توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    چرا خداوند با خوشحالی حضرت فاطمه خشنود می شود

    1 بازدید

    چرا خداوند با خوشحالی حضرت فاطمه خشنود می شود را از سایت هاب گرام دریافت کنید.

    تحقیق چرا خداوند با خوشحالی حضرت فاطمه (س)خشنود و با خشم ایشان خشمگین

    بالاترین مرحله قرب «فنا» است. «فنا» به معنی فراموش کردن همه چیز، و همه کس، و حتی فراموش کردن خویشتن در برابر خداوند. یعنی انسان به مرحله ای برسد که جهان هستی را جز سرابی نبیند، و عالم آفرینش را جز سایه ای کمرنگ مشاهده نکند. خویشتن را پروانه وار در آتش شمع وجود او بسوزاند، و هستی خویش را در هستی او محو و نابود ببیند.

    یکی از آثار رسیدن به این مقام، «تسلیم مطلق» در برابر اراده اوست، آنچه او می خواهد، بخواهد، و آنچه او می پسندد، بپسندد. هم رضای او رضای خدا باشد، و هم رضای خدا رضای او.

    و با در دست داشتن این معیار به سراغ مقام عرفان بانوی اسلام، فاطمه زهرا علیها السلام و قرب او در درگاه خدا می رویم و این حقیقت را از زبان پیامبر بزرگ صلی اللَّه علیه و آله می شنویم:

    در کتابهای متعدد معروفی از اهل سنت و در روایات متعدد و فراوانی آمده است که پیغمبر به فاطمه زهرا علیها السلام فرمود:

    «إن اللَّه یغضب لغضبک و یرضی لرضاک» (1) .

    خداوند بخاطر خشم تو خشمگین می شود، و به خاطر رضای تو راضی.

    در صحیح بخاری که معروفترین منابع حدیث اهل سنت است چنین می خوانیم:

    پیغمبر اکرم صلی اللَّه علیه و آله فرمود:

    «فاطمه بضعة منی فمن اغضبها فقد اغضبنی» (2) .

    فاطمه پاره وجود من است، هر کس او را به خشم آورد مرا به خشم آورده است.

    و نیز در همان کتاب در جای دیگر می خوانیم: پیغمبر صلی اللَّه علیه و آله فرمود:

    «فانما هی فاطمة بضعة منی یریبنی ما ارابها و یوذینی ما آذاها» (3) .

    فاطمه پاره وجود من است، هر چیز که او را ناراحت می کند مرا ناراحت می کند، و هر چه او را آزار دهد مرا می آزارد.

    احادیث در این زمینه بسیار است و همگی حاکی از مقام بلند فاطمه زهرا علیها السلام در معرفت پروردگار و مقام عصمت و اخلاص و ایمان اوست، او به جایی رسیده که خشنودی و غضب او، خشنودی خدا و رسول اللَّه صلی اللَّه علیه و آله شده است، و این ارزشی است والا که هیچ چیز با آن برابری نمی کند.

    رسول خدا صلی اللَّه علیه و آله می فرماید:

    «فاطمة بضعة منی من سرها فقد سرنی، و من سائها فقد سائنی».(4) .

    فاطمه پاره تن من است کسی که او را خوشحال کند مرا خوشحال کرده است و هرکس که به او بدی کند با من بدی کرده است.

    از امام صادق علیه السّلام پرسیدند: بعضی از جوانان حدیثی از شما نقل می کنند که باور کردنی نیست! آنها می گویند شما فرموده اید: خدا از خشم فاطمه به خشم می آید.

    امام صادق علیه السّلام فرمود: مگر شما این روایت را در کتاب های خود ندارید که خدا از خشم بنده مؤمن به خشم می آید؟

    گفتند: چرا.

    امام علیه السّلام فرمود: «فما تنکرون ان تکون فاطمة علیها السلام مؤمنة یغضب الله بغضبها و یرضی لرضاها؟»

    پس چرا منکر این حقیقت هستید و باور نمی دارید که فاطمه زنی مؤمنه باشد و خدا از خشمش خشمگین و از خشنودیش خشنود شود؟

    راوی پس از قبول فرمایش امام علیه السّلام گفت: الله اعلم حیث یجعل رسالته.

    خدا داناتر است که مقام رسالت و امامت را به چه کسی تفویض فرماید. (5)

    منبع مطلب : drp30.com

    مدیر محترم سایت drp30.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    خبرگزاری شبستان

    خبرگزاری شبستان

    حجت الاسلام والمسلمین علی نصیری، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت و مدیر موسسه معارف وحی و خرد در گفت وگو با خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، در تبیین جایگاه و ارزش والای حضرت زهرا(س) نزد پیامبر اکرم(ص)، گفت: حضرت رسول(ص) به اندازه ای به دخترشان علاقه داشتند که فرمودند: «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی ‏فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی؛ فاطمه پاره تن من است و هر کس او را بیازارد گویی مرا آزرده است»؛ که این جمله پیامبر(ص) بار معنایی بسیار بالاتر از محبت و علاقه مندی صرف به پدر و فرزندی دارد.

    وی ادامه داد: البته بحث محبت را نمی توانیم در رویه اهل بیت(ع) منتفی بدانیم ولی آنچه که وجهه غالب دارد جنبه های معنایی و معرفتی است که در این سخن پیامبر(ص) نهفته است، ضمن اینکه در روابط میان سایر اهل بیت(ع) نیز چنین مساله ای وجود داشت یعنی جنس محبت شان صرفاً به ارتباط خانوادگی باز نمی گشت.

    نصیری تصریح کرد: حضرت محمد(ص) فرمودند: «أولادُنا أکبادُنا»، اما احترام و جایگاهی که حضرت زهرا(س) نزد حضرت رسول(ص) داشتند قابل مقایسه با هیچ یک از دختران دیگر پیامبر(ص) نبود، چنان که وقتی حضرت فاطمه(س) وارد می شدند، پیامبر(ص) از جایشان برمی خاستند، دست و روی دخترشان را می بوسیدند و می گفتند که او بوی بهشت می دهد و وقتی قصد سفر داشتند به ملاقات دخترشان می رفتند.

    مدیر موسسه معارف وحی و خرد ادامه داد: اینکه پیامبر(ص) فرمودند: «اگر کسی فاطمه را به خشم آورد مرا به خشم آورده و اگر کسی او را خشنود سازد مرا راضی کرده است.»، نشان می دهد که حضرت زهرا(س) آیینه تمام نمای حق است. نبی مکرم اسلام(ص) خود انسان کمال یافته ای است و زمانی که کسی به کمال رسیده باشد با فردی همنشین خواهد بود که او نیز در همین مسیر باشد؛ از این رو، بیشترین انس پیامبر(ص) با حضرت امیر(ع) و دخترشان فاطمه زهرا(س) است، که این نشان از ارتباط هویتی و شخصیتی پیامبر(ص) با حضرت صدیقه(س) دارد.

    وی در بخش دیگری از مباحث خود تاکید کرد: حضرت زهرا(س) به درجه ای از رشد، بالندگی و کمال رسیده است که کسی در عالم به پای او نمی رسد و سرور زنان عالم است. همین کافی است که جبرئیل بعد از رحلت پیامبر(ص) نزد حضرت زهرای مرضیه(س) می آمد  و ایشان را دلداری می داد و احوال و مقامات پیامبر(ص) را برای حضرت زهرا(س) بیان می کرد و از حوادث آینده و غیبی در مورد ظلم های دشمنان به فرزندانش به آن حضرت(س) خبر می داد، امیرالمومنین علی(ع) آن مطالب را می نوشت، که آن (مجموعه) همان مصحف فاطمه(س) است.

    عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت در ادامه ابراز کرد: این چنین است که خشم و رضای فاطمه زهرا(س) خشم و رضای خداوند می شود. او به جایی می رسد که فرشته ای مثل جبرئیل امین که جزو چهار فرشته برتر بارگاه الهی است، نزد ایشان می رسد. حضرت زهرا(س) کسی است که بنابر روایت اگر حضرت امیر(ع) نبودند، بدیلی برای همسری ایشان در عالم وجود نداشت؛ کسی که در این سن کم، به چنین جایگاهی می رسد و این ارزش را نزد پیامبر ختمی مرتبت(ص) دارد، قطعاً باید عظمتی بیش از جایگاه فرزندی نزد پدر داشته باشد که همان شان و مقام معرفتی است.

    نصیری در پایان خاطرنشان کرد: گویا این اراده الهی است و خدا می خواهد که حضرت فاطمه زهرا(س) به چنین جایگاهی برسد که خشم او سبب خشم خداوند و خشنودی اش  باعث خشنودی پروردگار باشد؛ چراکه حضرت زهرا(س) جز برای رضای الهی قدم بر نمی دارد و این رهاورد مقام قُرب و عصمت حضرت زهرای مرضیه(س) است.

    منبع مطلب : www.shabestan.ir

    مدیر محترم سایت www.shabestan.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    :) 1 ماه قبل
    0

    پدصگا بگین:( ریدوم>

    :) 1 ماه قبل
    0

    پیامبر اکرم درباره خشنودی حضرت زهرا چه می فرماید؟

    چون او برترین بانو و خداوند با خشنودی او خوشحال میشود

    مهدی 2 سال قبل
    1

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید