توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    چرا صاحبان کارخانه باید کارگران را بیمه کنند

    1 بازدید

    چرا صاحبان کارخانه باید کارگران را بیمه کنند را از سایت هاب گرام دریافت کنید.

    بیمه کردن کارگر از روز اول آغاز به کار الزامی است

    بیمه کردن کارگر از روز اول آغاز به کار الزامی است

    «قانون تأمین اجتماعی» نیز ازمهمترین منابعی است که حقوق و تکالیف کارگران و کارفرمایان را تشریح کرده  و به موضوع های مهمی از جمله «بیمه کارگران» پرداخته است. طبق ماده 1 همین قانون، یکی از وظایف سازمان تأمین اجتماعی انجام تعهدات موضوع قانون تأمین اجتماعی است.

     مزایای بازنشستگی یکی از دغدغه های اصلی کارگران است ، تنها راه رسیدن به این موضوع مسیر بیمه تأمین اجتماعی است. بنابراین یکی از دغدغه های همیشگی آنها این است که آیا کارفرمایان در خصوص ارائه فهرست حقوق و دستمزد، به وظیفه قانونیشان عمل میکنند و آیا حق بیمه ماهیانه را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت میکنند یا نه؟

    کارفرمایان باید از روز اول شروع به کار، نسبت به بیمه کردن کارگران واحد خود اقدام کنند، اما به دلایلی همچون پرداخت حقوق کم و همچنین پرداخت نکردن سنوات و عیدی کارگران خود را بیمه نمی‌کنند.در حال حاضر مشاهده می کنیم با وجود قوانین محکم در مسیر بیمه شدگان اما باز هم برخی کارفرمایان قوانین را زیر پا می گذارند و کارگران خود را به دلایلی مانند فراراز پرداخت سنوات و عیدی  بیمه نمی کنند.

    این در حالی است که طبق ماده 39 قانون تأمین اجتماعی، کارفرما موظف است تا پایان آخرین روز ماه بعد حق بیمه و اسامی بیمه شدگانش را به سازمان تأمین اجتماعی ارائه دهد و در غیر این صورت جریمه می شود.

    همچنین بر اساس بند الف ماده 4 قانون تأمین اجتماعی، کلیه افرادی که به هر عنوان در مقابل دریافت مزد یا حقوق کار می کنند، مشمول قانون تأمین اجتماعی هستند.در ماده 148 قانون کار نیز کارفرمایان کارگاه های مشمول این قانون مکلف شده اند که بر اساس قانون تأمین اجتماعی، نسبت به بیمه کردن کارگران واحد خود اقدام کنند.

    بنابر این کلیه کارگاه ها و مشاغلی که تحت پوشش قانون کار قرار دارند، مشمول قانون تامین اجتماعی نیز می شوند. طبق ماده یک قانون کار، کلیه کارفرمایان، کارگران، کارگاه ها و موسسات تولیدی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی تحت پوشش قانون کار قرار گرفته اند.

    هر کارگری (که مشمول قانون تأمین اجتماعی باشد) حق دارد از اولین روز اشتغال به کار تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.هر فرد پس از آغاز بیمه‌پردازی می‌تواند از سازمان تأمین اجتماعی خدمات بیمه‌ای و درمانی را در چارچوب قوانین این سازمان مطالبه کند.

    در صورتی که کارفرما در زمینه حق بیمه کارگران قصور کند، بیمه شده می‌تواند با اطلاع دادن به نزدیک ترین شعبه یا مرکز ارتباطات مردمی (1420) این سازمان، تقاضای خود را در خصوص مراجعه بازرس به محل کار اعلام کند.

    منبع مطلب : www.eghtesadonline.com

    مدیر محترم سایت www.eghtesadonline.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    حق بیمه کارگر به چه صورت محاسب می شود - لیست بیمه - موسسه حقوقی طنین

    حق بیمه کارگر به چه صورت محاسب می شود - لیست بیمه - موسسه حقوقی طنین

    نشانی :

    شعبه ۱ : خیابان حافظ، روبروی بازار موبایل ایران، پلاک ۲۲۱، طبقه ۴ واحد ۱۷
    تلفن : ۶۶۷۶۱۴۹۶-۰۲۱ , ۶۶۷۶۹۷۳۴-۰۲۱

    شعبه ۲ : خیابان مطهری، روبروی خیابان کوه نور،  ساختمان پزشکان کوه نور، طبقه ۴ واحد ۱۴
    تلفن : ۸۸۸۴۰۱۶۷-۰۲۱

    شعبه ۳ : خیابان سمیه، خیابان پور موسی،  پلاک ۴۴ ، طبقه همکف جنب اداره کار
    تلفن : ۸۸۹۱۷۵۶۱-۰۲۱

    رایانامه :

    [email protected]

    تلگرام :

    [email protected]

    منبع مطلب : taninedalat.org

    مدیر محترم سایت taninedalat.org لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    وظایف شخص صاحب شرکت

    وظایف شخص صاحب شرکت

    هنگامی که فعالیت شرکت را آغاز می کنید، وظایف زیادی بر عهده دارید. شما باید از جمله شرکت خود را ثبت کنید، مالیات بدهید و برای شرکت خود خدمات حسابداری ترتیب بدهید.

    کسب جواز یا اعلام دادن

    در فنلاند می توان آن دسته از شیوه های امرار معاش را که اصولی و قانونی می باشند را بدون نیاز به گرفتن جواز و پروانه کسب از مقامات، در پیش گرفت. آغاز نمودن فعالیت های صنفی و تجاری ، در بعضی از موارد نیازمند گرفتن جواز بوده و یا اینکه باید مراتب امر را به اطلاع مقامات رساند.

    به عنوان مثال اگر شما کسب و کار آرایشی و زیبایی راه اندازی کرده اید و یا شرکت فروش مواد غذایی دارید، محل فعالیت شما باید بازرسی شود. پیش از شروع فعالیت، از مسئولین بهداشت شهر خود تقاضای جواز و پروانه کسب نمایید.

    قبل از آغاز نمودن فعالیت های صنفی و تجاری، لازم است بررسی کنید که آیا برای انجام فعالیت های شغلی خود نیاز به گرفتن جواز دارید و یا اینکه در باره شروع فعالیت صنفی و تجاری خود بایستی به مقامات اطلاع دهید. می توانید از ادارات استانی و یا سایتهای اینترنتی Yritys-Suomi درباره نیاز یا عدم نیاز جواز و پروانه کسب برای تاسیس شرکت خود، سوال کنید.

    linkkiYritys-Suomi:
    جوازها و آگهی های مربوط به فعالیتهای بازرگانیفنلاندی | سوئدی | انگلیسی

    linkkiElinkeinoelämän keskusliitto:
    قوانین مربوط به فعالیت های صنفی و تجاریفنلاندی

    اظهار نامه ثبت شرکت

    باید درباره آغاز فعالیت های صنفی و تجاری به: اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی (Patentti- ja rekisterihallitus) و سازمان ثبت اسناد و املاک، اطلاع داده شود. می توانید با استفاده از همان برگه و فرم، درباره تاسیس شرکت و فعالیت تجاری خود به اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی و همچنین به اداره مالیات اطلاع دهید.

    linkkiPatentti- ja rekisterihallitus:
    اعلام تاسیس شرکتفنلاندی | سوئدی | انگلیسی

    بیمه ها

    داشتن بیمه بازنشستگی مشاغل آزاد با نام اختصاری بیمه YEL، (YEL-vakuutus) برای تاجرین و اصنافی که 68 – 18 سال سن داشته و درآمد سالانه شغل آزاد آنها حداقل 7958.99 یورو میباشد (2020)، اجباری است. بیمه بازنشستگی در مواقعی که فعالیت صنفی و تجاری شخص بدلیل ناتوانی کاری و یا کهولت وی به پایان می رسد، هزینه های امرار معاش او را تامین کرده و پس از مرگ شخص به خانواده وی کمک هزینه بازنشستگی خانواده را پرداخت می کند. بیمه های بازنشستگی را می توان از شرکتهای بیمه و یا از صندوق بازنشستگی (eläkekassa) دریافت کرد. سعی کنید که نهایتا پس از گذشت شش ماه از شروع فعالیت صنفی و تجاری خود، بیمه بازنشستگی بگیرید. اشخاصی که به تازگی فعالیت تجاری خود را شروع کرده اند، در طی چهار سال اول آغاز فعالیت کاریشان 22 درصد تخفیف از پرداختی های بازنشستگی شان میگیرند.

    مبلغ بیمه های پرداختی و مقدار بازنشستگی بسته به درآمد کاری (työtulo) شرکت فرق می کنند. مقدار درآمد کاری، بر روی کمک هزینه هایی که به نسبت حقوق محاسبه می شوند (ansiosidonnainen etuus) ، از قبیل مقدار کمک هزینه بیماری، تاثیر می گذارد.

    linkkiEläketurvakeskus:
    اطلاعاتی درباره بیمه بازنشستگی مخصوص اصناف و تاجرینفنلاندی | سوئدی | انگلیسی

    چنانکه افرادی در شرکت یا محل کسب شما برای شما کار می کنند، باید مراقب کمک هزینه های بازنشستگی و بیکاری (eläke- ja työttömyysturvamaksu) و همچنین کمک هزینه های اجتماعی (sosiaaliturvamaksu) آنها باشید. باید برای کارکنان خود بیمه بازنشستگی (TyEL-vakuutus) و همچنین بیمه حوادث غیر مترقبه را که شامل بیمه عمر گروهی و بیمه بیکاری می باشد را بگیرید. شخص کارفرما همزمان با کسر کردن درصد مالیاتی، حق تأمین اجتماعی را نیز از حقوق کارکنان خود کسر کرده و به مامور مالیاتی پرداخت می کند.

    در مورد برخی از حرفه ها و مشاغل علاوه بر این بیمه ها داشتن بیمه های اجباری دیگر نیز لازم می باشد. بعلاوه شما می توانید به انواع دیگر بیمه ها که اختیاری می باشند نیز فکر کنید، مانند بیمه حوادث غیر مترقبه برای دارندگان مشاغل آزاد.

    linkkiEläketurvakeskus:
    اطلاعاتی درباره بیمه کردن پرسنل کاریفنلاندی | سوئدی | انگلیسی

    linkkiYritys-Suomi:
    اطلاعاتی درباره بیمه کردن پرسنل کاریفنلاندی | سوئدی | انگلیسی

    امور حسابداری

    در فنلاند، تمامی شرکتهای تجاری و محلهای کسب آزاد، موظف به رسیدگی به امور حسابداری خود می باشند.

    اگر نمیخواهید که شخصا به حسابهای خود رسیدگی کنید، می توانید به حسابدار اداره حسابداری و حسابرسی حقوق پرداخت کنید که به امور حسابداری شما رسیدگی کند. در فنلاند بسیاری از شرکتها از خدمات اداره حسابداری و حسابرسی استفاده می کنند.

    مالیات

    نوع شرکت بر چگونگی تعلق گیری مالیات، تاثیر می گذارد. زمانی که نوع شرکت را انتخاب می کنید بهتر است که به این موضوع توجه داشته باشید.

    شخصی که تازه کسب و کار آزاد و فعالیت تجاری خود را آغاز کرده است می تواند مراتب را به مرکزثبت پیش پرداختهای مالیاتی در اداره مالیات اعلام کند. اعلام این موضوع به مرکزثبت پیش پرداختهای مالیاتی توسط همان برگه ای صورت میگیرد که بوسیله آن درباره اظهار نامه تاسیس شرکت (yrityksen perustamisilmoitus) اطلاع داده می شود. چنانکه شرکت شما جزو شرکتهای موجود در فهرست مرکز ثبت پیش پرداختهای مالیاتی میباشد، می توانید بدون کسر کردن مالیات، برای مشتریان خود صورتحساب صادر کنید.

    کسر مالیات از درآمد خالصی که برای شرکت یا صاحب شرکت پس از کم شدن تمامی مخارج و مصارف شرکت از فروش، باقی می ماند، صورت می گیرد. پرداخت مالیات شرکت قبلا و بر اساس تخمین های صورت گرفته از مقدار درآمد، می باشد. تخمین آن بر اساس آن مقدار از درآمد سال قبل که به آن مالیات تعلق گرفته، صورت میگیرد. در مورد محل کسب و یا شرکت تجاری که تازه فعالیت خود را شروع کرده است، شخص کاسب و یا تاجر باید مقدار درآمد خود را که مالیات به آن تعلق میگیرد را تخمین زده و به مامور مالیاتی اطلاع دهد.

    linkkiVerohallinto:
    اطلاعاتی درباره مالیات شرکتها و مالیات اصناف و تاجرینفنلاندی | سوئدی | انگلیسی

    linkkiYritys-Suomi:
    اطلاعاتی درباره مالیات شرکتها و مالیات اصناف و تاجرینفنلاندی | سوئدی | انگلیسی

    مالیات بر ارزش افزوده

    مالیات بر ارزش افزوده (arvonlisävero)، مالیات کالاهای مصرفی است که در فنلاند تقریباً به تمام کالاهای مصرفی و خدمات تعلق میگیرد. کاسبان و تاجرانی که در فنلاند به فروش کالاها و خدمات می پردازند، موظف به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می باشند. چنانکه در آمد حاصل از فروش کالاهای مصرفی و خدماتی کمتر از 10000 یورو در سال باشد، لازم نیست که مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شود. نوع شرکت تجاری تاثیری بر مقدار مالیات بر ارزش افزوده ندارد. ولی مقدار مالیات بر ارزش افزوده در مورد محصولات مختلف متفاوت میباشد.

    سیستم ثبت درآمد

    سیستم ثبت درآمد یک پایگاه داده هاست که کارفرمایان حقوق ها و دستمزدهایی که به کارگران و کارمندان خود پرداخت کرده اند را به آن اطلاع می دهند. این اطلاع باید حداکثر پنج روز پس از پرداخت حقوق یا دستمزد انجام شود. اطلاعات باید در شکل الکترونیکی به سیستم ثبت درآمد ارسال گردد:

    اطلاعات مربوط به پرداخت حقوق و دستمزد را می توان فقط در شرایط ویژه بوسیله فرم های کاغذی اطلاع داد. اطلاعات بیشتر در مورد سیستم ثبت درآمد و دادن اطلاعات به این سیستم را از صفحات سیستم ثبت درآمد مطالعه نمائید.

    linkkiVerohallinto:
    سیستم ثبت درآمد فنلاندی | سوئدی | انگلیسی | روسی | استونیایی | چینی

    آموزش و آشناسازی کارکنان و امنیت کار

    بعنوان صاحب محل کسب و یا شرکت، شما دارای مسئولیت آموزش و آشنا ساختن کارمندان خود به وظایف کاریشان می باشید. کارفرما باید کارمندان خود را به شرایط محل کاری و روشهای درست انجام کار آشنا سازد. کارفرما همچنین موظف است که مراقب امنیت و سلامت کارمندان خود در محل کار باشد. شخص کارفرما باید برنامه عملکرد در مورد حفاظت کاری (työsuojelun toimintaohjelma) را تنظیم کند که در آن ریسک ها و خطراتی که برای سلامتی و امنیت افراد در محل کار و یا ضمن انجام کار موجود می باشند، ذکر شده باشد و همچنین توضیح داده شده باشد که چگونه می توان در محل کار از این خطرات دوری کرد.

    برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار به عنوان کارفرما، به سایت اینترنتی InfoFinland و صفحه حقوق و وظایف کارفرمایان مراجعه نمایید.

    linkkiTyöturvallisuuskeskus:
    اطلاعاتی درباره حفاظت کاریفنلاندی | سوئدی | انگلیسی

    منبع مطلب : www.infofinland.fi

    مدیر محترم سایت www.infofinland.fi لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    Diana 11 روز قبل
    1

    جواب دادم

    Diana 11 روز قبل
    2

    بیمه نوعی آینده نگری هست و باعث میشود اگر اتفاقی برای ما افتاد ، به ویژه از بیمه عمر کمک بگیریم

    Diana 11 روز قبل
    1

    خوب بود اما من چیزی که میخواستم را دریافت نکردم

    ثنا 1 سال قبل
    -1

    عالی بود

    مهدی 1 سال قبل
    0

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید