توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    عقربه کیلومتر شمار اتومبیل بیان کننده چیست

    1 بازدید

    عقربه کیلومتر شمار اتومبیل بیان کننده چیست را از سایت هاب گرام دریافت کنید.

    کیلومترشمار

    کیلومترشمار

    اودومتر (کیلومترشمار یا مایلومتر) مسافتی را که یک خودرو حرکت کرده‌است نشان می‌دهد. این وسیله ممکن است الکتریکی، مکانیکی یا ترکیبی از هر دوی این‌ها باشد. لغت اودومتر از واژه‌های یونانی "hodos" به معنای راه یا دروازه و "metron" به معنای اندازه مشتق شده‌است.

    عملکرد کیلومترشمار[ویرایش]

    در خودروهای ابتدایی حداکثر عدد ۹۹۹۹۹ کافی بود، ولی با پیشرفت خودروها به یک رقم بیش تر احتیاج بود. وقتی که عدد نشان داده شده به بیشترین مقدار خود می‌رسد ادومتر دوباره از صفر شروع به کار می‌کند. در اکثر خودروهای امروزی یک مسافت سنج نیز موجود است. بر خلاف ادومتر، مسافت سنج در هر لحظه قابل صفر کردن است و بنابراین این امکان را می‌دهد تا مسافت طی شده در یک سفر یا در قسمتی از سفر را اندازه‌گیری کرد. در گذشته اودومترها کاملاً مکانیکی بوده‌اند اما در اکثر خودروهای امروزی به صورت الکتریکی هستند. خودروهای لوکس معمولاً چند مسافت سنج دارند. اکثر مسافت سنج‌ها حداکثر مقدار ۹۹۹٫۹ را می‌تواند نشان دهند. با استفاده از مسافت سنج می‌توان مسافتی را که با هر باک بنزین خودرو می‌تواند طی کند اندازه گرفت. بدین ترتیب به راحتی می‌توان بازدهی انرژی خودرو را با دقت خوبی تحت نطر داست. یک استفاده رایج دیگر مسافت سنج این است که با صرفنطر کردن ان در هر مرحله از سفر می‌توان فهمید که چه موقع باید پیچید.

    تاریخچه[ویرایش]

    دنیای غرب[ویرایش]

    احتمالاً اولین شواهد استفاده از اودومتر را می‌توان در کار هایپلینی واسترابون یافت، هر دو نویسنده فاصله راه‌هایی را که اسکندر مقدونی طی کرده‌است و توسط دو نفر از فاصله سنج‌های او «دیوگنتوس» و «بائتون» اندازه گرفته‌اند، در کتاب‌های خود نوشته‌اند. اما دقت اندازه‌گیری‌های این دو فاصله سنج نشان می‌دهد که آنها از یک ابزار مکانیکی استفاده کرده‌اند. برای مثال فاصله بین دو شهر «هیکاتومپیلوس» و «الکسانریا آریون» که بعدها به قسمتی از راه ابریشم تبدیل شد توسط فاصله سنج‌های اسکندر ۵۲۹ مایل انگلیسی اندازه‌گیری شده‌است که با اندازه واقعی واقعی ان، ۵۳۰ مایل انگلیسی، فقط ۰٫۴٪ اختلاف دارد. از ۹ اندازه‌گیری که توسط فاصله سنج‌ها اندازه گرفته‌اند و در کتاب تاریخ طبیعی پلینی باقی‌مانده‌است، ۸تا کمتر از ۵٪ وقتی سه تای ان‌ها کمتر از ۱٪ با مقدار واقعی خود اختلاف دارند. از آن جایی که این تفاوت‌های کم با توجه تغییراتی که در جاده‌ها در ۲۳۰۰ سال گذشته رخ داده‌اند قابل توجیه‌است، دقت کلی این اندازه‌گیری‌ها ایجاب می‌کند که این فاصله سنج‌ها از یک ابزار پیچیده استفاده می‌کرده‌اند، هر چند به استفاده از چنین ابزاری به‌طور مستقیم اشاره‌ای نشده‌است. ادومتر ویتروویوس بر مبنای چرخ کالسکه‌ای به قطر ۴ فوت (۱٫۲ متر) که در هر مایل رومی ۴۰۰ دور می‌چرخید ساخته شده‌است. در هر دور چرخش سوزنی روی محور به یک چرخ دنده با ۴۰۰ دندانه گیر می‌کرد و بنابراین این چرخدنده در هر مایل دور کامل می‌چرخید. هر دور چرخش این چرخ دنده چرخ دیگری که در محیط خود سوراخ‌هایی داشت درگیرمی شد. بر روی محیط این چرخ سنگ ریزه‌هایی بود (calculus) که دانه به دانه با چرخش چرخ درون جعبه‌ای ریخته می‌شد؛ بنابراین با شمردن تعداد این سنگ ریزه‌ها به راحتی می‌شد مسافت طی شده را اندازه‌گیری کرد. این مسئله که این وسیله اصلاً در آن زمان ساخته شده‌است یا نه هنوز مورد بحث است. لئوناردو دا وینچی سعی کرد تا مطابق این توصیفات این دستگاه را بسازد اما نتوانست. بعدها بنجامین فرانکلین نمونهٔ خود را ساخت. او هنگامی که با کالسکه به مسافرت می‌رفت یک اودو متر ساده را ساخت. او می‌خواست بداند چه مقدار و با چه سرعتی حرکت کرده‌است. اودو متر به صورتی که در سیستم‌های جدید استفاده می‌شود که در آن برای کنترل هر رقم یک چرخ دندهٔ جدا وجود دارد در سال ۱۸۴۷ توسط ویلیام کلایتون با کمک اوسون پرات ساخته شده‌است. او اودو متر را برای شمارش تعداد چرخش‌های چرخ‌های واگن‌های اولیه ساخت. اودو متر حداقل دو چرخ دنده داشت، یکی که هر یک چهارم مایل می‌چرخید و دیگری که هر ۱۰ مایل می‌چرخید.

    چین[ویرایش]

    بعدها نیز در چین قدیم احتمالاً توسط ژانگ هنگ (۷۸–۱۳۹ بعد از میلاد مسیح)، مخترع و دانشمند از سلسلهٔ هان اودومتر ساخته شد. ژانگ هنگ را اغلب سازنده اودومتر می‌شناسند، افتخاری که او را در کنار هم عصران قبلی خود ارشمیدس و هرون از اسکندریه قرار می‌دهد. تا قرن سوم (در مدت پادشاهی ۳ پادشاه) چینی‌ها این وسیله را (jì lĭ gŭ chē' (記里鼓車' یا «لی شمار کالسکه» نامگذاری کرده بودند. لی واحد طولی است که برابر ۵۰۰m یا ۱۶۴۰ فوت است. در کتاب‌های چینی قرن سوم طرز کار این وسیله آمده‌است. هنگامی که کالسکه یک لی را طی می‌کرد یک مجسمهٔ چوبی با بازوی مکانیکی خود طبلی را به صدا درمی‌آورد و هنگامی که ۱۰ لی طی می‌شد یک مجسمه چوبی دیگر یک زنگ را به صدا درمی‌آورد.

    علی‌رغم این که اختراع اودومتر به ژانگ هنگ یا حتی به ما جون (۲۰۰–۲۶۵) نسبت داده می‌شود، شواهدی موجود است که نشان می‌دهد اختراع اودومتر یک فرایند تدریجی بوده‌است که در سلسلهٔ هان و در راس آن درباریان هوانگ هن (یعنی خواجه‌ها، مقامات کاخ، آشنایان و مهمان‌ها، بازیگران و آکروبات‌ها و …) که دسته موسیقی به کالسکه طبل شاهی را دنبال می‌کردند قرار داشته‌اند. جوزف نیدهام می‌گوید جای تعجب نیست که این گروه اجتماعی سازنده چنین ابزاری بوده‌اند، چرا که شواهد دیگری از صنعت‌گری آنها در ساخت وسایل مکانیکی دیگری برای خشنود کردن امپراتور و درباریان وجود دارد. حدس زده می‌شود زمانی در قرن اول قبل از میلاد مسیح (در سلسله هان غربی) ضربه‌های طبل‌ها و گانگ‌ها به‌طور خودکار به صورت مکانیکی به وسیله چرخیدن چرخ‌ها ایجاد می‌شد. این ممکن است طراحی لوکسیا هنگ (۱۱۰ ق. م) باشد، اما در سال ۱۲۵ بعد از میلاد مسیح قطعاً اودومتر مکانیکی در کالسکه در چین شناخته شده بود (چنان‌که در یک نقاشی روی دیوار مقبره ژیاو تانک شان دیده می‌شود).

    اودومتر هم چنین در دوره‌های بعدی تاریخ چین مورد استفاده قرار گرفت. در کتاب تاریخی جین شو (۶۴۵ ب. م) در قدیمی‌ترین قسمت کتاب گرد آوری شده‌است که به نام کوی باو (۳۰۰ ب. م) شناخته می‌شود، استفاده از اودومتر به همراه توصیفات کافی (و به طرز جالبی نسبت دادن آن به دوره هان غربی (۲۰۲ ق.م. – ۹ ب. م) آمده‌است. در نوشته‌های کتاب جین شو آمده‌است که اودومتر بعدها به جنوب‌نما، وسیله‌ای مکانیکی که توسط ما جون (۲۰۰–۲۶۵، هم چنین چرخ دنده تفاضلی را ببینید) اختراع شده‌است شبیه شد. آن گونه که در کتاب سونگ شی از سلسله سونگ آمده‌است (۹۶۰ ب.م. – ۱۲۷۹ب. م) اودومتر و جنوب نما توسط مهندسان قرن نهم، یازدهم و دوازدهم در یک وسیله چرخ دار با هم ترکیب شدند. در کتاب سان تزو سوان چینگ که به قرن ۳ تا ۵ بازمی‌گردد، مسئله‌ای ریاضی برای دانش آموزان وجود دارد که در مورد اودومتر است. در این مسئله فاصله دو شهر و هم چنین فاصله‌ای که با هر بار چرخیدن چرخ کالسکه طی می‌شود داده شده‌است و سؤال شده‌است که اگر کالسکه بخواهد این فاصله را طی کند چرخ‌ها چند بار خواهند چرخید.

    عصر جدید[ویرایش]

    در عصر جدید آندره اسلیسویک توانست یک اودومتر با استفاده از چرخ دنده نه به صورت سنتی بلکه با استفاده از مکانیسمی شبیه آنتی کیترا بسازد.

    به عقب برگرداندن و شرایط قانونی[ویرایش]

    یک تقلب رایج در مورد اودومتر تغییر دادن عدد نشان داده شده توسط آناست که معمولاً به آن کلاکینگ می‌گویند. این کار برای کم‌تر جلوه دادن مقدار مسافت طی شده توسط خودرو انجام می‌شود و در نتیجه می‌توان قیمت ظاهری خودرو را افزایش داد. اکثر خودروهای امروزی اودومترهای دیجیتال دارند که مسافت طی شده را در ماجول کنترل موتور ذخیره می‌کند. بدین ترتیب دستکاری مسافت طی سده سخت (ولی نه غیرممکن) می‌شود. در مورد اودومارهای مکانیکی می‌توان آن‌ها را از خودرو جدا کرد و ارقام را به عقب برگرداند یا می‌توان سیم متصل به آن را جدا ساخت و به یک زوج اودومتر/ سرعت سنج دیگر متصل کردو در اودومترهای امروزی مسافتی را که خودرو به سمت عقب حرکت می‌کند نیز به مقدار اودومتر اضافه می‌کنند تا مقدار نشان داده شده به‌طور دقیق مقدار استفاده و استهلاک خودرو را نشان دهد (در خودروهای قدیمی تر می‌توان با حرکت به سمت عقب مقدار عدد نشان داده شده را کاهش داد). قیمت فروش یک خودرو معمولاً بسیار تحت تأثیر عدد نشان داده شده توسط اودومتر می‌باشد اما از آن جایی که اودومترها تحت کنترل مالک خودرو هستند ذاتاً غیر قابل اعتماد هستند. بسیاری از قانون گزاران قوانینی تصویب کرده‌اند که افرادی را که اعداد اودومتر را تغییر می‌دهند جریمه کنند. در آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر از مکانیک‌ها خواسته می‌شود تا هر موقع خودرویی تعمیر شد مقدار کیلومتر شمار آن را ثبت کنند. پس از آن شرکت‌هایی مثل کار فکس از این اطلاعات استفاده می‌کنند تا به خریداران خودرو برای فهمیدن این که آیا اودومتر به عقب برگردانده شده‌است یا نه کمک کنند.

    استفاده از GPS به عنوان اودومتر[ویرایش]

    اخیراً ورزشکاران به این نتیجه رسیده‌اند که با استفاده از اودومترهایی که از یک گیرنده GPS (GPSr) استفاده می‌کنند می‌توان به‌طور بسیار دقیقی مسافت‌های طی شده در فعالیت‌های ورزشی را اندازه‌گیری کرد. در حالی که این وسیله در واقع قدم‌ها را نمی‌شمارد (از هیچ پاندولی استفاده نشده‌است) یک اودومتر پیشرفته می‌تواند مسافت طی شده را به‌طور دقیق تا حد ۱۰۰/۱ مایل (بر حسب مدل این عدد ممکن است به ۱۰۰۰/۱ مایل نیز برسد) محاسبه کند. ۱۰۰۰/۱ مایل تقریباً مسافت طی شده در دو قدم است (۱٫۶۰۹ متر). اودومترهای متریک دقیق دقتی تا حدود ۱۰۰/۱ یا ۱۰۰۰/۱ کیلومتر یعنی به ترتیب ۱۰ یا ۱ متر دارند. هم جنین با استفاده از اودومترهای GPS می‌توان با هزینه بسیار پایینی در یافت که آیا سرعت سنج و اودومتر خودرو درست عمل می‌کنند.

    مالیات اودومتر[ویرایش]

    در واقع یک مالیات جاده‌است که بر حسب هر واحد مسافت طی شده توسط خودرو محاسبه می‌شود. این مالیات با به وجود آمدن خودروهای الکتریکی و خودروهای با بازدهی سوخت بسیار بالا اهمیت بیشتری می‌یابد.

    منابع[ویرایش]

    مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Odometer». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۱۰ مارس ۲۰۱۹.

    منبع مطلب : fa.wikipedia.org

    مدیر محترم سایت fa.wikipedia.org لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    کیلومترشمار روی ماشین - چیست؟ کیلومتر شمار و سرعت سنج چگونه کار می کنند؟ شمارنده مسافت پیموده شده اتومبیل آنطور که گفته می شود

    کدام یک روی کیلومتر شمار نمایش داده می شود؟ آیا می دانید در واقع ، بیشتر اتومبیل ها دارای خوانش کیلومترشمار هستند که کاملاً دقیق نیستند ، دقیقاً مانند سرعت سنج کنونی روی سرعت سنج؟ علاوه بر این ، تمام این نادرستی ها عمداً توسط تولید کنندگان خودرو در روند تولید خودرو گنجانده شده است. ما پیشنهاد می کنیم این موضوع را در موضوع امروز خود بدانیم ، چرا این ضروری است و چقدر کیلومتر شمار در بسیاری از اتومبیل ها خوابیده است.

    امروزه بسیاری از علاقه مندان به اتومبیل از سیستم های ناوبری در اتومبیل خود استفاده می کنند که به ما در پیمایش در مناطق ناآشنا ، یافتن مسیرهای بهینه و جلوگیری از ترافیک کمک می کند. ... همه سیستم های ناوبری مدرن قادر به تعیین سرعت خودرو هستند. آیا توجه کرده اید که تقریباً همیشه سرعت ماشین شما با توجه به داده های ناوبری GPS / GLONASS کمتر از سرعت سنج اتومبیل است؟

    مطمئناً بسیاری از شما فکر می کنید که این یک خطای سیستم ناوبری است. اما در حقیقت ، سیستم های ماهواره ای بسیار دقیق تر از سرعت سنج داخل ماشین هستند. دقیقاً به دلیل نادرست بودن سرعت سنج در بسیاری از اتومبیل ها است که تفاوت سرعت را مشاهده می کنیم. اما تفاوت سرعت نیز نادرست است زیرا هر سیستم ناوبری ماهواره ای نیز دارای خطاهای قابل قبولی است. اما واقعیت همچنان باقی است. تقریباً همه اتومبیل ها امروز مجهز هستند. علاوه بر این ، این سرعت همیشه بیش از حد تخمین زده می شود ، و هرگز دست کم گرفته نمی شود.

    یعنی هر سازنده اتومبیل یک سرعت سنج نصب می کند که سرعت خواندن را باد می کند. و این کار عمدا و مطابق با استانداردهای مختلف بین المللی انجام شده است. در کشور ما ، این استاندارد توسط GOST R 41.39-99 (مقررات UNECE شماره 39) تنظیم می شود.

    طبق این استاندارد و الزامات فنی ، آنها نمی توانند دست کم بگیرند سرعت واقعی... همچنین ، مطابق GOST R 41.39-99 ، سرعت سنج نمی تواند سرعت را بیش از 6 کیلومتر در ساعت (یا بیش از 10٪) بیش از حد ارزیابی کند.

    در عمل و با توجه به اطلاعات خودکارهای متعدد موجود در شبکه ، با اطمینان می توان گفت که اکثر خودروسازان مجهز هستند اتومبیل های دارای سرعت سنج که سرعت را در سرعت سنج به طور متوسط \u200b\u200b5-10٪ بیش از حد ارزیابی کنید.

    اما شما به من بگویید سرعت سنج چه ارتباطی با آن دارد؟ پس از همه ، ما امروز در مورد کیلومترشمار صحبت می کنیم. بله ، امروز ما در حال بررسی موضوع خطای کیلومتر شمار در ماشین هستیم. اما واقعیت این است که تمام کیلومترشمارها در ماشین های مدرن با قرائت سرعت سنج ها به طور جدایی ناپذیری سازنده هستند. بنابراین منطقی است که اگر در سرعت سنج به سمت بالا خطایی رخ دهد ، البته ، در نمایش مسافت پیموده شده روی کیلومتر شمار نیز عدم دقت وجود دارد.


    مسافت پیموده شده در کیلومترشمار چقدر است ، مثلاً 100 هزار کیلومتر. واقعاً خلاف واقع است؟ بله این درست است این یک مسافت پیموده شده نادرست است ، زیرا طبق یک الگوریتم خاص در جهت تخمین زیاد محاسبه شده است زیرا تولید کنندگان ، به طور معمول ، سرعت سنج و کیلومتر شمار را تا 10 درصد بیش از حد ارزیابی می کنند.

    در نتیجه ، کاملاً ممکن است اگر می بینید که ماشین شما 100000 کیلومتر مسافت را طی کرده است ، در واقع مسافت پیموده شده 95000 است - 98000 کیلومتر همه چیز به این بستگی دارد که سرعت سنج در این مدت چقدر از سرعت واقعی ماشین فراتر رفته باشد.

    چرا سرعت سنج ها و کیلومتر شمار قرائت ها را باد می کنند؟


    چرا چنین است الزامات فنی به سرعت سنج ها ، که به نوبه خود در خواندن کیلومتر شمار تأثیر می گذارد؟ این در واقع به دلایل امنیتی انجام می شود. ترافیک جاده ای... به عنوان مثال ، اگر سرعت سنج نشانگرهای سرعت را دست کم بگیرد ، در این صورت رانندگان فکر می کنند که آنها خیلی آهسته رانندگی می کنند و طبیعتاً در شرایط خاص سرعت را افزایش می دهند.

    و همچنین دست کم گرفتن نشانگرهای سرعت بر تعداد افرادی که نظارت بر انطباق را انجام می دهند تأثیر می گذارد حالت سرعت... پس از همه ، شما موافقت می کنید که اگر سرعت سنج اتومبیل سرعت خود را کمتر از واقعیت نشان دهد ، در این صورت غالباً برای سرعت غیر مجاز جریمه می شویم. در این صورت ، ادعاهای گسترده مالکان خودرو از خودروسازان تأمین می شود.

    اما این تنها دلیل نیست که تولیدکنندگان اتومبیل به طور متوسط \u200b\u200bبیش از حد قرائت سرعت سنج را در جهت افزایش سرعت 5-10٪ تخمین می زنند. از آنجا که قرائت سرعت سنج ارتباط مستقیمی با مسافت پیموده شده روی کیلومتر شمار دارد ، معلوم می شود که به دلیل خطای سرعت سنج ، کیلومتر شمار مسافت پیموده شده اتومبیل را به درستی نمی خواند. در نتیجه ، بستگی دارد از شرایط کارکرد اتومبیل (به عنوان مثال ، از سرعت متوسط \u200b\u200bماشین) با مسافت پیموده شده 100000 کیلومتر ، خطای مسافت پیموده شده روی کیلومتر شمار می تواند به طور متوسط \u200b\u200b2000- 5000 کیلومتر آیا می دانید این خطای کیلومتر شمار به علاوه چه مزیتی به سازنده می دهد؟ البته ، این در واقع کاهش می یابد.


    همه ما می دانیم که در هنگام خرید یک ماشین جدید ، هر خودروساز در حدود 100000 هدیه می دهد - 150،000 کیلومتر رانندگی در نتیجه ، در صورت بروز خطا در سرعت سنج و کیلومتر شمار ، در واقع معلوم می شود که ضمانت کارخانه زودتر از 100 هزار - 150 هزار به پایان می رسد. کیلومتر دویدن ، زیرا در حقیقت ماشین کمی کمتر حرکت می کند.


    در حال حاضر ، بیشتر اتومبیل ها از کیلومتر شمار الکترونیکی استفاده می کنند که جایگزین کیلومتر شمار مکانیکی کلاسیک شده است که مدت هاست در صنعت خودروسازی جهانی مورد استفاده قرار می گیرد. اما با وجود الکترونیک دقیق تر ، اصل مصرف قرائت ثابت باقی ماند.

    بنابراین ، با وجود کیلومترشمار الکترونیکی ، که صفحه نمایش های LCD را طی می کند ، خوانش مسافت پیموده شده از یک سنسور گرفته شده که سرعت چرخ را محاسبه می کند.

    بر این اساس ، خطا در خواندن کیلومتر شمار نه تنها ممکن است به خطاهای طبیعی دستگاه بستگی داشته باشد ، بلکه مستقیماً به وضعیت لاستیک و سلامت شاسی دستگاه نیز بستگی دارد.

    به عنوان مثال ، اگر رینگ ها و لاستیک های غیر استاندارد روی ماشین نصب شوند ، خطای کیلومتر شمار می تواند به طور قابل توجهی هم افزایش یابد و هم کاهش یابد. به عنوان مثال ، در تالارهای گفتگوی مختلف اتومبیل مثالهای زیادی وجود دارد که دارندگان اتومبیل ، چرخهای استاندارد را به اندازه دیگری تغییر داده اند ، نه تنها خطای قرائت سرعت سنج را کاهش می دهند ، بلکه خطای قرائت کیلومتر شمار را نیز کاهش می دهند.

    چی همچنین بر دقت قرائت کیلومتر شمار تأثیر می گذارد


    در حقیقت ، صحت مسافت پیموده شده کیلومتر شمار به عوامل زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال ، حتی ارتفاع آج لاستیک نیز می تواند بر دقت مسافت پیموده شده تأثیر بگذارد. مسئله این است که در اتومبیل های مدرن ، همانطور که قبلاً گفتیم ، با تعداد دور چرخ محاسبه می شود.

    خودتان می فهمید که قطر خارجی چرخ به ارتفاع محافظ های لاستیکی بستگی دارد ، که طبیعتاً بر تعداد چرخ های چرخ هنگام رانندگی در مسافت خاص تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، هرچه آج لاستیک کوچکتر باشد ، چرخش چرخ بیشتری نیز ثبت می شود. برعکس ، هرچه آج لاستیک بزرگتر باشد ، سنسور کمتر چرخش هایی را در قسمت خاصی از مسیر خودرو ثبت می کند.

    میزان فشار کیلومتر نیز تحت تأثیر فشار موجود در چرخ ها و همچنین دمای محیط و حتی طول مسیر قرار دارد. به عنوان مثال ، اگر عادت دارید فشار چرخ ها را به ندرت چک کنید و غالباً روی چرخ هایی می روید که فشار کافی ندارند ، این امر به این واقعیت منجر می شود که چرخ ها بسیار صاف هستند و این امر به کاهش قطر خارجی چرخ ها کمک می کند.


    در نتیجه ، سنسور ، که تعداد چرخهای چرخ کامل را با تایرهای صاف تعیین می کند ، محاسبه می شود انقلاب های بیشتر چرخها از فشار معمول توصیه شده توسط سازنده خودرو است.

    از جمله در حین حرکت ما ، فشار در چرخ ها دائما در حال تغییر است. به عنوان مثال ، به دلیل تغییر دما در خارج. همچنین در سفر طولانی چرخ ها گرم می شوند و فشار چرخ ها تغییر می کند. در نتیجه ، همه اینها روی خطای کیلومتر شمار بسیار تأثیر می گذارد.

    چگونه خطای سرعت سنج و کیلومتر شمار در اتومبیل خود را بررسی کنیم


    روش های زیادی برای محاسبه سرعت سنج و خطای کیلومتر شمار در ماشین شما وجود دارد. با این حال ، دوباره ، از آنجا که این ابزارها مطابق با استانداردهای مختلف فنی دقیق نیستند ، قطعاً قادر به محاسبه خطا نخواهید بود. با این وجود می توانید از میانگین نتایج مطلع شوید. بنابراین چگونه می توان فهمید که سرعت سنج و کیلومتر شمار ماشین شما چقدر دروغ می گوید؟

    ابتدا قرائت سرعت سنج را با قرائت های سیستم ناوبری مقایسه کنید. این مقدار را به خاطر بسپارید. سپس موارد زیر را انجام دهید:

    برای مثال ، در بزرگراه به سرعت 70 کیلومتر در ساعت شتاب دهید و آن را روشن کنید ، میزان مصرف سوخت فعلی و داده های متوسط \u200b\u200bسرعت را در رایانه روی صفحه تنظیم مجدد کنید. بعلاوه ، اگر در یک سفر دریایی کمی با همان سرعت رانندگی کرده اید ، سرعت متوسط \u200b\u200bرا که معمولاً در همه اتومبیل ها محاسبه می شود ، در کامپیوتر جستجو کنید میانگین مصرف اخیراً سوخت


    در آنجا خواهید دید که دور از 70 کیلومتر در ساعت است ، اما یک نتیجه صادقانه تر ، هر چند نادرست نیز خواهد بود. اگرچه در بیشتر موارد ، در نتیجه چنین آزمایشی ، تقریباً همان سرعتی را خواهید دید که هنگام اندازه گیری سرعت با آن مشاهده کردید.

    اکنون وقت آن است که بررسی کنید که کیلومتر شمار اتومبیل شما چه میزان دروغ می گوید. چندین روش برای بررسی دقیق مسافت طی شده وجود دارد. به عنوان مثال ، اندازه گیری مسافت پیموده شده در یک مسیر خاص نیز می تواند به شما کمک کند سیستم ناوبری، که با دقت بیشتری نحوه اندازه گیری فاصله از نقطه A تا نقطه B را می داند.

    بنابراین ، قبل از حرکت کردن ، مسیری را روی ناوبری ترسیم کنید. بعد ، مسافت پیموده شده در کیلومتر شمار را به خاطر بسپارید و به جاده بروید. در انتهای مسیر تفاوت را مشاهده خواهید کرد. لطفا توجه داشته باشید که برای محاسبه دقیق تر خطای کیلومتر شمار ، باید رانندگی کنید تا حد امکان، از آنجا که در فواصل کوتاه خطا به سختی قابل مشاهده خواهد بود.


    همچنین توصیه می شود که مسیر خود را در یک بزرگراه آزاد قرار دهید ، جایی که می توانید حداقل 100 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرید. واقعیت این است که در سرعت های پایین تر ، خطای کیلومتر شمار و سرعت سنج کم خواهد بود.

    روش دوم برای اندازه گیری مسافت طی شده برای مقایسه با میزان سنج کیلومتر شمار ، رانندگی در امتداد بزرگراه با پست های کیلومتری نصب شده بر روی آن است که نشانگر فاصله معینی از هر شهرکی است که شمارش معکوس از آن انجام می شود.

    وظیفه شما این است که در چنین مسیری با قطب های کیلومتر مسیری طولانی انتخاب کنید و با بررسی مسافت پیموده شده با کیلومتر شمار خود ، در امتداد یک قسمت خاص رانندگی کنید.

    این به شما خطای کیلومترشمار تقریبی در وسیله نقلیه خود را می دهد.

    کیلومترشمار چیست؟ این وسیله نسبتاً دقیقی است که برای اندازه گیری تعداد دورهای چرخ اتومبیل طراحی شده است. کیلومترشمار مسافتی را که وسیله نقلیه طی کرده اندازه گیری می کند. تعداد دورهای چرخ توسط دستگاه در نظر گرفته می شود و به قرائت روی نشانگر تبدیل می شود.

    کیلومترشمار از قسمتهای زیر تشکیل شده است:

    سنسوری که به چرخ متصل شده و سرعت را ثبت می کند.
    شمارنده ای که انقلاب ها را می شمارد.
    شاخصی که تعداد دورهای چرخ را نشان نمی دهد بلکه مسافتی را که ماشین طی کرده نشان می دهد.

    کیلومترشمار می تواند:

    مکانیکی ، جایی که چرخش چرخ با کمک پیوندهای مکانیکی به شمارنده منتقل می شود ، که همچنین ، تحت تأثیر مکانیک ، چرخش ها را می شمارد و آنها را به کیلومتر و متر تبدیل می کند.

    مکانیکی الکترونیکی ، جایی که خواندن دورهای چرخ به صورت مکانیکی انجام می شود و سپس شمارنده ، چرخش ها را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کند ، سپس بر روی نشانگر نمایش داده می شوند.

    الکترونیکی (دیجیتال) ، جایی که تمام حذف پارامترها و تبدیل آنها به شاخص های قابل مشاهده به صورت الکترونیکی اتفاق می افتد. اغلب اوقات ، چنین کیلومترشمار یکی از عناصر سیستم رایانه ای درون برد است.

    کیلومترشمارها در گروه دستگاه هایی با کلاس دقت بالا قرار ندارند. فقط لازم نیست آنها در دسته های متر ، کیلومتر کار می کنند. بنابراین ، این دستگاه ها با خطاهای خاصی مشخص می شوند. و این خطاها اغلب به خود دستگاه بستگی ندارد ، بلکه به فرسودگی خاص اتومبیل بستگی دارد. و هرچه ماشین قدیمی تر باشد ، خطاهای بیشتری نیز وجود خواهد داشت.

    برای یک ماشین جدید با کیلومترشمار ، خطای طبیعی می تواند تا 5٪ باشد. اما در نتیجه بهره برداری ، تغییر می کند شرایط جاده، تعویض و سایش برخی از قطعات ، خطای کیلومتر شمار مکانیکی می تواند تا 15٪ افزایش یابد.

    مثال کلاسیک چنین خطایی ، لغزش چرخ اتومبیل است. به طور رسمی ، ماشین زیاد سفر نمی کند ، اما چرخ می چرخد. باید در نظر داشت که خطا به طور خاص برای کیلومتر شمار تنظیم شده است. اما این تغییر احتمالی قطعات خودرو را در نظر نمی گیرد ، که همچنین می تواند درصد مشخصی از خطا را ایجاد کند. عکس العمل های مختلف ، فنرهای ضعیف ، تغییر شکل کابل ، اصطکاک - همه اینها به خواندن کیلومتر شمار نهایی کمک می کند.

    دستگاه های الکترومکانیکی بر اساس اصل شمارش پالس های ناشی از سنسور سرعت کار می کنند. پالس ها در هر واحد زمان محاسبه می شوند. کیلومتر شمار این نوع از دقت و دقت کمتری نسبت به ابزار مکانیکی برخوردار است. و خطای آنها از مرز 5٪ فراتر نمی رود. در موارد نادر ، 7.

    کیلومتر شمار الکترونیکی (دیجیتال) کمترین خطا را دارند. این به این دلیل است که آنها قطعات مکانیکی ندارند که در معرض فرسایش قرار گیرند. اما با نظارت بر مسافت طی شده ، حسگرهای آنها اطلاعات مربوط به قطعات مکانیکی را می خوانند که سایش آنها یک پدیده کاملاً طبیعی است. بنابراین ، خطا همچنان وجود دارد.

    به س “ال "کیلومترشمار چیست" می توان به روش دیگری پاسخ داد. کیلومتر شمار یکی از دستگاه هایی است که می تواند شرایط خاص خودرو را تشخیص دهد. از این گذشته ، اولین چیزی که هنگام خرید یک اتومبیل کاملاً جدید پرسیده می شود ، مسافت پیموده شده چیست؟ و سپس س questionsالات دیگر دنبال می شود.

    اندازه گیری مسافت طی شده هدف اصلی دستگاه است که در همه وجود دارد وسیله نقلیه موتوری... به این دستگاه کیلومترشمار گفته می شود. با کمک مسافت سنج ، علاقه مندان به ماشین همیشه می توانند مسافت پیموده شده کل یا روزانه اتومبیل خود را بررسی کنند.

    سفرسنج برای صاحب اتومبیل امری غیر قابل تعویض است.

    از این گذشته ، فاصله سنج کمک می کند تا تعیین شود که چه زمانی لازم است مواد مصرفی ماشین جایگزین شود (به عنوان مثال ، فیلترها ، لنت های ترمزشمع و غیره) ، یا مایعات عامل (روغن موتور, روغن ترمز و غیره)

    اندازه گیری فاصله کیلومترشمار خودرو: آن چیست ، طراحی ، انواع

    کیلومتر شمار شمارنده ای است که دور چرخ ها را اندازه گیری می کند. تمام اتومبیل های مدرن دارای نشانگر فاصله هستند. مسافت طی شده توسط فاصله سنج به قرائت تبدیل می شود. به طور پیش فرض ، فاصله سنج شامل یک سنسور چرخش چرخ و یک شمارنده است که روی صفحه نمایش نشان داده شده است.

    نشانگر - بخشی از سیستم اندازه گیری است که برای صاحب خودرو قابل مشاهده است. نوع نشانگر به نوع کنتور بستگی دارد. اگر دستگاه مکانیکی یا الکترومکانیکی باشد ، مسافت پیموده شده به تعداد معمولی نمایش داده می شود که با کمک چرخ دنده ها و کابل ها چرخانده می شوند. در مورد کنتورهای الکترونیکی ، از نمایشگرهای با نور پس زمینه استفاده می شود.

    تصحیح کیلومترشمار چرخاندن مسافت پیموده شده وسایل نقلیه

    علاقه مندان به ماشین معمولاً باید به روش اصلاح کیلومترشمار اتومبیل متوسل شوند. این چیست؟

    تصحیح شمارنده - تغییر شاخص های آن در صورت بروز هرگونه سو mal عملکرد. دلایل زیادی برای تنظیم وجود دارد. بیایید متداول ترین ها را لیست کنیم:

    لازم است که بین اصلاح شمارنده فاصله و "پیچاندن" شاخص های آن تمایز قائل شد. تعدیل یک اقدام اجباری است که وقتی انجام می شود کار تعمیر... و چرخش اجرا که قبل از فروش انجام می شود ، خریداران را فریب می دهد.

    اگر شاخص های نادرستی از متر اندازه گیری را شناسایی کنید ، فروشنده می تواند قیمت قابل توجهی از دست بدهد.

    نحوه تعیین قرائت متر پیچ خورده

    با همه چیز مخالفت وجود دارد. و چرخاندن مسافت پیموده شده واقعی نیز. برای تعیین واقعی بودن شاخص ها ، باید بدانید که چگونه تغییر می کنند.

    شمارنده های سفر مکانیکی به راحتی قابل تنظیم هستند. کابل سرعت سنج با استفاده از یک مته معمولی دوباره پیچ می شود. قبل از این ، کابل از ایست بازرسی جدا می شود. در پایان ، همه چیز به عقب متصل می شود. بررسی این است: بستن درایو متر فاصله تمیز است - همه چیز خوب است ، کثیف است - مهره اخیراً باز شد.

    کنتورهای فاصله الکترومکانیکی به شرح زیر اصلاح می شوند: پانل ابزار برداشته می شود ، جعبه کنتور باز می شود و قرائت ها دوباره تنظیم می شوند. چگونه می توان پیدا کرد: یکپارچگی اتصالات پوشش شکسته است ، ردپاها روی اتصال دهنده ها باقی می مانند.

    کنتورهای الکترونیکی نیز پیچ خورده اند. برای تغییر شاخص ها از تجهیزات الکترونیکی و نرم افزارهای ویژه استفاده می شود. در این حالت ، شما باید پانل ابزار را جدا کرده و سپس مدارهای چاپی و غیره را جدا کنید. سخت است که چنین دستکاری هایی را نبینید.

    کیلومترشمار اتومبیل - چیست؟ اکنون هر علاقه مند به اتومبیل تازه کار جواب را پیدا کرده است.

    دارندگان اتومبیل باید همیشه قابلیت کنترل کنتور مسافت را کنترل کنند. با مسافت پیموده شده خوب ، یک راننده اتومبیل همیشه می داند چه موقع روغن یا هر وسیله مصرفی را عوض کند. شاخص های مسافت پیموده شده به محاسبه میزان مصرف وسیله نقلیه کمک می کند (در غیاب کامپیوتر داخلی).

    "پیچاندن" اجرا یک پدیده نسبتاً مکرر است. خیلی تنبل نباشید تا اتومبیل مورد علاقه خود را به یک سرویس اتومبیل به دوستان خود برسانید ، در این صورت هیچ نشانگر کاهش یافته ای نمی تواند شما را گمراه کند.

    در اتومبیل های مدرن ، خرابی های اصلی آزار دهنده الکترونیک به ندرت اتفاق می افتد. اما در اتومبیل بعد از پنج سال کار یا بودجه وسایل نقلیه هر خرابی ممکن است اتفاق بیفتد. بنابراین ، فناوری هایی که امروز همیشه مرتبط نیستند ، وجود بدون ابر و عدم وجود مشکلی را به شما نوید می دهند. خرابی چنین دستگاهی به عنوان شمارنده مسافت پیموده شده به وضوح روحیه مالک خودرو را خراب می کند. دانستن تعداد کیلومترهای پیموده شده برای درک مصرف سوخت و ارسال اطلاعات لازم به سادگی ضروری است کامپیوتر روی صفحه برای نمایش آمار. حتی اگر رایانه ای در ماشین وجود ندارد ، فقط باید مسافت پیموده شده روزانه و کل آن را بدانید. اگر در این فرآیند مشکلی دارید ، لازم است با متخصصان تماس گرفته و مشکل را برطرف کنید. امروز دقیقاً بررسی خواهیم کرد که چگونه می توانید مشکلات موجود در این گره را برطرف کنید.

    شمارنده مسافت پیموده شده در اتومبیل مدتهاست که دیگر آنالوگ نیست. این امتیاز خودروهای قدیمی است که به سختی می توان آن را قابل اعتماد خواند. خرابی کنتورهای مسافت پیموده شده معمولی غیر معمول نیست و روش های تعمیر محدود به یک جایگزین است. در مورد کنتورهای الکترونیکی دیجیتال ، اوضاع تا حدودی متفاوت است. در اینجا تعدادی از نکات قابل ذکر است. اگر کنتور الکترونیکی شمارش مسافت پیموده شده را متوقف کرده است ، وقت آن است که به الکترونیک خودرو نگاهی بیندازید و به همه س yourالات خود پاسخ دهید. دستورالعمل های کارکرد اتومبیل ، تعدادی از قطعات یدکی ساده و حداقل کمی سواد فنی به رفع مشکلات کمک می کند ، این امر به شما امکان می دهد قطعات لازم را برای گسترش خدمات همه دستگاه های الکترونیکی و الکتریکی در ماشین جایگزین کنید.

    گزینه هایی برای کیلومترشمار در اتومبیل شما

    انواع مختلفی از مشکلات کیلومترشمار وجود دارد. سوال این است که کدام نوع در اتومبیل شما نشان داده می شود. روشی که برای حل تمام مشکلات در طی فرآیند تعمیر استفاده می شود به این بستگی دارد. با به خاطر سپردن اولین تظاهرات مشکلات و همچنین با تجزیه و تحلیل رفتار فعلی کیلومتر شمار و سرعت سنج ، می توانید از ویژگی های خرابی مطلع شوید. چندین روش اصلی و محبوب برای عیب یابی شمارنده مسافت پیموده شده وجود دارد:

    در حقیقت ، مشکلات زیادی می تواند وجود داشته باشد ، اما امروز ما در مورد رایج ترین آنها صحبت خواهیم کرد. مطمئناً در برخی موارد مجبورید مبلغی بسیار ملموس را برای بازیابی این عملکرد ماشین خود هزینه کنید. شما فقط باید درک کنید که دقیقاً چه عواملی باعث شده است که مشکل تا حد ممکن به رفع مشکل نزدیک شود. با این حال ، در بعضی مواقع به دلیل ماهیت پیچیده مشکلات خودرو ، این کار ممکن نیست.

    تعویض یا تعمیر خود تابلو ابزار در اتومبیل

    احتمالاً یکی از گران ترین راه حل ها برای یک ماشین مدرن در این مورد ، تعویض کامل صفحه ابزار خواهد بود. و بسیاری از آنها تصمیم به چنین اقدامی می گیرند ، زیرا گزینه دیگری وجود ندارد. اما در واقعیت ، استادان خدمت همیشه واقعیت را نمی گویند. گاهی اوقات یک تجدید نظر در تماس های الکتریکی برای کارکرد عادی همه دستگاه ها کافی است. سیم کشی شل می تواند کل دستگاه را از برق بیاندازد. در صورت نیاز به جایگزینی ، تعمیر به شرح زیر است:

    روش تعویض صفحه ابزار کار چندان آسانی نیست. گاهی اوقات ، برای بدست آوردن حداکثر کارایی و کیفیت ، نیاز به تجزیه نیمی از کابین است. حتی از بین بردن برخی قسمت های پلاستیکی در اتومبیل های مدرن می تواند مشکل ساز باشد ، بنابراین بهتر است این کار را به متخصصان بسپارید. اگر به هر پایه یا قسمت دیگری از ماشین آسیب برسانید ، مجبورید هزینه زیادی را برای ترمیم هزینه کنید.

    تعویض سنسور سرعت در ایست بازرسی یا بررسی آن

    در تعداد زیادی از موارد ، مشکلات در سرعت سنج و کیلومتر شمار به دلیل شکسته شدن سنسور در ایست بازرسی است. سنسور سرعت در ماشین های ارزان قیمت و در کل است قابل مصرف، تا کار عادی او دیر یا زود تمام شود. بر ماشین های گران قیمت این دستگاه به ندرت خراب می شود ، بنابراین ممکن است در هنگام تشخیص مشکلاتی ایجاد شود. تعویض سنسور سرعت در بسیاری از ماشین ها غیرممکن است ، اما در بیشتر موارد به شرح زیر انجام می شود:

    همه این ویژگی ها فقط در صورت خرابی همزمان سرعت سنج و کیلومتر شمار قابل استفاده هستند. این دو عنصر کاملاً به عملکرد سنسور سرعت وابسته هستند ، بنابراین متوقف کردن همزمان آنها دقیقاً همین مشکلات را نشان می دهد. اما سایر ویژگی های ناخوشایند نیز از این امر مستثنی نیستند ، که ممکن است در محلول گران تر باشند. با این حال ، گرانترین گزینه جایگزینی داشبورد با یک قطعه جدید است.

    اتصالات الکتریکی دشمن تشخیص خودرو هستند

    اغلب ، همه دستکاری های انجام شده چیزی نمی دهد ، عملکرد طبیعی صفحه ابزار ظاهر نمی شود ، واکنش ماشین به حرکت تغییر نمی کند. در این حالت ، ارزش بررسی اتصالات الکتریکی را دارد. اگر سو mal عملکرد داشبورد به عنوان خاموش شدن کامل سپر خود را نشان دهد ، ارزش بررسی چندین گزینه و تئوری در مورد اتصالات الکتریکی را دارد. اول از همه ، شما باید عملیات نسبتا ساده ای را انجام دهید که می تواند قبل از هرگونه تعمیر این سیستم انجام شود:

    اما سیستم ممکن است برای چنین دستکاری هایی بسیار پیچیده باشد. در مورد عزیزان ماشین آلات مدرن حتی جدا کردن و از بین بردن برخی از قطعات بسیار دشوار خواهد بود. دستورالعمل های مربوط به چنین خودروهایی به ندرت فرآیندهای احتمالی را توصیف می کنند. سلف سرویس... اما استفاده از سرویس اتومبیل در این حالت می تواند بسیار گران باشد. مشکل این است که حتی حذف داشبورد نیز به ابزار خاصی از یک مرکز خدمات رسمی نیاز دارد. ما پیشنهاد می کنیم یک فیلم در مورد نحوه کنار آمدن با مشکلات نور پس زمینه در داشبورد تماشا کنید:

    خلاصه

    همانطور که می بینید ، مشکل از دست رفتن قرائت کیلومتر شمار یک مشکل بزرگ است که نیاز به یک راه حل جدی و مداخله تخصصی پرهزینه دارد. با این حال ناامید نشوید. حتی اگر ماشین شما مسافت پیموده شده را متوقف کند ، می توانید خودتان مشکل را برطرف کنید. می توانید فیوز مربوطه را تعویض کنید ، سنسور سرعت را در جعبه دنده بررسی کنید ، به دنبال سیم های احتمالی باز باشید. پس از آن ، باید با خدمات تماس بگیرید ، کارهایی را که قبلاً انجام شده است شرح دهید. بهتر است قطعات الکترونیکی اتومبیل خریداری کنید ، راه حل های مورد استفاده همیشه مناسب نیستند.

    می توانید با یک شمارنده مسافت پیموده شده غیرفعال به رانندگی ادامه دهید ، اما باید بدانید که کدام مشکل با این مشکل همراه است. بیشتر اوقات ، متوجه خواهید شد که یک سرمایه گذاری اندک می تواند رفتار این قسمت از وسایل الکترونیکی خودرو را کاملاً تغییر دهد. بنابراین ارزش این است که همیشه به دنبال دلایل نقص عملکرد و رفع تمام لحظات ناخوشایند موجود در اتومبیل خود باشید. این یک فرصت نسبتاً مناسب برای همه است تا با بازگشت پارامترهای سرویس کارخانه هر گره ، کیفیت حمل و نقل لازم را داشته باشند. آیا تا به حال با مشکل کیلومتر شمار اتومبیل خود مشکلی داشته اید؟

    یک ماشین دست دوم دارای سابقه طولانی کار است. بسیاری از اسرار زندگی یک ماشین ، که صاحب قبلی برای گفتن آنها عجله ای ندارد. چشم ماهر تعمیرکار خودرو فوراً فریب را می بیند. ابزار به شما امکان می دهد برخی ویژگی ها را اندازه گیری کنید. اندازه گیری مسافت پیموده شده در اتومبیل اگر پیچ خورده باشد ، کار نسبتاً دشواری است. با توجه به برخی علائم عمومی ، فروشندگان بی صداقت نمی توانند مسافت پیموده شده واقعی را پنهان کنند. می توانید مسافت پیموده شده واقعی خودرو را با کمک یادداشت های عملی تعمیرکاران خودرو بررسی کنید.

    تعیین کیلومتر واقعی یک ماشین دست دوم

    مسافت پیموده شده خودرو روی صفحه ابزار محاسبه می شود. رانندگان عادت دارند شمارش معکوس کیلومتر یا مایل را توسط کیلومتر شمار تعیین کنند. کیلومترشمار دستگاهی است که چرخش چرخ را به مقیاس تبدیل می کند. دستگاه ها بر اساس دستگاه سنسور تقسیم می شوند:

    هنگام خرید اتومبیل دست دوم ، مسافت پیموده شده روی تابلو همیشه با ماشین واقعی مطابقت ندارد. دلایل آن عبارتند از:

    در چنین شرایطی این س theال مطرح می شود: "چگونه مسافت پیموده شده واقعی ماشین را تعیین کنیم؟" در زیر علائم غیرمستقیم تعیین کننده سن و مسافت پیموده شده یک ماشین وجود دارد.

    مسافت پیموده شده خودرو را می توان به روش های زیر تنظیم کرد:

    در بعضی از کشورها پیچاندن کیلومتر شمار غیرقانونی نیست. با پرداخت چند دلار ، خدمات تصحیح در یک سالن اتومبیل دست دوم ارائه می شود. که در مدل های مدرن تولیدکنندگان دستگاه ذخیره اطلاعات را در مکان های مختلف فراهم می کنند. هیچ تلاشی برای محافظت از داده های مسافت پیموده شده در اتومبیل های دست دوم نبود. سازنده صدای بررسی مسافت پیموده شده واقعی خودرو را نداد.

    در مدل های اولیه اتومبیل های دست دوم با سیستم الکترونیکی تنظیم مسافت پیموده شده با اتصال یک لپ تاپ به اتصالات پنل انجام می شود. اطلاعات به صورت برنامه ریزی شده حذف می شوند و نمی توان ردی از سیم پیچ کیلومتر را پیدا کرد. در نسخه های بعدی ماشین ها ، محافظت وجود دارد:

    علائم غیرمستقیم پیچ در پیچ

    با برخی از نشانه های قدیمی بودن مواد داخلی ، می توانید در مورد پیچاندن دستگاه حساب اطلاعاتی کسب کنید. از جمله این حقایق می توان به ظاهر ، فرسودگی مواد ، سایش مکانیسم ها و اجزای دستگاه اشاره کرد. آنها سعی می کنند پس از توزین کردن همه علائم به طور کلی ، در مورد پیچیدن نتیجه بگیرند. بیایید بررسی کنیم که چگونه مسافت پیموده شده اتومبیل را با علائم غیر مستقیم بررسی کنیم.

    مالکیت یک ماشین برای چندین سال نمی توان از سایش طبیعی جلوگیری کرد عناصر اصلی کابین:

    وضعیت بدن و عناصر آن به شما امکان می دهد واقعیت پیچ و خم کیلومتر شمار را با چشم تشخیص دهید. رنگ فرسوده روی دسته های درب از یک تجربه پیچیده مناسب می گوید. تراشه ها و خراش ها پس از چندین سال کار بر روی کاپوت باقی مانده است. رنگ آمیزی... چنین سایشی اجتناب ناپذیر است و با فقدان آن می توان نتیجه گرفت که خودرو با مسافت پیموده شده در شرایط خوبی قرار دارد.

    این ویژگی در صورتی کار می کند که بدن هیچ اثری از رنگ تازه نداشته باشد. ردپای رنگ با هجوم ناحیه لولاهای درب ، کاپوت و صندوق عقب مشخص می شود. بعد از رنگ آمیزی ، عناصر فلزی داخلی رنگ شده با بدنه متفاوت است.

    علائم خوردگی مناسب روی آستانه ها و گلگیرها نشانگر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض رطوبت است روی فلز وجود زنگ زدگی در قسمت پایین ماشین را در نظر بگیرید. در صورت وجود حفره های پنهان فلز پوسیده امکان پذیر است. شما باید از چنین خریدی خودداری کنید.

    در محل تماس عناصر آب بندی ، رنگ در طول سال پوشیده می شود. لب های رنگ در ناحیه حلقه ها مسافت پیموده شده مناسبی را نشان می دهد. بست قفل صندوق عقب و کاپوت فرسوده است. قسمت فلزی زبان قفل ها دارای شیارهایی است که هنگام رانندگی در جاده های ناهموار شکل می گیرد.

    گیرهای درب دارای تشنج مکانیکی تا عمق یک میلی متر و رنگ کاملاً پاک شده است. در مدلهای وارداتی اتومبیل چنین قفل وجود ندارد ؛ در عوض از لولاهایی با مکانیزم قفل داخلی برای موقعیت در استفاده می شود.

    وضعیت شیشه اتومبیل با گذشت زمان خراب می شود. شیشه جلو اتومبیل راننده مرتبا تغییر می کند. هنگام بررسی باید وضعیت شیشه های جانبی ، آینه ها و شیشه های عقب را در نظر گرفت. شیشه چراغ جلو بیشترین سایش شدید از خاکپرواز از زیر چرخ های اتومبیل در حال عبور.

    سپر عنصر اصلی است که بارهای اصلی سنگهای پرواز و شن و ماسه را بر عهده می گیرد. ظاهر و وضعیت رنگ روی آن نشان دهنده غفلت طولانی مدت از دستگاه است.

    باید به مارک گذاری عناصر و اجزای بدن توجه شود. کد مارک شامل سال ساخت قطعه است. این علائم روی عناصر بدن وجود دارد:

    اگر طبق گفته فروشنده ، سیستم استریو داخلی بومی است ، باید مارک سال ساخت را بررسی کنید.

    بیایید نحوه تعیین مسافت پیموده شده توسط واحدهای گره ای را بررسی کنیم. فروشنده فرصت جایگزینی همه عناصر فرسوده را ندارد ، این مستلزم هزینه های غیر ضروری است و از فروش سودی دریافت نخواهد کرد. جزئیات اصلی قابل توجه قابل تعویض هستند.

    تسمه تایم سرویس پس از صد هزار کیلومتر تغییر می کند. اگر کیلومتر شمار زیر را خواند ، درپوش بلوک شیر را بردارید. کمربند فرسوده مسافت پیموده شده واقعی را نشان می دهد. اگر ارزش داشته باشد کمربند جدید زمان بندی ، پس باید به صحت گفته های فروشنده فکر کنید.

    تشخیص موتور به مشارکت پرسنل خدمات و ابزار نیاز دارد. اندازه گیری فشرده سازی با 1-1.5 کیلوگرم بر سانتی متر مکعب کمتر از حد نرمال است ، وجود روغن در اگزوز مسافت پیموده شده 50 هزار کیلومتر را نشان می دهد. در اتومبیل های مدرن واحد کنترل یکپارچه در موتور به عنوان یک مورد جداگانه در آن ، تولید کنندگان اطلاعات مربوط به مسافت پیموده شده کل ماشین را ذخیره می کنند.

    اگر دستگاه یا پرسنل خدماتی خاصی داشته باشید ، می توانید این داده ها را مشاهده کنید. شما نباید از تشخیص کامل در این موارد صرف نظر کنید مرکز خدمات... قیمت خودرو به طور قابل توجهی بالاتر از هزینه بازرسی است.

    انحراف در عملکرد جعبه دنده نشان دهنده مسافت پیموده شده بیش از 70 هزار کیلومتر است. برای جعبه مکانیکی کار نامتقارن جبران کننده ها مشخصه است. این ماشین شامل مراحل فازی است.

    بازرسی از کمک فنرها و شاخ شکن ها به شما امکان می دهد تا رابطه راننده قبلی با ماشین را ارزیابی کنید. محفظه موتور از زندگی ماشین به شما می گوید لوله اگزوز پس از صد هزار کیلومتر زنگ می زند. مجموعه دار پس از 25 هزار شکوفائی مایل به قرمز پیدا می کند.

    اگر قسمت جلوی رادیاتور دارای کثیفی و تغییر شکل باشد و لوله های لاستیکی سخت شوند ، ماشین بیش از 50 هزار کار کرده است. زنگ زدگی روی رادیاتور نشان می دهد که وسایل نقلیه برای بیش از 200 هزار کیلومتر کار می کنند.

    بررسی تاریخ انتشار کمک خواهد کرد شماره VIN... بررسی سرقت و وثیقه اضافی نخواهد بود. اگر اتومبیل در یک مرکز خدمات سرویس می شد ، در مورد مشورت کنید شرایط فنی و زمان نگهداری به مدت ده سال مالکیت و بهره برداری ، حتی اگر ماشین در گاراژ باشد ، نوارهای لاستیکی و واشرهای ماشین فرسوده می شوند. با مسافت پیموده شده کم ، چنین خودروهایی معایبی دارند. قابلیت اطمینان گره ها با قابلیت اطمینان یک ماشین پنج ساله با پیمایش صد هزارم قابل مقایسه است.

    هنگام انتخاب اتومبیل دست دوم ، تمام علائم فرسودگی مواد باید در نظر گرفته شود. و اگر بیش از نیمی از کاستی های انباشته شده باشد ، مسافت پیموده شده خودرو بیش از صد هزار است و کیلومتر شمار پیچ خورده است. صاحبان خودرو از نظر نگرش نسبت به سرویس... نمونه های نادری در آن وجود دارد فروشگاه دومداشتن شرایط اتومبیل جدید. این کالاها فوراً جمع می شوند. و اگر با چنین خودرویی روبرو شد ، می توان آن را یک موفقیت بزرگ دانست. اشتباه نکنید تشخیص اولیه واحدها و قطعات کمک خواهد کرد استفاده از ابزارهای مدرن

    منبع مطلب : gtshina.ru

    مدیر محترم سایت gtshina.ru لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    نکاتی که در مورد کیلومتر شمار دیجیتال و آنالوگ خودرو باید بدانیم

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    ناشناس 12 روز قبل
    0

    دستگاهایی که میزان مساحتی یک اتو مبیل

    ناشناس 4 ماه قبل
    1

    دستکاهایی که میزان مسا فتی را که اتـومبیل ها طی کرده اند اندازه گیری میکنند

    ناشناس 5 ماه قبل
    0

    انواع سالاد

    ناشناس 5 ماه قبل
    0

    انواع سالاد

    ف 5 ماه قبل
    0

    کیلومترشمار

    مهدی 2 سال قبل
    0

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید