توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    کاربرد ابزارهای دگردیسی دیجیتالی در رشته کامپیوتر

    1 بازدید

    کاربرد ابزارهای دگردیسی دیجیتالی در رشته کامپیوتر را از سایت هاب گرام دریافت کنید.

    کارگاه کاربردهای دیجیتال در معماری امروز - طراحی و ساخت و کاربرد کامپیوتر در فضای طراحی

    منبع مطلب : www.asratv.com

    مدیر محترم سایت www.asratv.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    مرورگر شما از این ویدیو پشتیبانی نمیکنید.

    کاربرد ابزارهای دگردیسی دیجیتالی در رشته کامپیوتر معماری صفحه 51 کاربرد فناوری های نوین یازدهم

    منبع مطلب : nexload.ir

    مدیر محترم سایت nexload.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    کاربرد ابزارهای دیجیتال در کلاس درس

    کاربرد ابزارهای دیجیتال در کلاس درس

    در این مقاله می‌خواهیم به‌طور اجمالی بررسی کنیم که فناوری‌های جدید چه تغییراتی در آموزش و دنیای دانش‌آموزان و معلمان به‌ وجود آورده‌اند. امروزه بیشتر دانش‌آموزان به ابزارهای دیجیتالی دسترسی دارند و این دسترسی، تجارب یادگیری متفاوتی برای آن‌ها به وجود آورده است. ابزارهای دیجیتال به دانش‌آموزان فرصت می‌دهد با دیگران تعامل و همکاری کنند، در مورد جهان اطراف‌شان سؤال بپرسند، کار و تکالیف خود را با جهان به اشتراک بگذارند و در مورد موضوعات جدیدی که با آن‌ها مواجه می‌شوند، تحقیق کنند.

    حال بیایید ببینیم ابزارهای دیجیتال از چه روش‌هایی به آموزش کمک می‌کنند:

    الف) مدیریت کلاس درس: معلم‌ها می‌توانند برای ارسال تکالیف، جزوه‌ها و اطلاعیه‌ها از وبلاگ و سایر ابزارهای الکترونیک استفاده کنند، به تکالیف دانش‌آموزان‌ بازخورد دهند یا هر روز شرح مختصری از فعالیت‌های کلاس درس را به اشتراک بگذارند.

    ب) بحث در کلاس: می‌شود با کمک ابزارهای دیجیتال گروه‌هایی برای بحث و گفتگو  و پرسش ‌و پاسخ ایجاد کرد.

    ج) بیان شخصی: دانش‌آموزان می‌توانند وبلاگ شخصی داشته باشند؛ این کار ممکن است در ابتدا فاجعه به ‌نظر برسد اما این صفحات شخصی به آن‌ها امکان می‌دهد که شرح‌حال، داستان و مقالاتی را که خوانده‌اند با همسالان‌شان به اشتراک بگذارند.

    این کار «جنبش مالکیت یادگیری» را یادآوری می‌کند: به گفته‌ی جان دیویی، دانش‌آموزان از طریق «انجام دادن» یاد می‌گیرند. به دانش‌آموزان چیزی برای انجام دادن بدهید تا یاد بگیرند. این کار آن‌ها را وادار می‌کند فکر کنند و توجه عمدی برای برقراری ارتباط میان دانسته‌ها و عمل را افزایش می‌دهد. هزاران ابزار دیجیتالی وجود دارد که هنر «انجام دادن» را ترویج می‌کنند. دانش‌آموزان می‌توانند به کمک ابزارهای دیجیتال دست به خلق محتوا بزنند و در نهایت به تسلط در یادگیری و ساخت دانش جدید برسند.

    د) همکاری[۱]: ابزارهای دیجیتال تفکر ما را در مورد کلاس درس تغییر داده‌اند. همکاری در کلاس درس با ابزارهای دیجیتال به این معناست که دانش‌آموزان با یکدیگر کار کنند تا با هم محتوای جدیدی تولید کنند و آموخته‌های خود را در کلاس درس به‌ کار ببرند.

    معلم ممکن است از دانش‌آموزانش بخواهد که مطالب خود را در خارج از ساعات مدرسه به اشتراک بگذارند تا نتایج تحقیقات خود را با دوستان‌شان ترکیب کنند. همکاری از راه دور در یک محیط دیجیتال مشترک، راه جدیدی‌است که به دانش‌آموزان امکان می‌دهد نسبت به هم بازخورد داشته باشند. طراحی فعالیت‌های یادگیری که از «ماهیت مشارکتی ابزارهای دیجیتالی» استفاده می‌کنند، به دانش‌آموزان فرصتی برای مصالحه، تلاش برای دستیابی به یک هدف مشترک و  تفکر انتقادی می‌دهد.

    ه) سؤال کردن: دانش‌آموزان همیشه نمی‌توانند پاسخ سؤالات خود را از اینترنت به‌ دست بیاورند. ابزارهای دیجیتال این قابلیت را دارند که به دانش‌آموزان کمک کنند تا پاسخ سؤالاتی را که در اینترنت به سختی یافت می‌شود یا پاسخ سؤالاتی را که معمولاً یک پاسخ صحیح ندارند، کشف کنند. این کار مستلزم آموزش مهارت جستجو و توانایی ارزیابی وب‌سایت‌ها و منابع آنلاین است. ارزیابی منابع آنلاین، شیوه‌های جستجو برای یافتن پاسخ به سؤالات عمیق و غرق شدن دانش‌آموزان در هر موضوع برای دستیابی به یادگیری مهم است.

    و) ارزیابی نوآورانه: ابزارهای دیجیتال، متن و شکل تکالیف دانش‌آموزان را متحول کرده است. روش‌های ارزیابی هم باید متناسب با ویژگی ابزارهای دیجیتال تغییر کنند. باز بودن محیط آنلاین و استفاده از عناصر بازی در ارزشیابی، شکل جدیدی از ارزشیابی پیشرفت تحصیلی را معرفی می‌کند.

    ز) تغییر در زمان یادگیری: در بسیاری از موارد، ابزارهای دیجیتال محیط غیرهمزمانی را برای یادگیری به ‌وجود می‌آورند؛ یعنی نیازی نیست تمام دانش‌آموزان در یک زمان مشخص دور هم جمع شوند. در کلاس‌های حضوری اگر فردی نتواند در زمان مشخص در کلاس حضور پیدا کند، مطالب آن جلسه را از دست خواهد داد، اما در کلاس‌های مجازی همه چیز در فضای ابری ذخیره می‌شود و این امکان وجود دارد که دانش‌آموز و معلم در هر زمانی به مطالب و بحث‌ها دسترسی داشته باشند.

    پست الکترونیک: [email protected]

    #لرنیتو، #به_آسانی_امروز_بیاموز، #لرنیتو_راه_حل_جامع_یادگیری_آنلاین، #مولفین_برتر_ایرانی، #آموزش_هوشمند، #یادگیری_آسان، #سوالات_طبقه_بندی_شده، #دانلود_سوال، #لرنیتو_بهترین_بانک_آزمون، #لرنیتو_آزمون_ساز_برتر، #لرنیتو_جهش_آموزش_آنلاین، #کتاب_درسی، #تست، #آزمون_ساز، #آزمون_آنلاین، #آزمون_هوشمند، #بانک_آزمون، #ویدیوی_آموزشی، #آزمون_ساز، #بانک_آزمون، #بانک_سوال، #اساتید_برتر_ایرانی، #مدارس_برتر_ایران، #ایرانی، #کتاب_درسی، #آزمون_آزمایشی، #متوسطه_دوم، #آزمون_آنلاین، #مطالعه، #یادگیری، #دانش_آموز

    منبع مطلب : www.lernito.com

    مدیر محترم سایت www.lernito.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    نرگس : چند مورد از ابزار های دگردیسی در رشته کامپیوتر اگه بلدین بنویسید تامام نگاه کنیم

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    نرگس 19 روز قبل
    5

    چند مورد از ابزار های دگردیسی در رشته کامپیوتر اگه بلدین بنویسید تامام نگاه کنیم

    رها 12 ماه قبل
    1

    سلام درمورد ابزارهای دگردیسی دیجیتالی در رشته کامپیوتر

    مهدی 1 سال قبل
    2

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید