توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    معنی بدا بالبکاء فجاه و ذهب الی غرفته

    1 بازدید

    معنی بدا بالبکاء فجاه و ذهب الی غرفته را از سایت هاب گرام دریافت کنید.

    عربی 9ام

    اَلدَرسُ الثانی:قَوانینَ اَلمُرور

    رَجَعَ سَجّادٌ مِنَ الْمَدرَسَهِ حَزیناً؛ عِنْدَما جَلَسَ عَلَی الْمائِدَهِ مَعَ أُسَر تِهِ، بَدَأَ
    بالْبُکاءِ فَجْأَهً وَ ذهَبَ إلِیَ غرُفتَهِ؛ ذهَبَ أبَوهُ إلِیهِ وَ تَکَلَّمَ مَعَهُ وَ سَأَلَهُ: «لِماذا
    ما أَکَلْتَ الطَّعامَ؟! » أَجابَ: «هَلْ تَعْرِفُ صَدیقی حُسَیناً؟ » قالَ: «نَعَم؛ أَعْرِفُهُ؛ هوَ
    وَلَدٌ ذَکیٌّ وَ هادئٌ. ماذا حَدَثَ لَهُ؟ » أَجابَ سَجّادٌ: «هوَ رَقَدَ فِی الْمُسْتَشفَی؛ تَصادَمَ
    بالسَّیّارَهِ؛ حَدَثَ التَّصادُمُ أَمامی؛ عِندَما شاهَدْتُهُ عَلَی الرَّصیفِ الْمُقابلِ؛ نادَیْتُهُ؛
    فَعَبَرَ الشّارِعَ فَجْأَهً وَ ما نَظَرَ إلَی الْیَسارِ وَ الْیَمینِ؛ اِقْتَرَبَتْ سَیّارَهٌ مِنْهُ وَ
    صَدَمَتْهُ. »
    قالَ أَبوهُ: «کَیْفَ حالُهُ الآْنَ؟ »
    قالَ سجّادٌ: «هوَ بخَیرٍ؛ کانَتْ سُرْعَهُ السَّیّارهِ قَلیلهً. »
    فِی الْیَومِ التّالی طَلَبَ الْمُدَرِّسُ مِنْ تَلامیذهِ کِتابَهَ قَوانینِ الْمُرورِ فی صَحیفَهٍ
    جِداریَّهٍ.
    ثُمَّ طَلَبَ مُدیرُ الْمَدرَسَهِ مِنْ إِدارَهِ الْمُرورِ شَرحْ إِشاراتِ الْمُرورِ فِی الْمَدرَسَهِ.
    جاءَ شُرطیُّ الْمُرورِ وَ شَرَحَ الْاشاراتِ ال لّزمَهَ لِلتَّلامیذ وَ أَمَرَهُم بالْعُبورِ مِنْ مَمَرِّ
    الْمُشاهِ.
    کَتَبَ التَّلامیذُ صَحیفَهً جِداریَّهً وَ رَسَموا فیها عَلاماتِ الْمُرورِ وَ شَرَحوا مَعانیَها.

    سجاد غمگین از مدرسه برگشت . هنگامی که با خانواده اش بر سفره نشست ، ناگهان شروع به گریه کرد و به اتاقش رفت . پدرش به سوی او رفت و با او صحبت کرد و از او پرسید : چرا غذا نخوردی ؟ جواب داد : آیا دوستم حسین را می شناسی ؟ گفت : بله . می شناسمش .او پسری آرام و باهوش است . چه اتفاقی برایش افتاده ؟ سجاد جواب داد : او در بیمارستان بستری شد . با ماشین تصادف کرد . تصادف رو به رویم اتفاق افتاد . هنگامی که او را در پیاده روی مقابل دیدم ، او را صدا زدم . پس ناگهان از خیابان عبور کرد و به چپ و راست نگاه نکرد . اتومبیلی به او نزدیک شد و به او برخورد کرد . پدرش گفت : الآن حال او چگونه است ؟ سجاد گفت : او خوب است ، سرعت ماشین کم بود . در روز بعد معلم از دانش آموزانش نوشتن قوانین راهنمایی رانندگی را در روزنامه دیواری خواست . سپس مدیر مدرسه از اداره راهنمایی رانندگی توضیح علایم راهنمایی رانندگی را درخواست کرد . پلیس راهنمایی رانندگی آمد و علامت های لازم را برای دانش آموزان شرح داده و آنها را به عبور از گذرگاه پیاده امر کرد . دانش آموزان روزنامه دیواری را نوشتند و در آن علامت های راهنمایی رانندگی را نقاشی کردند و معنی های آن را توضیح دادند.

    منبع مطلب : arabi9om-helli4-7.blogfa.com

    مدیر محترم سایت arabi9om-helli4-7.blogfa.com لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    ترجمه درس دوم کتاب عربی نهم

    اَلْعُبورُ الْامِنُ

    عبور ایمن

    رَجَعَ سَجّادٌ مِنَ الْمَدرَسَةِ حَزیناً؛

    عِنْدَما جَلَسَ عَلَی الْمائِدَةِ مَعَ أُسْرَ تِهِ، بَدَأَ

    سجاد از مدرسه اندوهگین بازگشت.همراه خانواده

    اش سر سفره نشست،ناگهان

    بالْبُکاءِ فَجْأَةً وَ ذهََبَ إلِیَ

    غرُفتَِهِ؛ ذهََبَ أبَوهُ إلَِیهِ وَ تَکَلَّمَ مَعَهُ وَ سَأَلَهُ: «

    شروع به گریه نمود و به سوی اتاقش رفت ،پدرش به سوی او رفت و با او سخن گفت و از او پرسید: «

    لِماذا ما أَکَلْتَ الطَّعامَ؟! » أَجابَ: «هَلْ تَعْرِفُ صَدیقی حُسَیناً؟ » قالَ: «نَعَم؛ أَعْرِفُهُ؛

    چرا غذا را نخوردی ؟»پاسخ داد :«آیا دوستم حسین را می شناسی؟»گفت:«بله؛اورا می شناسم؛

    هُوَوَلَدٌ ذَکیٌّ وَ هادئٌ. ماذا حَدَثَ لَهُ؟» أَجابَ سَجّادٌ: «هوَ رَقَدَ فِی الْمُسْتَشفَی؛

    او پسری باهوش و آرام است.برای اوچه اتفاقی افتاده؟»سجاد جواب داد:«اودر بیمارستان بستری شده؛

    تَصادَمَ بالسَّیّارَةِ؛ حَدَثَ التَّصادُمُ أَمامی؛ عِندَما شاهَدْتُهُ عَلَی الرَّصیفِ الْمُقابلِ؛ 

    با یک ماشین تصادف کرد؛تصادف روبه روی من رخ داد؛وقتی که اورا دیدم در پیاده رو مقابل بود؛

    نادَیْتُهُ؛ فَقَصَدَ الْعُبورَ بدونِ النَّظَرِ إلَی السَّیّاراتِ و مِنْ غَیْرِ مَمَرِّ الْمُشاةِ؛ فَاقْتَرَبَتْ

    اورا صدا زدم؛پس تصمیم به عبور بدون نگاه کردن به ماشین هاوازغیرگذرگاه پیادگان گرفت.پس

    سَیّارَةٌ مِنْهُ وَ صَدَمَتْهُ.کانَتْ سُرعَةُ السَّیّارَةِ کَثیرَةً»

    خودرویی به او نزدیک شد و با او برخورد کرد.سرعت ماشین زیاد بود.

    قالَ أَبوهُ: «کَیْفَ حالُهُ الْانَ؟»

    پدرش گفت:«اکنون حال او چگونه است؟»

    قالَ سجّادٌ: «هوَ مَجروحٌ»

    سجاد گفت:«او زخمی است»

    فِی الْیَومِ التّالی طَلَبَ الْمُدَرِّسُ

    مِنْ تَلامیذهِ کِتابَةَ قَوانینِ الْمُرورِ وَ رَسْمَ

    در روز بعد معلم از دانش آموزان خواست قانون های عبور و مرو را بنویسند و تابلو

    إشاراتِ الْمُرورِ فی صَحیفَةٍ جِداریَّةٍ و

    رِعایةَ الَْعمالِ الصَّحیحَةِ فِی الشَّوارعِ و الطُّرُقِ

    های راهنمایی را در یک روزنامه دیواری نقاشی کنندو کار های درست را در خیابان ها و راه ها

    ثُمَّ أَخَذَ الْمُدیرُ تَلامیذَ

    الْمَدرَسَةِ إِلَی مِنطَقَةِ تَعلیمِ الْمُرورِ و بعَْدَ یوَمَینِ جاء شُرطِیٌّ

    إلِیَ

    رعایت کنند.سپس مدیر دانشض آموزان مدرسه را به پارک ترافیک بردو دو روز بعد پلیس به

    الْمَدرَسَةِ مِن إِدارَةِ الْمُرورِ لِشَرْحِ

    إشاراتِ الْمُرورِ وَ طَلَبَ مِنهُم الْعُبورَ مِن مَمَرِّ الْمُشاةِ.

    مدرسه از اداره راهنمایی برای توضیح تابلو های راهنمایی آمد و از آنها خواست از گذرگاه پیادگان

    کَتَبَ

    التَّلامیذُ صَحیفَةً جِداریَّةً وَ رَسَموا فیها عَلاماتِ الْمُرورِ وَ شَرَحوا

    مَعانیَها.

    عبور کنند.دانش آموزان یک روزنامه دیواری نوشتند و در آن تابلو های راهنمایی را رسم کردند و معنی هایشان را توضیح دادند.



    منبع مطلب : helli49asgari.persianblog.ir

    مدیر محترم سایت helli49asgari.persianblog.ir لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    آموزش 3

    سوال و جواب رایگان تمام فعالیت های عربی نهم درس دوم(۲) -حل همه ی تمرینات عربی نهم-ترجمه احادیث -فنّ ترجمه-قواعد درس دوم-درست و نادرست به صورت تصویری با ویرایش جدید ۹۷-۹۸ با فرمت pdf (پی دی اف)

    ترجمه و سوالات متن درس صفحه ۱۶

    اَلْعُبورُ الْمِنُ
    رَجَعَ سَجّادٌ مِنَ الْمَدرَسَةِ حَزیناً؛ عِنْدَما جَلَسَ عَلَی الْمائِدَةِ مَعَ أُسْرَتِهِ، بَدَأَ بالْبُکاءِ فَجْأَةً وَ ذهَبَ إلِیَ غرُفتَهِ؛ ذهَبَ
    أبَوهُ إلِیهِ وَ تَکَلَّمَ مَعَهُ وَ سَأَلَهُ «لِماذا ما أَکَلْتَ الطَّعامَ؟!» أَجابَ «هَلْ تَعْرِفُ صَدیقی حُسَیناً؟» قالَ «نَعَم؛ أَعْرِفُهُ؛ هوَ وَلَدٌ ذَکیٌّ وَ هادئٌ ماذا حَدَثَ لَهُ؟» أَجابَ سَجّادٌ «هوَ رَقَدَ فِی الْمُسْتَشفَی؛ تَصادَمَ بالسَّیّارَةِ؛ حَدَثَ التَّصادُمُ أَمامی؛ عِندَما شاهَدْتُهُ عَلَی الرَّصیفِ الْمُقابلِ؛ نادَیْتُهُ؛ فَقَصَدَ الْعُبورَ بدونِ النَّظَرِ إلَی السَّیّاراتِ و مِنْ غَیْرِ مَمَرِّ الْمُشاةِ؛ فَاقْتَرَبَتْ سَیّارَةٌ مِنْهُ وَ صَدَمَتْهُکانَتْ سُرعَةُ السَّیّارَةِ کَثیرَةً»
    قالَ أَبوهُ «کَیْفَ حالُهُ الأْنَ؟»
    قالَ سجّادٌ «هوَ مَجروحٌ»
    فِی الْیَومِ التّالی طَلَبَ الْمُدَرِّسُ مِنْ تَلامیذهِ کِتابَةَ قَوانینِ الْمُرورِ وَ رَسْمَ إشاراتِ الْمُرورِ فی صَحیفَةٍ جِداریَّةٍ و رِعایةَ الْأعمالِ الصَّحیحَةِ فِی الشَّوارعِ و الطُّرُقِ ثُمَّ أَخَذَ الْمُدیرُ تَلامیذَ الْمَدرَسَةِ إِلَی مِنطَقَةِ تَعلیمِ الْمُرورِ و بَعْدَ یَومَینِ جاءَ شُرطِیٌّ إِلَی الْمَدرَسَةِ مِن إِدارَةُ الْمُرورِ لِشَرْحِ إشاراتِ الْمُرورِ وَ طَلَبَ مِنهُم الْعُبورَ مِن مَمَرِّ الْمُشاةِ کَتَبَ التَّلامیذُ صَحیفَةً جِداریَّةً وَ رَسَموا فیها عَلاماتِ الْمُرورِ وَ شَرَحوا مَعانیَها

    جواب تمرین درس دوم عربی نهم

    درستی یا نادرستی جمله های زیر را بر اساس متن درس بنویسید
    ۱ کانَ مَوضوعُ الصَّحیفَةِ الْجِداریَّةِ قَوانینَ الْمُرورِ
    ۲ أَخَذَ الْمُدیرُ التَّلامیذَ إلَی مِنطَقَةِ تَعلیمِ الْمُرورِ
    ۳ رَقَدَ حسینٌ فِی مُستَوصَفٍ قَریبٍ مِن بَیتِهِ
    ۴ رَجَعَ سجّادٌ إلَی مَنزلِهِ مَسروراً
    ۵ أُسْرَةُ سجّادٍ ما عَرَفَتْ حُسَیناً

    ترجمه کنید
    یا صانِعَ کُل مَصْنوعٍ، یا خالِقَ کُل مَخْلوقٍ
    عبور ایمن
    سجّاد با ناراحتی از مدرسه برگشت؛ هنگامی که با خانواده اش بر سفره نشست ناگهان شروع به گریه کرد و به اتاقش رفت؛ پدرش به سوی او رفت و با او صحبت کرد و از او پرسید «چرا غذا نخوردی؟!»
    جواب داد «آیا دوستم حسین را می شناسی؟» گفت «بله؛ او را می شناسم؛ او پسر باهوش و آرامی است چه اتفاقی برای او افتاده است؟» سجاد جواب داد «او در بیمارستان بستری شد؛ با ماشین تصادف کرد؛ تصادف در مقابل من اتفاق افتاد؛ هنگامی که او را در پیاده رو مقابل دیدم او را صدا زدم؛ ناگهان از خیابان عبور کرد و به سمت چپ و راست نگاه نکرد؛ ماشینی به او نزدیک شد و با او تصادف کرد»
    سجاد گفت «او خوب است؛ سرعت ماشین کم بود»
    در روز بعد، معلّم از دانش آموزانش نوشتن قوانین راهنمایی و رانندگی، رسم علائم راهنمایی و رانندگی در روزنامه دیواری و رعایت اعمال صحیح در خیابان ها و راه ها را درخواست کرد سپس مدیر مدرسه به محل آموزش راهنمایی و رانندگی رفت و بعد از چند روز پلیسی از اداره راهنمایی و رانندگی به مدرسه آمد و علائم لازم برای دانش آموزان را توضیح داد و از آن ها خواست که از محل عابر پیاده عبور کنند دانش آموزان روزنامه دیواری را توشتند و در آن علامت های راهنمایی و رانندگی را کشیدند و معانی آن ها را توضیح دادند

    ۱ موضوع روزنامه دیواری، قوانین راهنمایی و رانندگی بود «درست»
    ۲ مدیر مدرسه به محل آموزش راهنمایی و رانندگی رفت «درست»
    ۳ حسین در درمانگاه نزدیک خانه اش بستری شد «نادرست»
    ۴ سجاد خوشحال به خانه اش بازگشت نادرست»
    ۵ خانواده سجاد حسین را نشناخت «نادرست»

    پاسخ ترجمه کنید
    ای سازنده هر ساخته شده ای و ای آفریننده هر آفریده شده ای

    برای دانلود گام به گام عربی نهم pdf اینجا کلیک کنید.

    التّمرین الأوّل صفحه ۲۰
    حروف اصلی و ترجمۀ کلمات زیر را بنویسید
    عابد، مَعْبود فاتِح، مَفْتوح کاتِب، مَکْتوب ضارِب، مَضْروب خادم، مَخْدوم شاهِد، مَشْهود
    عابد، مَعْبود عبادت کننده عبادت شده ع ب د
    فاتِح، مَفْتوح فتح کننده فتح شده ف ت ح
    کاتِب، مَکْتوب نویسنده نوشته شده ک ت ب
    ضارِب، مَضْروب زننده زده شده ض ر ب
    خادم، مَخْدوم خدمت کننده خدمت شده خ د م
    شاهِد، مَشْهود بیننده دیده شده ش ه د

    التَّمْرینُ الثّانی صفحه ۲۱
    وزن کلمات جدول را بنویسید
    وزن هر کدام در زیر آن نوشته شده است

    جواب ترجمه درس دوم عربی نهم

    التَّمْرینُ الثّالِثُ صفحه ۲۲
    پرسش ها و پاسخ های مربوط به هم را به یکدیگر وصل کنید
    ۱ قَوانینُ الْمُرورِ قَواعِدُ السَّیرِ وَ الْمُرورِ فِی الشَّوارِعِ وَ الطُّرُقِ
    ۲ اَلْمُسْتَشْفَی أَوراقٌ فیها أَخبارٌ وَ مَعلوماتٌ أُخْرَی
    ۳ اَلرَّصیفُ جانِبٌ مِنَ الشّارِعِ لِمُرور النّاس
    ۴ اَلصَّحیفَة مَکانٌ مُجَهَّزٌ لِفَحْصِ الْمَرضَی
    ۵ اَلْبُکاءُ جَرَیانُ الدُّموعِ مِنَ الْحُزْنِ

    ۱قَوانینُ الْمُرورِ قَواعِدُ السَّیرِ وَ الْمُرورِ فِی الشَّوارِعِ وَ الطُّرُقِ
    ۱ قوانین راهنمایی و رانندگی قوانین عبور و مرور در خیابان و جاده
    ۲ اَلْمُسْتَشْفَی مَکانٌ مُجَهَّزٌ لِفَحْصِ الْمَرضَی
    ۲ بیمارستان مکانی مجهز برای رسیدگی به بیماران
    ۳ اَلرَّصیفُ جانِبٌ مِنَ الشّارِعِ لِمُرور النّاس
    ۳ پیاده رو قسمتی از خیابان برای عبور مردم
    ۴ اَلصَّحیفَة أَوراقٌ فیها أَخبارٌ وَ مَعلوماتٌ أُخْرَی
    ۴ روزنامه برگه هایی که در آن خبرها و اطلاعات دیگر است
    ۵ اَلْبُکاءُ جَرَیانُ الدُّموعِ مِنَ الْحُزْنِ
    ۵ گریه کردن جریان اشک از ناراحتی

    برای دانلود کامل حل تمرینات درس دوم عربی نهم pdf اینجا کلیک کنید.

    برای مشاهده کامل و دانلود گام به گام پایه نهم اینجا کلیک کنید.

    منبع مطلب : amoozesh3.ir

    مدیر محترم سایت amoozesh3.ir لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 10 ماه قبل
    0

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید