توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    یکی از مهارت های اصلی زبان چیست

    1 بازدید

    یکی از مهارت های اصلی زبان چیست را از سایت هاب گرام دریافت کنید.

    چهار مهارت اصلی زبان کدام ها هستند؟

    چهار مهارت اصلی زبان کدام ها هستند؟

    آموزشگاه زبان ایران آکسفورد به این سوال پاسخ می دهد چهار مهارت اصلی زبان کدام ها هستند؟ پس با ما همراه باشید تا بیشتر با این مهارت ها آشنا شوید.

    اما چهار مهارت اصلی زبان کدام ها هستند؟

    دقیقاً همانطور که پزشکی چینی به جای اینکه بر روی جنبه‌ای انفرادی متمرکز شود، همه‌ی بخش‌های بدن انسان را به حساب می‌آورد، ما هم مایلیم یادگیری زبان را به عنوان یک کلّی تصور کنیم که از تکه‌های مختلف تشکیل شده است. درست مثل پازلی که برای ایجاد تصویر کامل نیاز دارد در کنار هم قرار داده شود.

    مهارت‌های اصلی که هر زبانی را تشکیل می‌دهند عبارتند از:

    این مهارت‌‌ها در حالت ایده‌آل به طور همزمان مورد تمرین قرار می‌گیرند (حتی اگر همیشه مقدور نباشد) تا از هرگونه عدم تعادل در زبان اجتناب شود.

    البته اگر با جنبه‌‌های خاصی از یک زبان مشکل دارید، هیچ چیزی جلوی شما را نمی‌گیرد تا بر روی مهارتی بیش از بقیه متمرکز شوید.

    برای مثال گاهی اوقات طی مکالمات طولانی و پیچیده در انگلیسی، برای ابراز صحیح احساس خود مشکل داریم. این یعنی باید بیشتر از سه مهارت دیگر، بر روی این جنبه از زبان متمرکز شویم و بخش بیشتر زمان خود را در یادگیری زبان به‌جای ریدینگ و رایتینگ که نیاز به پیشرفت ندارند، صرف ایپیکینگ کنیم.

    واضح است که این فهرست اقلام برای یادگیری یک زبان جدید، جامع نیست. نکات دیگری هم وجود دارند که می‌ توانند به این لیست اضافه شوند، اما این‌ ها موارد اصلی هستند که باید بدانید و اگر می‌خواهید در زبانی پیشرفت کنید، آن‌‌ها را به کار ببندید. تیم ما با خوشحالی پاسخگوی همه‌ی پرسش‌های شما خواهد بود.

    منبع مطلب : iranianlc.com

    مدیر محترم سایت iranianlc.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    مهارت های زبانی

    مهارت‌های زبانی

    دو صورت گفتاری و نوشتاری زبان در چهار رکن، که به آن‌ها مهارت‌های زبانی گفته می‌شود، تجلّی پیدا می‌کند. این ارکان عبارتند از :

    1ـ گوش دادن

    2ـ صحبت کردن

    3ـ خواندن

    4ـ نوشتن

    رکن اوّل و دوم را مهارت‌های شفاهی ( ادراکی، دریافتی ) و رکن سوم و چهارم را مهارت‌های کتبی ( تولیدی ) زبان می‌نامیم.

    هدف اساسی برنامه‌ی درسی زبان آموزی توجّه به تقویّت و پرورش هر چهار مهارت است به طوری که درگفت و شنودها شرکت و ارتباط برقرار کنند. افکار، احساسات و نظرهای خود را به دو صورت گفتار ونوشتار بیان کنند. نوشته‌ای را بخوانند، فکر به کار رفته در آن را بفهمند و مورد تحلیل و ارزیابی قرار دهند از شنیدن و خواندن سخن آهنگین لذّت ببرند.

     الف: مهارت زبانی گوش دادن

              حجم قابل توجّهی از یادگیری توسّط این مهارت انجام می‌شود به گونه‌ای که 45% یادگیری را شامل می‌شود. از آموزگار محترم انتظار می‌رود تا عادت به تمرکز بر سخنان گوینده را در فراگیران تقویّت کند و به تدریج طول زمان گوش دادن را در آن‌ها بالا ببرد تا با استفاده از تمرکز پیام‌ها را به خوبی دریافت کند و معنا و پیام آن را بفهمد.

              برای ارتقای دانش‌آموزان به مهارت‌های بالا از دبیران محترم انتظار می‌رود که زمینه‌ی لازم را برای تحقّق آن‌ها ایجاد کنند. شایسته‌ است در ضمن تدریس از صدایی رسا و لهجه‌ی فارسی معیار استفاده کنند. هنگام حرف زدن نه زیاد کند و یک نواخت صحبت کنند و نه زیاد سریع و درهم و برهم. مطالب درسی شمرده و رسا بیان شود. شعرها و نثرهای موجود در کتاب با لحن و آهنگی مناسب خوانده شود. علاوه بر آن سعی شود سر وصداهای محیط، مزاحم گوش دادن دانش‌آموزان نشود. ضمناً به سلامت دستگاه شنوایی دانش‌آموزان نیز توجّه شود.

     ب: مهارت زبانی صحبت کردن

              اگر چه هر دانش آموزی قبل از این که به مدرسه وارد شود این مهارت را کسب کرده است و 30 ./. مهارت زبانی را فرا گرفته ولی لازم است در محیط آموزش این مهارت به گونه‌ای حاصل شود که فراگیر بتواند سخنان خود را به صورت منسجم و در قالب یک الگوی دستوری با زبان فارسی معیار بیان کند.

              در مهارت زبانی صحبت کردن به رشد و توسعه این مهارت و گسترش گنجینه واژگانی دانش آموزان توجّه خاصّی شده است . بنابراین از دبیران گرامی انتظار می‌رود به توصیه های زیر توجّه کنند.

    1 ـ دانش آموزان را عادت دهید قبل از صحبت کردن خوب فکر کنند بعد بگویند.

    2 ـ به دانش آموزان یاد داده شود که از کلمه ها و جمله های متناسب با موقعیّت استفاده کنند.

    3 ـ در فعّالیّت های گروهی آن ها را در یک تعادل زبانی قرار دهید.

    4 ـ به آن ها فرصت هایی داده شود تا درباره‌ی ‌مسائل مختلف تجارب ، نظرهای خود و را در قالب گفتار مبسوط بیان کنند.

    ج ـ مهارت زبانی خواندن

    مهارت زبانی خواندن عبارت است از : «انتقال صحیح نشانه‌های خطّی ، به نشانه‌های صوتی با رعایت ویژگی های هر یک ، همراه بیان و  درک مفهوم آن  ها‌». این نوع مهارت 16/. یادگیری را شامل می‌شود.

    با توجّه به تعریف ارائه شده ،معلّم باید برای آموزش مهارت زبانی خواندن که یادگیری آن مستلزم کسب مهارت هایی است به نکاتی توجّه کند که از مهم ترین آن ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    1 ـ نشانه های خطّی :« حروف الفبایی و غیر الفبایی »و ویژگی های نوشتاری مربوط به آن ها .

    2 ـ نشانه های صوتی « صداها »و ویژگی های صوتی مربوط به آن  ها .

    3 ـ معنا و مفهوم کلمه ها ، ترکیب ها و اصطلاحات و روابط معنایی موجود بین آن ها . 

    4 ـ خواندن روان و عادی متن درس‌هاهمراه با تلفّظ صحیح مطابق با زبان معیار کلمه ها و ترکیب ها.

    5 ـ درک پیام جمله ها و متن و

    د ـ مهارت زبانی نوشتن

    مهارت زبانی نوشتن عبارت است از: « انتقال درست نشانه‌های صوتی به نشانه‌های خطّی، با رعایت ویژگی‌های هر یک به منظور ارسال پیام به گونه‌ای صحیح ».

    نوشتن، برقراری ارتباط و انتقال اطّلاعات و عقاید از طریق نظامی از نشانه‌‌های نوشتاری است. در واقع، نوشتن یک آفرینش و خلاقیّت کامل است که در یک طرف آن خلق افکار و اندیشه‌ها و در طرف دیگر خلق و نظم بخشی این اندیشه‌ها در قالب‌های زبانی مورد نظر است .

    با توجّه به تعریف بالا، معلّم باید برای آموزش مهارت زبانی نوشتن، توانایی‌هایی را در دانش‌آموزان ایجاد و تقویّت کند که مهم ترین آن‌ها عبارتند از:

    1ـ نحوه‌ی انتقال دقیق و منطقی نشانه‌های صوتی به نشانه‌های نوشتاری.

    2ـ توانایی تمرکز، برقراری ارتباط و هماهنگی دائم بین چشم و دست.

    3ـ نشانه‌های خطّی « حروف الفبایی و غیر الفبایی » و مشخصات نوشتاری مربوط به آن‌ها.

    4ـ خوانانویسی و داشتن خطّ زیبا.

    5ـ به کارگیری درست نشانه‌ها.

    6ـ آشنایی با تلفّظ صحیح کلمات و جملات.

    از مطالبی که ـ  هر چند به اجمال ـ ذکر شد می‌توان نتیجه گرفت ، شناخت قواعد« زبانی خواندن » و « زبانی نوشتن » هر دو لازم است تا هم مهارت‌های زبانی را کسب کنیم و هم سخنان را بدون غلط املایی بنویسیم. بنابراین دستور زبان می خوانیم تا سخن گفتن و نگارش ما تقویّت شود و دستور خط را می‌آموزیم تا شکل کلمات را درست بنویسیم.

    منبع مطلب : www.moallem3.blogfa.com

    مدیر محترم سایت www.moallem3.blogfa.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    :: زبان چیست و مهارتهای زبانی کدامند؟

    تاریخ نشان می دهد که بشر از ابتدای خلقت خود به صورت اجتماعی زندگی می کرده است و یکی از مهم ترین نیازهای وی در زندگی اجتماعی، برقراری ارتباط با سایر همنوعان و خلق تفهیم و تفاهم بوده است. انسان همواره برای برقراری ارتباط، از وسایل و ابزارهای مختلفی استفاده می کرده است که زبان در این میان از مهم ترین ابزارها به شمار می آید.

     بنابر این، زبان یک نهاد اجتماعی است برای برقراری ارتباط. بدین معنی که افراد یک جامعه برای آگاهی و انتقال مقاصد و نیات یکدیگر، از عناصر زبانی استفاده می کرده اند. زبان، نه تنها مهم ترین وسیله ارتباطی بشر است، بلکه مبنای بیشتر نهادهای دیگر اجتماعی نیز می باشد و به دلیل صفت اجتماعی خود، هماهنگ با اختلاف اجتماعات مختلف است. به عبارت دیگر، ظهور زبان در جوامع مختلف بر اساس نیاز و شرایط موجود هر جامعه متفاوت و مختلف از سایر جوامع است. در نتیجه همین امر، هر شکلی از زبان در جامعه خاصی قابل استفاده است و با فرهنگ و آداب و سنن همان جامعه مطابقت دارد.

    خواستگاه زبان

    خواستگاه زبان همواره مورد پرسش و اختلاف نظر اندیشمندان به ویژه زبانشناسان بوده است و هر یک به نوعی از آن بحث به میان آورده است. نکته ای که سبب خطای بسیاری از افراد در این زمینه شده است این است که معتقدند تعیین خواستگاه زبان، منحصرا" کار زبانشناسان است و فقط زبانشناسان که صاحب علوم و فنون خاص خود هستند می توانند این کار را انجام دهند و به همین علت، اغلب مباحثی که سبب بروز چالشهایی در این زمینه شده است، نظریه هایی بود که توسط خود زبانشناسان مطرح شده است. زبان پدیده ای اجتماعی است و علوم اجتماعی مختلفی در پیدایش آن سهیم بوده اند و تعیین خواستگاه زبان، باید به صورت اجماع نظر انجام گیرد.

    مشکلی که در باره خواستگاه زبان مطرح است این است که محققین به این نتیجه رسیدند که زبانهای مختلفی وجود داشته اند که سابقه ای از وجود آنها متاسفانه در دسترس نیست و به همین علت موانع بسیار زیادی در سر راه تعیین خواستگاه آن وجود دارد. البته زبانهای نیز وجود دارند که مستندات کافی برای اثبات پیدایش آنها وجود دارد که این خود کمک بسیاری در این راه است اما اگر بخواهیم پیدایش دقیق آن را بدانیم، باید به تمامی مستندات دسترسی داشته باشیم که عدم وجود مستندات، مانع از این کار می شود و ما نمی توانیم از چگونگی پیدایش این زبانها اطلاعات دقیقی داشته باشیم.

    هرچند تحقیقات بسیار زیادی در باره اقوام وحشی و ابتدایی بشر انجام شده است، ولی این تحقیقات نمی تواند کمک سودمندی در این باره باشد. این تحقیقات صرفا" می تواند اطلاعات سودمندی در باره اندیشه و گفتار آنها به ما بدهد ولی در باره صورت اصلی و ابتدایی آن اطللاعات چندانی در اختیار ما قرار نمی دهد.

    با توجه به موارد فوق می توان گفت که "زبان نظامی است برای برقراری ارتباط". حال باید پرسید که این نظام دارای چه نشانه هایی است و آدمی چگونه توانسته است این نشانه ها را به کار ببرد. منظور ما از نشانه یا دلالت عبارت است از علامتهایی که در روابط بین انسانها به کار می رود و چون دارای انواع مختلفی است، انواع زبانهای مختلفی نیز به وجود آمده اندو ممکن است تمامی حواس ظاهری ما نیز وسیله ایجادزبان شود. پس زبان ممکن است بوییدنی، ملموس، دیدنی، شنیدنی و حتی حرکتی نیز باشد و لزوما" گفتاری نباشد. ولی زبان شنیداری به خاطر صفات و ویژگیهای خاص خود، بیشتر و راحت تر مورد توجه بشر بوده است و همین زبان گفتاری است که موضوع اصلی زبانشناسی را تشکیل می دهد.

    نکته ای که باید همواره مد نظر قرار داد این است که زبان شنیدنی همواره با زبان دیدنی همراه است و گاهی این، جانشین آن می شود. در تمام ملتهای جهان کم یا بیش، حرکت های دست و چهره با سخن مطابقت دارد و وضع چهره، همراه صوتهای گفتار، حالت ها و اندیشه ها را بیان می کند. حرکت های چهره یک نوع زبان دیدنی است. اما خط و به طور عام همه نقش ها نیز از مقوله این زبان به شمار می آیند.

    زبان دیدنی نیز قدمتی همانند زبان شنیداری دارد و هیچ دلیل قاطعی دال بر اثبات تقدم یا تاخر آنها وجود ندارد. این مشکل در تعیین قدمت مجموعه نشانه ها یا علائم نیز به چشم می خورد. به عنوان مثال، علائم دریایی هز یک خود معادل یک کلمه یه حتی یک جمله از یک زبان است.

    پر واضح است که زبان نتیجه زندگی اجتماعی بشر است و زمانی که بشر پس از خلقت خود نیاز به ارتباط را حس کرد، زبان به وجود آمد. پس می توان گفت که زبان مجموعه ای از ارتباط چند نوع وجود است که برای آن، طبیعت وسایلی را در اختیار آدمی قرار داده است و آدمی اگر ابزار بیان عقیده نداشته باشد هم می تواند با ایما و اشاره نیز مقصود خود را بیان کند.

    در پایان باید گفت که زبان گفتاری هدیه ای است از طرف خداوند برای بشر، چون تمامی اعضایی که ما برای صحیت کردن آنها را به کار می بریم (حنجره، تارهای صوتی، لب، دندان، زبان، و ...) در حیوانات هم دیده می شود ولی چرا آنها قادر به تکلم نیستند؟ پس خداوند خواسته است که بشر قادر به تکلم باشد.

    مهارتهای زبانی کدامند؟

    اکتساب و یادگیری زبان (که خارج از حوصله این وبلاگ است) خود مستلزم داشتن مهارتهایی است که به شرح زیر تقسیم می شوند:
    الف: مهارتهای دریافتی که ما را قادر به دریافت اطلاعات می کنند. این مهارتها عبارتند از شنیدن و خواندن. زمانی که از این مهارتهای استفاده می کنید، در حقیقت در حال دریافت و ورود اطلاعات به مغز هستید و یا به اصطلاح آنها را رمزگذاری می کنید.

    ب: مهارتهای تولیدی که ما را قادر به تولید اطلاعات می کنند. این مهارتهای عبارتند از صحبت کردن و نوشتن. زمانی که از این مهارتها استفاده می کنید، در حقیقت در حال تولید و خروج اطلاعات از مغز هستید و یا به اصطلاح آنها را از رمز خارج می کنید.

    این مهارتهای دو به دو با هم در ارتباط هستند.

    :: اگر می خواهید خوب صحبتکنید، باید خوب گوش کنید

    :: اگر می خواهید خوب بنویسید، باید خوب بخوانید

    منبع مطلب : iaukenlawportal.blogfa.com

    مدیر محترم سایت iaukenlawportal.blogfa.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    ناشناس 24 روز قبل
    1

    خاک عالم

    مه‌گل 6 ماه قبل
    1

    یکی از مهارت های اصلی زبان چیست؟؟؟؟؟

    مهدی 11 ماه قبل
    0

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید