توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    ورزشی که برای سلامتی بسیار مفید است در حل جدول

    1 بازدید

    ورزشی که برای سلامتی بسیار مفید است در حل جدول را از سایت هاب گرام دریافت کنید.

    معرفی بهترین ورزشها برای سلامتی انسان

    معرفی بهترین ورزشها برای سلامتی انسان

    تاثیر ورزش بر سلامتی

    نوع ورزش در حفظ سلامت نقش به سزایی دارد‎

    شنا، دوچرخه سواری، ایروبیک و تنیس مفید ترین رشته های ورزشی برای حفظ سلامتی و تندرستی افراد است.

    دانشمندان استرالیایی در تازه ترین تحقیقات خود اعلام کردند: مشاهدات نشان می دهد که به تنهایی صرف زمان برای انجام حرکات ورزشی کافی نیست بلکه نوع ورزش در حفظ سلامت نقش به سزایی دارد.

    این تحقیق که توسط دانشمندان دانشگاه سیدنی بر اساس بازه های اطلاعاتی جمع آوری شده از سال ۱۹۹۴ میلادی تا ۲۰۰۶ میلادی در میان بیش از ۸۰ هزار سالمند انگلیسی انجام شده نشان می دهد ورزش های مختلف می‌تواند تاثیر های متفاوتی بر روی سلامتی بگذارد.

    به عنوان مثال، فوتبال، دویدن، وزنه برداری و بسیاری از ورزش های دیگر در افزایش امید به زندگی و احتمال تاخیر مرگ تاثیر نمی گذارد در حالی که سایر رشته ها تاثیر به مراتب بیشتری بر روی سلامت انسان و طول عمر دارند.

    بدمینتون، تنیس و اسکواش مفید ترین ورزشها برای افراد مسن در این تحقیق بودند که ۴۷ درصد احتمال مرگ زودرس را کاهش دادند و ۵۶ درصد باعث تاخیر در بروز مشکلات قلب و عروقی در بین افراد مسن شدند.

    دانشمندان معتقدند که شنا و ورزش ایروبیک برای افراد مسن ۲۸ درصد مرگ زودرس و تا ۴۱ درصد ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد. با این حال دوچرخه سواری برای افراد این گروه سنی تنها ۱۵ درصد در بهبود سلامتی نقش دارد درحالی که این ورزش برای افراد جوان بالاترین تاثیر را در حفظ سلامتی دارد.

    محققان تاکید دارند که استفاده از ورزش های ترکیبی مختلف همچون ایروبیک باعث افزایش سلامتی بدن می شود.

    منبع: ایسنا

    منبع مطلب : www.beytoote.com

    مدیر محترم سایت www.beytoote.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    ورزشهای مفید ولی ساده و بی هزینه

    ورزشهای مفید ولی ساده و بی هزینه

    در این مقاله هشت ورزشی را که در عین ساده بودن ولی بسیار مفید هستند را معرفی می کنیم .

    اولین ورزش : دوچرخه سواری است .

    منبع مطلب : www.beytoote.com

    مدیر محترم سایت www.beytoote.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    ۵ ورزشی که برای داشتن قلبی سالم مفید است

    به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ۲۹ سپتامبر، روز جهانی قلب نامیده شده است. به نوشته پایگاه «اونلی مای هلث» بیشتر مردم جهان روزانه از بیماری‌های قلبی رنج می‌برند. پیش از این، فدراسیون جهانی قلب (WHF) دریافته بود که مشکلات قلبی از بزرگترین علل مرگ است که ۱۷.۱ میلیون نفر را سالانه در جهان می‌کشد.

    نَه فقط افراد مُسن، بلکه مشکلات قلبی در میان جوانتر‌ها نیز امری شایع شده است. داشتن فعالیت‌های فیزیکی و حفظ رژیم غذایی سالم برای بهبود سلامت قلب ضروری است. با این حال نسل امروز عادت کرده تا تنقلات مصرف کند و برای سوزاندن کالری، ورزش نکند. این در حالی است که انسان باید تعادل کلسترولی، قند خون و فشار خون خود را برای اجتناب از حمله قلبی و یا سکته حفظ کند.

    عوامل خطر برای بیماری‌های قلبی

    چندین فاکتور خطر برای بیماری‌های قلبی وجود دارد؛ از چاقی گرفته تا سیگار کشیدن. قلب شما مستعد خطرات متعددی است. در اینجا لیستی از مواردی که در داشتن قلبی سالم تأثیرگذار است را می‌آوریم.

    موارد قابل کنترل:

    ۱- چاقی، ۲- کم تحرکی، ۳- فشار خون بالا، ۴- کلسترول بالا، ۵- سیگار کشیدن

    موارد غیر قابل کنترل:

    ۱-سابقه خانوادگی ۲- جنسیت ۳- سن

    ورزش برای داشتن قلبی سالم

    انواع مختلفی از ورزش برای تناسب اندام، سلامتی و دور ماندن از مشکلات قلبی مورد نیاز است. برخی از افراد ترجیح می‌دهند که بدوند؛ این در حالی است که برخی دیگر ورزش‌های سنگینی را که ضربان قلب را افزایش می‌دهد، انتخاب می‌کنند.

    در اینجا ۵ ورزش برای داشتن قلبی سالم را معرفی می‌کنیم:

    ۱- ورزش ایروبیک (هوازی)

    ورزش ایروبیک یا همان هوازی نه تنها ضربان قلب شما را بهبود می‌بخشد، بلکه قدرت تناسب هوازی را نیز تقویت می‌کند. ورزش‌های ایروبیک شامل قدم زدن، دویدن، دوچرخه سواری، شنا، پریدن (پرش) و ... می‌شود.  هر کدام از آن‌ها را که می‌توانید، دست کم روزانه نیم ساعت انجام دهید.

    ورزش ایروبیک

    ۲- تمرینات قدرتی

    این ورزش مناسب افرادی است که چربی بیشتری در بدن دارند. داشتن شکم بزرگ، دلیل اصلی بیماری‌های قلبی است. تمرینات قدرتی می‌تواند تأثیری شگرف در بهبود ترکیب بدن شما داشته باشد. این نوع از ورزش‌ها شامل چنین ورزش‌هایی می‌شود:

    - حرکت شنا که عبارت است از دراز کشیدن به صورت دمر و استفاده از قدرت دست‌ها و بازو‌ها برای بالا و پایین بردن بدن.

    - حرکت اسکوات یا اسکات که حرکتی است چند مفصلی که عضلات چهارسر ران را هدف گرفته، اما به خاطر ماهیتی که دارد، عضلات پشت، عضلات سرینی (باسن)، عضلات شکم و عضلات همسترینگ (پشت پا) را هم درگیر می‌کند. اسکوات یکی از حرکت‌های اصلی ورزش وزنه‌برداری قدرتی است.

    ۵ ورزشی که برای داشتن قلبی سالم مفید است

    - چین آپ (یا چانه بالا) یک حرکت ورزشی است با بارفیکس؛ به طوری که کف دستان روبه صورت باشد. چین‌آپ ساده بدین صورت است که بارفیکس را با دو دست گرفته به طوری که آرنجتان کاملاً باز باشد سپس خود را بالا می‌کشید تا چانه به بارفیکس برسد.

    - ورزش با وزنه (مانند وزنه‌های دست، دمبل یا هالتر) یا دستگاه‌های بدنسازی است.

    ۳- تمرین‌های کششی

    ارتباط مستقیمی میان کشش و داشتن قلبی سالم وجود ندارد؛ هرچند تمرین‌های انعطافی و کششی می‌تواند به سلامتی عضلات شما کمک کند و در نتیجه می‌تواند فوایدی مانند انعطاف پذیر ماندن بدن، نداشتن درد مفاصل، نداشتن گرفتگی عضلات و دیگر مشکلات عضلانی را به ارمغان آورد. در واقع این، یک نوع ورزش نیست؛ بلکه باید قبل و یا بعد از هر جلسه ورزش سنگین، این تمرین‌های کششی انجام شود.

    تمرین کششی

    ۴- یوگا

    بسیاری از افراد فکر می‌کنند یوگا بسیار ساده است و به همین خاطر نمی‌توان آن را به عنوان ورزشی روتین به حساب آورد. در حالی که یوگا و مدیتیشن، تأثیر فراوانی بر سلامتی قلب شما دارد. این ورزش می‌تواند عضلات و ماهیچه‌های شما را تقویت کند. هر زمانی که ضربان قلب شما و یا فشارخون شما بالا رفت، یوگا به عنوان یک عامل درمانی مطرح است.

     یوگا

    ۵- تمرین‌های تناوبی

    تمرین‌های تناوبی یا تمرین‌های اینتروال (Interval training) بیشتر بصورت بخش، بخش و چرخه‌ای است.

    این تمرین‌ها از جلسات کوتاه مدت در ورزش‌های سنگین شروع می‌شود و تا زمان‌های بلندتر به طول می‌انجامد. به طور مثال شما می‌توانید تمرین تناوبی را با دویدن به مدت یک دقیقه و سپس راه رفتن به مدت سه دقیقه و سپس انجام این چرخه برای دست کم ۳۰ دقیقه به انجام برسانید. (یعنی در طول نیم ساعت به شکل هر یک دقیقه دویدن و سه دقیقه راه رفتن و تکرار آن، این ورزش را انجام دهید.) ورزش تناوبی برای یک جلسه ورزشی در مدتی کوتاه مناسب است.

    در پایان باید گفت این شما هستید که برای خودتان تصمیم می‌گیرید. این نظر شماست که آیا می‌خواهید تمرینات قدرتی انجام دهید یا تناوبی و یا اینکه تمرین سنگین دیگری غیر از این موارد را انتخاب می‌کنید. با این حال اگر شما خودتان به فعالیت‌های بدنی نپردازید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید قلب شما به درستی کار کند. همچنین در کنار ورزش و داشتن تناسب اندام، مهم است که شما یک رژیم غذایی متعادل را در پیش گرفته و مقدار مناسبی از میوه جات و سبزی‌ها و نیز میوه‌های خشک شده و ... را مصرف کنید. امیدواریم این ورزش‌ها تأثیری شگرف را برای شما به منظور جلوگیری از بیماری‌های قلبی به ارمغان آورد.

    انتهای پیام/

    منبع مطلب : www.yjc.ir

    مدیر محترم سایت www.yjc.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    ناشناس 9 روز قبل
    1

    سلام فکر کنم جوابش میشه تمرین

    ناشناش 1 ماه قبل
    0

    شنا

    Mamad 1 ماه قبل
    0

    ورزش مفرح وبرای سلامتی پنج حرفی و حرف چهارم س چیست؟؟؟؟؟

    -1
    پیدا کردی جوابو؟ 1 ماه قبل

    جوابو پیدا کردی

    هانیه میرزایی 7 ماه قبل
    2

    شنا

    ناشناس 7 ماه قبل
    0

    من نمیدونم

    یاسین 10 ماه قبل
    0

    شنا احتمالا هست

    نا🤔 11 ماه قبل
    -2

    سلام منم نمی دونم

    ناشناس 12 ماه قبل
    2

    ورزش مفرح وبرای حفظ سلامتی سه حرفی

    1
    ناشناس 1 ماه قبل

    شنا

    1
    وینا 12 ماه قبل

    شنا

    یلدا 12 ماه قبل
    0

    ورزش مفرح وبرای حفظ سلامتی سه حرفی

    برای ارسال نظر کلیک کنید