توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    علت لاغری دکتر محمود انوشه

    1 بازدید

    علت لاغری دکتر محمود انوشه را از سایت هاب گرام دریافت کنید.

    کاهش وزن و لاغری بدون رژیم غذایی

    کاهش وزن و لاغری بدون رژیم غذایی

    بسیاری افراد رژیم گرفتن را بسیار دشوار می یابند؛ شاید به سبب تجارب بدی که در گذشته داشته اند و بارها اقدام به کاهش وزن کرده و موفق نبوده اند و یا به سبب رژیم های غذایی سخت و دشواری که به آنها داده شده است، یا آنکه اصلاً نمی­توانند از لذت خوردن چشم بپوشند و یا آنکه غذا را منبع آرامش خود می­دانند و یا هزاران علت دیگر. آنها از کلمه رژیم غذایی نفرت دارند. وقتی به سال های پشت سر می نگرند، همه عمر را در رژیم گرفتن، نخوردن غذاهای دلخواه و چشم پوشی از لذت های خود سپری کرده اند؛ اما در عین حال هنوز میل به کاهش وزن و داشتن اندامی مناسب و زیبا در وجود آنها جوانه می زند. برخی شب ها را با این رویا سپری کرده اند که وقتی صبح چشم باز می کنند، معجزه ای اتفاق بیفتد تا آنها اندامی متناسب و موزون داشته باشند.

    چگونه می توان هم از وزن خود کاست و هم رژیم غذایی خاصی را دنبال نکرد. باید بدانید که کاهش وزن با ایجاد تغییرات کوچکی در زندگی روزانه شما هم به دست می آید. برای این هدف چند راهکار عملی وجود دارد که با پیروی کردن از آنها می توانید بدون گفتن اینکه رژیم دارید، از وزن خود بکاهید.

    کاهش وزن و لاغری بدون رژیم غذایی

    1-عادت های غذایی خود را ارزیابی کنید.

    یک قلم و کاغذ بردارید و ببینید چه عادت های غذایی غلطی دارید و سعی کنید به تدریج آنها را کنار بگذارید. هرچیزی را که می خورید و نیز زمان خوردن آن را یادداشت کنید. ببینید در چه ساعت هایی بیشتر غذا می خورید و انتخاب های شما در آن ساعت ها چیست. در این صورت به راحتی می توانید به مشکل خود پی ببرید و آن را به تدریج برطرف کنید.

    2- وعده های غذایی و میان وعده های خود را منظم و سروقت بخورید.

    منظم غذا خوردن ضمن افزایش میزان سوخت و ساز بدن سبب می شود که بین وعده های غذایی فاصله زیادی نمی افتد. ایجاد فاصله سبب می شود که فرد در وعده غذایی بعدی اشتهای فراوانی داشته باشد و دچار پرخوری شود. بی برنامه غذا خوردن و یک یا دو وعده ای غذا خوردن سبب ایجاد واکنش دفاعی بدن و در نتیجه کاهش متابولیسم می شود. داشتن میان وعده مناسب سبب می شود که فرد دچار گرسنگی شدید و در نتیجه پرخوری نشود.

    3- حتماً صبحانه بخورید.

    بیشتر افراد چاق صبحانه نمی خورند. خوردن صبحانه راهی به سوی لاغر شدن است. روزی که صبحانه نمی خورید، ممکن است تا عصر احساس گرسنگی نکنید. ولی وقتی صبحانه می خورید حتی احساس گرسنگی بیشتری می کنید . در حقیقت خوردن صبحانه موتور متابولیسم بدن را روشن می کند. مهمترین استراتژی برای کاهش وزن خوردن صبحانه است.

    4- آهسته غذا بخورید.

    با ورود اولین لقمه غذا به دهان مرکز سیری در مغز شروع به فعالیت می کند. 20-30 دقیقه طول می کشد تا پیام سیری از مغز برسد، در حالی که کسی که تند غذا می خورد در 5-10 دقیقه اول غذای خود را تمام کرده است ( پیش از رسیدن پیام مغز). برای آرام غذا خوردن از بشقاب، قاشق و چنگال کوچک استفاده کنید. قاشق راهمیشه در دست خود نگه ندارید و در بین جویدن لقمه های غذا آن را پایین بگذارید. به جای پر کردن کامل قاشق، یک سوم آن را پر کنید. به جای فرو کردن چنگال در غذا، اندکی از غذا را با چنگال بردارید. تا وقتی که لقمه ای را نجویده اید، لقمه بعدی را برندارید.

    5- غذای خود را با سالاد شروع کنید.

    مصرف سالاد پیش از شروع وعده غذایی، به سبب داشتن فیبر فراوان سبب پر شدن دستگاه گوارش می شود و به احساس سیری کمک می کند انواع ترشی ها مانند آب لیمو، آب غوره، آب نارنج و سرکه بالزامیک را می توانید به سالاد خود بیفزائید. سالاد را کم نمک درست کنید. اگر خیلی سس دوست دارید، حداقل نوع کم چرب آن را به مقدار کم مصرف کنید و یا آنکه با کمی ماست، ترشی و روغن زیتون خودتان سس بسازید.

    6- غذای خود را در بشقاب بکشید و با پایان خوردن آن از سر میز یا سفره برخیزید.

    وقتی غذای خود را خورده اید دیگر لزومی ندارد سرمیز یا سفره بنشینید. این کار سبب می شود حتی اگر میلی هم به غذا نداشته باشید، چند لقمه ای ناخنک بزنید و این کار یعنی رساندن کالری های بیشتر به بدن.

    7- لبنیات کم چرب بخورید.

    از شیر، ماست و پنیر کم چرب استفاده کنید. رعایت همین نکته ساده می تواند از رساندن کالری های اضافه به شما جلوگیری کند. در ضمن هرچه شیر و ماست کم چرب تر باشد، قابلیت جذب کلسیم آن نیز بیشتر است.

    8- مصرف غذاهای سرخ کردنی و پرچرب را کاهش دهید.

    بهتر است 25- 30 درصد کالری روزانه شما از چربی ها تأمین شود. متأسفانه مصرف بیش از اندازه غذاهای سرخ شده و چرب می تواند این میزان را به 40-45 درصد برساند. در میان چربی ها انتخاب های خوبی داشته باشید. مثلاً روغن زیتون و کانولا را جایگزین چربی های دیگر کنید. با آنکه روغن زیتون روغن خوبی است ، اما به یاد داشته باشید که هر گرم چربی از هر نوع که باشد 9 کالری انرژی دارد و از نظر ارزش کالری زایی روغن زیتون با سایر روغن ها و چربی ها تفاوتی ندارد. پس در مصرف آن نیز افراط نکنید.

    9- مصرف هله هوله ها را کاهش دهید.

    در مصرف چیپس، کیک ، شیرینی و موادی از این قبیل افراط نکنید. این مواد حتی وقتی که اندک به نظر می رسند، کالری فراوانی دارند و در تهیه آنها از قندهای ساده یا روغن استفاده شده است. اگر هر روز از آنها استفاده می کنید، مصرف آن را به تدریج کم کنید و به یک یا دو بار در هفته کاهش دهید. این مواد را دم دست و در معرض دید خود قرار ندهید.

    10- پروتئین های گیاهی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

    از پروتئین های گیاهی مانند قارچ، سویا و حبوبات در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

    11- چای سبز بنوشید.

    مصرف چای سبز ضمن خواص فراوان دیگری که دارد به کاهش چربی های شکمی کمک می کند. مصرف روزانه 2-4 لیوان کفایت می کند.

    12- برنامه خواب خود را تنظیم کنید.

    تحقیقات نشان داده اند که خواب نامنظم هورمون های مرتبط با اشتها را تحریک می کند. کسانی که دچار بی نظمی در خواب هستند، بیشتر دچار پرخوری می شوند و به مواد غذایی چرب و شیرین تمایل بیشتری پیدا می کنند.

    13- شام را دیروقت نخورید.

    بهتر است وعده شام را سرشب بخورید تا بدن فرصت کافی برای سوزاندن آن داشته باشد. شام دیروقت ضمن ایجاد اختلال خواب باعث می شود که فرد فرصت کمی برای سوزاندن کالری دریافتی داشته باشد و در نتیجه کالری مازاد به چربی تبدیل می شود.

    14- برنامه ورزشی منظم داشته باشید.

    سعی کنید روزی یک ساعت و یا حداقل هفته ای پنج بار ورزش کنید. بهترین ورزش ها برای کاهش وزن، ورزش های ایروبیک هستند. لازم نیست حتماً به باشگاه بروید، یک ساعت پیاده روی تند نیز همان کار را برای شما انجام می دهد. ورزش ضمن کاهش چربی های بدن سبب افزایش متابولیسم بدن نیز می شود.

    15- هر روز خود را وزن نکنید.

    وزن کردن هر روزه به شما استرس وارد می کند و می تواند سبب ناامیدی شما شود. نگرانی در مورد وزن فایده ای ندارد، پس بهتر است به جای این کار بر روی کارهای مفید دیگری که می توانید برای کاهش وزن انجام دهید، تمرکز کنید. بهتر است هر دو هفته و یا حداقل هر هفته یک بار خود را وزن کنید. اگر موفقیتی در کاهش وزن نداشتید، نگران نباشید، ولی به این نکته باور داشته باشید کارهایی که انجام داده اید، اثر مثبتی برروی سلامت شما خواهد داشت و سرانجام کاهش وزن را نیز در پی خواهد داشت.

    16- اهداف واقعی را دنبال کنید.

    فکر نکنید با انجام این کارها باید به سرعت از وزن شما کاسته شود. بهتر است کاهش وزن روندی تدریجی داشته باشد تا بدن فرصت بیشتری برای سوزاندن چربی های اضافه داشته باشد. حتی اگر 10درصد از وزن خود کم کنید، کاهش قابل ملاحظه ای در سایز خود خواهید داشت و لباس هایی را که قبلاً نمی توانستید بپوشید، اکنون اندازه بدن شما می شوند. این کار خود سبب ایجاد انگیزه بیشتر می شود و شما را در روند کاهش وزن به جلو حرکت می دهد. اهداف کوچک در نظر بگیرید. مثلاً اگر10 کیلو اضافه وزن دارید ابتدا به 2-3 کیلو کاهش وزن فکر کنید، بعد به کیلوگرم بعدی ، سپس به کیلوگرم بعدی و همینطور الی آخر.

    منبع مطلب : anooshehdiet.com

    مدیر محترم سایت anooshehdiet.com لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    دکتر انوشه کیست بیوگرافی

    دکتر انوشه کیست بیوگرافی زندگینامه عکس سوابق رزومه کاری دانلود فیلم کلیپ آدرس اینستاگرام آدرس کانال تلگرام صفحه مجازی به صورت رایگان از سایت نکس لود دریافت کنید.

    بیوگرافی دکتر انوشه

    در اینترنت بیوگرافی دکتر انوشه بسیار جستجو می شود و همه مردم برای رزومه و سوابق کاری دکتر انوشه در تلاش هستند پس از جستجوی مختصری که راجع به دکتر انوشه یا همان محمود انوشه به دست ما رسید یک روانشناس می باشد ولی باید منتظر باشید تا سایت نکس لود برای شما دوستان عزیز اطلاعات تکمیلی و بیوگرافی کامل دکتر انوشه همراه با رزومه روانشناسی سوابق و اطلاعات کامل از باب را در اختیار شما به زودی در همین پست قرار خواهد داد.

    مهدی نوبختی : ایشون متولد امیدیه هستند یک برادرشان شهید ویک برادرشان ارز انگلیس اخراج شدند بخاطر مسایا انقلاب پدرشان کارمند شرکت نفت بودند ایشان سال۶۱ وارد دانشکده کشاورزی اهواز شدند مقطع کاردانی دامپروری تا سال ۶۳ با ایشان در خوابگاه هم اطاق بودیم.

    ناشناس : دانشگاه اهواز بدلیل جنگ تا بهمن 62 تعطیل بود.من از مهر 63 وارد دانشگاه شهید چمران اهواز شدم.

    ناشناس : اقای دکتر انوشه در خانواده ای خیلی مذهبی در شهر امیدیه به دنیا امد پدر او کادمند شرکت نفت و مادرش خانه دار و یک برادرش شهید و یک برادرش ساکن انگلیس چون دکتر انوشه در بچگی زبان باز بود او را به لبنان فرستادن تا از شر او خلاص شوند ولی بعد از چند سال دکتر روانشناس برگشت……

    محسن : من وروردی سال ۱۳۶۵ دانشکده دامپروری رامین(ملاثانی)هستم گفته اقای داربپور را که در قسمت اموزش مشغول کار بودندو اقای نوبختی را تایید میکنم
    اقای انوشه در ان سال مشغول به تحصیل در رشته دامپروری بودند سال بالا تری بودند. اما دایما به لبنان رفت و امد داشتند بعد از سی سال سخنرانیهای ایشان را به عنوان روانشناس دیدم احتمالا در این رشته هم تحصیل کرده اند .

    عبدالرحیم پورکاشانی : سلام، بنده در مقطع کاردانی رشته ی دامپروری از سال ۱۳۶۲ الی ۱۳۶۴ در دانشکده رامین اهواز
    ( ملاثانی ) با جناب آقای سید محمود انوشه هم دوره بودم، ایشان فردی بسیار باهوش و شاگرد اولی و مورد احترام اساتید و همه ی دانشجویان هم دوره ای بودند. بسیار رفیق دوست و خونگرم بودند. از آن مقطع از ایشان خبری نداشتم تا اینکه آوازه ی ایشان را بعنوان آقای دکتر انوشه شنیدم و برخی از سخنرانی های ایشان را گوش کردم. بسیار به ایشان افتخار می کنم و برایشان آرزوی موفقیت دارم. فعلاً خاطراتم را با عکس های اردوهای آن دوران زنده می کنم..

    منبع مطلب : nexload.ir

    مدیر محترم سایت nexload.ir لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    همسران دکتر انوشه

    مرورگر شما از این ویدیو پشتیبانی نمیکنید.

    منبع مطلب : www.aparat.com

    مدیر محترم سایت www.aparat.com لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    جواد فاروجی زاده 2 ماه قبل
    -1

    سلام. بسیاری از دوستان دانشجو بودن و تحصیل ایشان را در سال62 در رشته ی دامپروری تائید کرده اند ولی در حال حاضر ایشان بعنوان سنخوری توانا در حوزه روانشناسی خانواده و روان درمانگر مشغول خدمت به هموطنان هستند. ان شاءالله سلامت و تندرست باشند.

    امید 9 ماه قبل
    1

    عزیز چرا با ابروی مردن بازی میکنید..کدوم همسران.دنبال بیو.رافی ایشانید بنده هنسر خواهر ایشانم.ایشان متولد امیدیه برا ر دو شهید سید یدالله و سید احمد و از بچه های جنک و حتی اطلاعلات عملیات بوده.یه همسر دار و بچه ها همه تحصیلکرده..ضمنا ریس بخشی از دانشگاه امام حسین هم بوده باز نشست شده..اینو به احترامش نوشتم.اقا سید محمود وقتی میگم سکوت نکن میگه قاضی خداست این میشه.امید رضا..اهواز

    ناشناس 10 ماه قبل
    0

    قشنگ

    مهدی 10 ماه قبل
    1

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید