادی اسیرانی را دادند که بتوانند ده مسلمان را باسواد کنند و به آنان خواندن و نوشتن بیاموزند.

    رابطه علم و ایمان

    وی بیان کرد:  اهمیت جایگاه و ارزش علم هرگز نباید این توهم را ایجاد کند که تنها راه رسیدن انسان به سعادت واقعی، دانش است، زیرا آنچه علم را از انواع انحرافات و استفاده ابزاری از آن باز می دارد، ایمان است و تاریخ نمونه‌های فراوانی از دانشمندان را در خود جای داده که علم خویش را در راه یاری طاغوت‌های قدرت و ثروت به کار بسته‌اند و چه فجایعی که به بار نیاورده‌اند.                      

    این معلم مدارس همدان با بیان اینکه در میان نهضت‌ها، هر گاه دو نیروی علم و ایمان از یکدیگر جدا افتاده‌اند یا پیشگامان نهضت در یکی از این دو جنبه دچار ضعف بوده‌اند، آن نهضت نتوانسته به اهداف خود برسد، گفت: در این میان، توفیق حقیقی برای کسانی بوده که از هر دو چشمه فیض بهره مند هستند و انقلاب اسلامی ایران که به رهبری امام خمینی رحمه الله فردی که از هر دو بال علم و ایمان بهره مند بود پیروز شد، بزرگ ترین گواه این مدعاست.

    شاخص های تربیت دانش آموز انقلابی   

    فریدونی در ادامه درباره شاخصه‌های تربیت دانش آموز انقلابی، بیان کرد: اوّلین شاخصی که با وجود آن می‌توانیم ادعای تربیت دانش‌آموز انقلابی داشته باشیم، آرمان خواهی است و در قدم اوّل باید روحیه آرمان طلبی را با روش‌ها و تکنیک‌های مختلف در بچه‌ها زنده نگه داریم.

    سرپرست نمایندگی روزنامه کیهان در همدان ادامه داد: دومین شاخص دین مداری است؛ وقتی آرمان‌خواهی با دین گره خورد آن وقت منطق پیدا می‌کند، و آرمان خواهی اگر از آموزه‌های وحیانی باشد آن وقت جهت پیدا کرده و سازمند است و هرچه تدیّن بچه‌ها تقویت شود،  انقلابی‌تر خواهند بود.

    وی با بیان اینکه حس مسئولیت پذیری و احساس مسئولیت سومین شاخص دانش‌آموز انقلابی است، گفت: باید این حس در دانش آموزان تقویت شود و با شعله ور نمودن این حس زمینه‌های تربیت انقلابی را تقویت کرده‌، آن هم حس مسئولیت نسبت به همکلاسی، معلم و حتی نسبت به غیر مسلمانانی که مورد ظلم واقع شده است.

    این معلم مدارس همدان تأکید کرد: با توجه به اینکه روح انقلاب ما ساده زیستی بود لذا چهارمین  این امر است و تلاش علمی و جهاد علمی به عنوان پنجمین شاخص مطرح است و امروزه پیشرفت‌های غربی ثمره تلاش علمی و جهاد علمی آن‌هاست و همین نکته نیز مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده و است، و آن جایی که بحث دانش بنیان را مطرح می‌نمایند و بقای انقلاب و رسیدن به تمدن اسلامی را نیازمند کار علمی می‌دانند.

    منبع مطلب : www.hawzahnews.com

    مدیر محترم سایت www.hawzahnews.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    مشرق نیوز

    ایرنا

    ایرنا

    به گزارش ایرنا، منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در طول ۳۰ سال گذشته همواره پیشران آرمان‍ ها و اهداف انقلاب اسلامی بوده است.
     تاثیر خط مشی ها و هدایت های معظم له  در حصول دستاوردهای غیرقابل باور انقلاب اسلامی به گونه ای است که حتی دشمنان و بدخواهان این نظام مقدس نتوانستند در مقابل نقش بی بدیل رهبر انقلاب  سکوت کنند و زبان به اعتراف گشودند. 
    بیانیه ی گام دوم انقلاب که در آستانه ی دهه ی پنجم انقلاب اسلامی توسط  مقام معظم رهبری صادر شد را می توان یک برنامه ی جامع و کامل دانست که با درنظرگرفتن نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها مسیر پیش  و نقشه راه امت اسلامی را تبیین کرده اند.
    بیانیه تفصیلی رهبرمعظم انقلاب که به «گام دوم انقلاب» مشهور شد، حرف‌های زیادی در درون خود داشت که جامعیت و دربرگیری طیف گسترده‌ای از موضوعات شاخصه مهم این بیانیه است.
    این بیانیه افق تازه ای را پیش روی ملت و انقلاب اسلامی  گشود و در آغاز ورود به پنجمین دهه از حیات انقلاب اسلامی بار معنایی متفاوتی دارد.
     آنچه بیش از هر موضوعی در این بیانیه جلب توجه می کند تکرار واژه ی جوان می باشد. 
    برمبنای همین تحلیل رهبر معظم انقلاب، جوانان را به آماده کردن خود برای به دوش گرفتن بار ادامه این راه و زمامداری امور کشوردر بخش‌های گوناگون فراخوانده و از برآورده شدن امیدها در این‌باره سخن گفته‌اند.
    از منظر رهبر معظم انقلاب گام دوم بیش از هر چیز دیگر متکی بر ایمان، اراده و امید جوانان مؤمن انقلابی است.
    به همین جهت بر جوانان انقلابی لازم است تمامی ابعاد، الزامات و اقتضائات این بیانیه به عنوان نقشه راه مسیر پیش روی قرار دهند تا انقلاب اسلامی تبیین گردد که در این راه آموزش و پرورش رسالت سنگین و مهمی بر عهده دارد.
    دبیرخانه دائمی گام دوم انقلاب اسلامی  نیز دروزارت آموزش و پرورش تشکیل و فعال شد و طی حکمی از سوی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به سمت مسئول دبیرخانه گام دوم انقلاب اسلامی منصوب شد.
    این دبیرخانه  به منظور مشارکت هرچه بیشتر تشکل های دانش آموزی در تبیین و اجرای توصیه های مهم رهبر معظم انقلاب در این بیانیه با استفاده از ظرفیت های موجود فعالیت خود را آغاز کرده است.
    جوانان و آینده سازان ایران اسلامی نقش اساسی و انکارناپذیر در تحقق بیانیه و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان گام دوم انقلاب دارند که سپردن کار به جوان‌ها، روح تازه‌ای به فضای سیاسی و اجتماعی کشور می بخشد.
    اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان دراین راستا نهادی اصیل، ریشه دار در جریان سازی فرهنگی، علمی و مرکز زبده یابی و زبده پروری است و با استفاده ظرفیت ها و استعدادها گام های متعالی را در این مسیر برداشته است.
    دراین راستا اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان  اقداماتی با اهداف بزرگ برای جاری سازی این بیانیه دربین دانش آموزان انجام داده است.
    جوانان انقلابی باید با تک تک کلمات و منظومه این بیانیه انس بگیرند، چرا که این بیانیه نقشه راه آینده انقلاب اسلامی است.
    جوانان و آینده سازان ایران اسلامی نقش اساسی و انکارناپذیر در تحقق بیانیه و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان گام دوم انقلاب دارند.

    شناخت گام دوم انقلاب
    رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان البرز گفت: طرح شناخت دانش آموزان با گام دوم انقلاب در مدارس  کشور از جمله البرز در حال اجرا است.
    مجتبی فریدونی اظهارداشت: این طرح با توجه به اینکه جوانان مخاطبان اصلی بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب هستند در بین دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی مدارس البرز مورد توجه قرار گرفته است.
    وی افزایش بصیرت، هوشیاری، اعتماد به نفس و روحیه مشارکت و تلاش برای توسعه عرصه های مختلف کشور را از جمله اهداف این طرح در بین دانش آموزان برشمرد.
    فریدونی  خاطرنشان کرد: نوجوانان و جوانان مخاطبان اصلی بیانیه گام دوم انقلاب هستند.
    این مسئول  بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر معنویت و اخلاق، جوانگرایی، رشد اقتصادی درونی و حفظ آرمان ها و ارزش های اولیه انقلاب  تاکید داشته و آنها را جزو اصول و چارچوب حرکت انقلاب اسلامی و مسئولان می دانند.
    فریدونی عنوان کرد: باوجود دشمنی‌ها فقط افراد وقت‌شناس، باسواد، باتقوا و خودشناس می‌توانند در اداره کشور نقش درستی ایفا کنند.
    وی با اشاره به اینکه دانش آموزان باید به ورزش، درس و عبادت توجه ویژه ای داشته باشند، یادآورشد: وقت شناسی، برخورداری از علم وتقوا لازمه پیشبرد موفقیت آمیز طرح ها و برنامه های مختلف برای آینده کشور است.
    این مسئول  افزود: دشمن به دنبال ضعف ها در بین جوانان است و کسانی که بعد معنوی را در خود تقویت می کنند، می‌توانند مؤثر واقع شوند و فردی که بعد معنوی او قوی نباشد، در برابر دشمن تضعیف خواهد شد.
    رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان البرز ادامه داد: اهمیت ویژه بیانیه گام دوم وهمچنین تاثیر هنر در انتقال مفاهیم، این اتحادیه را بر آن داشت با توجه به ظرفیت های مجموعه، اقدام به تولید قطعه گام دوم کند و این اثر به تشریح هفت محور اصلی بیانیه، که توسط مقام معظم رهبری تبیین شده، می پردازد.
    فریدونی اظهارداشت: در راستای فعالیت های تربیتی و تشکیلاتی، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان اقدام به تشکیل گروه سرود از دانش آموزان مستعد و توانای انجمنی با نام گروه سرود "طلایه داران" کرده است.

    نقش کلیدی آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب
    مدیرکل آموزش و پرورش البرز در این زمینه گفت: رهبر معظم انقلاب در ترسیم مسیر پیش‌ِروی ملت ایران در چهل سال دوم، بیانیه‌ای را در تبیین گام دوم انقلاب برای پیشبرد انقلاب اسلامی به نگارش درآورده‌اند که بیش از هر موضوعی بر جوانان و جایگاه علم و دانش تأکید دارد.
    سالار قاسمی بیان داشت: سنگ‌بنای فرهنگ، سیاست، اقتصاد و اجتماع در آموزش و پرورش نهاده می‌شود.
    وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش درعملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در بین آینده سازان ایران اسلامی رسالت خطیری برعهده دارد.
    مدیرکل آموزش و پرورش البرز یادآورشد از آنجا که تحقق این بیانیه در حوزه دانش متوجه آموزش و پرورش است در همین رابطه نقش آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب و چرخش‌هایی که نهاد تعلیم و تربیت برای دستیابی به قله‌های دانش باید انجام دهد، یکی از موارد جدی است که نیاز به بحث و بررسی دارد.
    وی ادامه داد: توجه به تولید علم و دانش، بومی‌سازی فناوری و بازآفرینی نهادهای علمی، آموزشی، تربیتی و پژوهشی بر مبنای اسناد تولیدشده‌ای همچون نقشه علمی کشور، سند تحول آموزش و پرورش، مهندسی فرهنگی و سیاست‌های کلی حوزه پژوهش و فناوری است.
    مدیرکل آموزش و پرورش البرز نقش آموزش و پرورش را در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب کلیدی دانست و گفت: اگر آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها همراهی و فهم عمیق از بیانیه گام دوم نداشته باشند، دستاوردی نخواهیم داشت.
    وی یادآورشد: باید این مسیر در بین معلمان، آموزش و پرورش و دانش‌آموزان ریشه داشته و به درختی تنومند تبدیل شود.
    قاسمی اضافه کرد: اگر دانش‌آموز از ابتدای دبستان، علم و پژوهش و تعمق را حاصل نکند بودجه‌های فراوان هم نمی‌تواند آن را جبران کند.
    وی تصریح کرد: انجمن‌های اسلامی دانش آموزان قدیمی‌ترین تشکل دانش‌آموزی است که در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ به فرمان مستقیم حضرت امام (ره) تشکیل شد.
    این مسئول بیان داشت: این اتحادیه دانش آموزی به فعالیت‌های علمی، فرهنگی و تربیتی در مدارس می‌پردازد.
    قاسمی  با بیان اینکه رسالت اصلی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان نخبه‌یابی و زبده‌پروری است، تصریح کرد: این امر با اجرای طرح‌ها و برنامه‌هایی مانند طرح انسجام، عضو یابی هدفمند، همکلاسی آسمانی، طلایه داران، نمایشگاه مدرسه انقلاب و لشکر فرشتگان پیگیری می‌شود.
    قاسمی یادآورشد: در زمان حاضر اتحادیه دارای ۴۰ قرارگاه شهری در سطح استان البرز با فعالیت‌های فرهنگی و منسجم است.
    وی به نقش‌های دشمن برای رویاروی با نوجوانان و جوانان از کف مدارس اشاره و افزود: حدود ۸ هزار نفر از دانش آموزان استان البرز عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان هستند و این اتحادیه در تمام مدارس اول و دوم متوسطه دارای دفتر است.

    انجمن اسلامی و رویش امید
    دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشورگفت: رسالت اصلی رساندن جوامع به قله های علم، دانش و پیشرفت‌های علمی بر دوش جوانان و نوجوانان است و در این میان انجمن های اسلامی دانش آموزان پنجره و فرصتی برای حرکت به سوی رویش علم هستند.
    حسین تاریخی بیان داشت جهان اکنون بدون دستیابی به علم و تنها با تکیه بر تجربه نمی تواند به زندگی خود ادامه دهد و باید برای دستیابی به آن مرزهای دانش را درنوردید.
    وی اضافه کرد: دنیای امروز در ارتباط با توسعه مبتنی بر دانش و استفاده از پژوهش های علمی و به کارگیری منابع بر اساس دانش حرف واحدی دارد و تربیت نیروی انسانی نخبه در راس برنامه های توسعه کشورهای جهان قرار دارد و ایران نیز به طور طبیعی نمی تواند از این مسیر عقب بماند.
    مسئول دبیرخانه گام دوم انقلاب اسلامی بیان داشت: اکنون ۱۲ هزار و ۲۸۲ انجمن اسلامی دانش آموزی شامل چهار هزار و ۹۶۲ انجمن در دوره متوسطه اول و هفت هزار و ۳۲۱ انجمن در متوسطه دوم فعالیت دارند.
    تاریخی در ادامه بر هویت و سابقه ۴۰ ساله اتحادیه به روش‌های کار تربیتی به لحاظ ساختار و محتوا در قالب‌های الگوسازی و خودسازی پرداخت و به ویژگی‌های دوران نوجوانی که این مقطع سنی را یکی از حساس‌ترین مقاطع سنی در افق تربیتی قرار داده اشاره کرد.
    وی خاطر نشان کرد: نوجوانان احساس استقلال می‌کند و به دنبال او راه‌هایی برای ابراز وجود و عرضه شخصیت خود هستند و این اتفاقات باعث می‌شود که خلاقیت آنها و فعالیت‌های گروهی و جمعی شان در ترکیب با انرژی و روحیه بانشاط نوجوانی به منصه ظهور برسد و دوست داشته باشند تا در مواجهه با مردم خود را ثابت کنند.
    تاریخی با بیان اینکه داشتن سبک زندگی خوب و اسلامی در زندگی آینده نوجوانان و جوانان تأثیرگذار خواهد بود، یادآورشد: دانش آموزان مؤمن، متعهد و انقلابی آینده سازان انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

    وی تاکید کرد: نسل امروز بی شک آینده ساز فردای کشور است و این کشور نیازمند ساختن نسلی کارآمد برای آینده است.

    گام دوم انقلاب و اهداف آن
    دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان و مسئول دبیرخانه گام دوم انقلاب اسلامی اظهارداشت: آموزش‌ و پرورش در گام دوم انقلاب یا دهه چهارم به  چرخش‌هایی در حوزه آموزش برای تبدیل شدن به الگو در منطقه نیازمند است.
     تاریخی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش از پیش‌دبستانی تا دبیرستان همه دوره‌ها مهم هستند، خاطرنشان کرد: در هر دوره تحصیلی نیز روش‌های تربیتی و آموزشی باید متناسب با رشد جسمی، عاطفی و عقلی پیش‌بینی و عملیاتی شود.
    وی تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب یک اقدام عملی و مسیری برای پیشرفت اهداف نظام اسلامی است.
    تاریخی خاطرنشان کرد: برای ادامه مسیر انقلاب در متن گام دوم باید نمادها و رفتارهای انسانی با ویژگی‌های یک جامعه جهانی و تمدنی که زمینه سازی مقدمات ظهور حضرت ولی عصر (عج) است ایجاد شود و این انقلاب قطعاً عالم اسلام را باید بگیرد و مقدمه ظهور شود.
    وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دارای مجموعه‌ای از ظرفیت‌های معنوی و پیشرفت‌های علمی بزرگی است، اضافه کرد: انقلاب اسلامی در طول چهل سال گذشته گام‌های مهمی برداشته است و در گام بعدی انقلاب به عنوان یک قدرت جهانی مطرح می‌شویم.
    وی بیان داشت: در گام اول انقلاب پیشرفت‌های مهمی در همه زمینه‌ها داشته‌ایم و در گام دوم باید بصورت پیشرفته‌تری در همه بخش‌های مختلف با اقتدار حرکت کنیم.
    تاریخی  عنوان کرد: شاید امروز برای کسی قابل باور نباشد که تمدن غربی و آمریکایی رو به زوال است و اگر روزگاری آمریکا ابرقدرت جهان بود امروز دیگر  قدرت برتر نیست و شاهد ظهور قدرت‌های جدید هستیم و ایران یکی از مهمترین این کشورها است.
    وی افزود: برای ادامه مسیر انقلاب به طور ویژه به تقویت معنویت و اخلاق نیازمند هستیم و همچنین باید سبک زندگی خود را مطابق با ارزش‌های اسلامی نه معیارهای غربی تعیین کنیم.
    مسئول دبیرخانه گام دوم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان با فرهنگ متعالی اسلام و بالا بردن سطح آگاهی آنان نسبت به مبانی عقیدتی اسلام و انقلاب اسلامی، تزکیه روحی و وارستگی اخلاقی دانش آموزان و شکوفا ساختن استعدادهای خدادادی و تحقق کمالات انسانی و حفظ و تداوم دستاوردهای انقلاب اسلامی از طریق هر چه فعالتر کردن نیروهای دانش آموزان مسلمان و متعهد در صحنه‌های اجتماعی و انقلابی جامعه از جمله اهداف فعالیت های اتحادیه دانش آموزی است.
    تاریخی ازمقابله هوشیارانه با توطئه‌های رنگارنگ دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی که برای انحراف فکری و مفاسد اخلاقی و اجتماعی صورت می گیرد، انسجام دانش آموزان مسلمان و متعهد، همگامی با نظام آموزش و پرورش برای ایجاد فضای مساعد آموزشی و پرورشی در محیط مدارس و تشویق دانش‌آموزان مسلمان و متعهد به موفقیت در تحصیل علم را از دیگر اهداف این مجموعه به خصوص در حوزه فعالیتی گام دوم انقلاب برشمرد.
    دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مسیر تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب است
    تاریخی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب جوانان و نوجوانان هستند، خاطرنشان کرد: ماموریت اصلی وزارت آموزش و پرورش کار با نوجوانان است، این نهاد تربیتی سهم قابل توجهی در تحقق منویات مقام معظم رهبری در این بیانیه بر عهده دارد.
    تاریخی عنوان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نه یک شعار، بلکه نقشه راه برای آموزش و پرورش است و مسیر حرکت جمهوری اسلامی را برای رسیدن به ترازی که شایسته نظام مقدس است ترسیم کرده است و برای رسیدن به آنچه که مقام معظم رهبری در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به عنوان گام دوم مطرح فرمودند، شتاب بخشی به تحقق آن‌ها از مسیر سند تحول بنیادین است.
    وی گفت: بر اساس انعطافی که در سند تحول بنیادین وجود دارد می‌توان از مسیر این سند، نظام آموزش و پرورش را به سمتی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده اند به عنوان یک چشم اندازی برای گام دوم انقلاب حرکت داد.

    دانش آموزان مخاطبان اصلی گام دوم انقلاب
    معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: رویکرد آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب تربیتی است که این مهم در قالب برنامه های فرهنگی در دارالقرآن‌ها و کانون‌های فرهنگی تربیتی دنبال می شود.
    علیرضا کاظمی بیان داشت: مربیان تربیتی و پرورشی به عنوان سربازان ولایت، بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان منشور تربیتی چراغ راه خود قرار می دهیم.
    وی خاطرنشان کرد: تامل و تعمق در رسالت‌های امور تربیتی، سند تحول بنیادین و تعمق در فرمایشات مقام معظم رهبری در این حوزه حاکی از اثر بخشی این حوزه و رویکرد تمام ساحتی و تربیت متوازن دانش آموزان دارد.
    کاظمی  یادآورشد: توانمندسازی روانی و اجتماعی برنامه‌های فوق برنامه و تلاش برای روحیه نشاط و شادابی از جمله برنامه‌هایی است که از طریق افزایش فعالیت‌های اردویی، تئاتر، سرود و استفاده از گنجینه اردوی راهیان نور مورد توجه است.
    وی همچنین ترویج فرهنگ عفاف را سرلوحه کار قرار دادیم و تحقق این رویکرد نیازمند راهنمایی و حمایت‌های آموزش و پرورش است که امیدواریم به عنوان سربازان انقلاب با تمام وجود آماده در خدمت پیاده سازی سیاست‌های آموزش وپرورش گام برداریم.
    کاظمی بیان داشت: انتظار داریم در راستای ماموریت‌های تربیتی برخی از نیازهای ما مورد اهتمام جدی قرار گیرد از جلمه آنکه در شرایط فعلی تغییر ساختار حوزه پرورشی تغییر ساختاری نداشته باشد و تقویت شود و آسیبی به آن وارد نشود.
    وی ادامه داد: قانون احیای معاونت امور تربیتی در گزینش، آموزش و نگهداشت نیروی انسانی بر اساس همان قانون ادامه داشته باشد.
    ۱۲ هزار و ۲۸۲ انجمن اسلامی دانش آموزی در مدارس  کشور فعال است.
    ۱۴ میلیون دانش آموز در مدارس کشور تحصیل می کنند.
    ۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

    منبع مطلب : www.irna.ir

    مدیر محترم سایت www.irna.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    گ : توانا

    علی : توانا

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    ناشناس 1 سال قبل
    0

    مطمئنی توانادرسته

    علی 1 سال قبل
    4

    توانا

    گ 1 سال قبل
    4

    توانا

    مهدی 1 سال قبل
    0

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید